Chris schreef:Dat je net een tram mist en dan een half uur later thuis bent is niet de schuld van het OV. Met OV moet je gewoon goed plannen. Die had je zelf kunnen zien aankomen.
Hoe kan ik nu plannen hoe laat ik klaar ben met een diplomauitreiking?
Natuurlijk was dit wel een ultiem geval van pech, maar is het niet raar dat er tussen het science park en het centrum 6 sneltrams per uur rijden, maar dan van Utrecht naar Den Haag maar 2 treinen per uur?
Ik snap alleen niet de verbinding geldprobleem en verslechtering dienstverlening? Volgens mij zijn er alleen treinen bijgekomen en wordt dat in december ook weer meer.
Nope. Ik heb even niet bij de hand voor welke dagen dit geldt, maar er zijn in elk geval meerdere doordeweekse dagen dat er de hele dat tussen Utrecht en Den Haag en tussen Utrecht en Rotterdam maar twee intercity's per uur rijden. INCLUSIEF IN DE OCHTENDSPITS.
Alleen tussen Den Haag en Rotterdam rijden nu minder treinen maar daarvoor moet je bij Prorail zijn die het niet voor elkaar heeft gekregen op tijd het spoor af te krijgen... Nu is het vanaf Den Haag HS al tweesporig tot in Rotterdam. Ben benieuwd wanneer alles eens in dienst gaat komen.
Het is al lang viersporig van HS naar Rijswijk en binnenkort ook tot net voorbij Delft Zuid/Campus. Ik weet niet precies wat ze van plan zijn tussen Schiedam en Rotterdam CS, maar daar liggen een hoop sporen dus daar is vanalles mogelijk.
Bottleneck is tussen Delft Zuid/Campus en Schiedam. Daar heb je een stuk met twee sporen. In theorie kan je NU treinen een opvolgsnelheid van 3 minuten geven (ga een keer in de spits naar Brussel Centraal om dit in actie te zien) en dan kunnen er dus 20 treinen per uur tussen Den Haag en Rotterdam. Er is dus nog redelijk ruimte voor groei, zolang de idioterie van om de kilometer ofzo een stoptreinstation toevoegen op dit traject geen werkelijkheid wordt.
ERTMS wordt vooralsnog eerst ingevoerd in Friesland en dergelijke in plaats van op de drukke lijnen, maar daarmee kan je nog sneller opvolgen en dus ook tweesporig nog wat meer treinen per uur rijden.
Persoonlijk zou ik graag zien dat je rechtstreeks van HS naar Rotterdam CS kan zonder stoppen in 16 minuten zoals enkele tientallen jaren geleden met de benelux-intercity in plaats van intercity's in kleine stadjes/buitenwijken zoals Delft en Schiedam te laten stoppen.
Zelfde voor Gouda tussen Den Haag/Utrecht en Rotterdam/Utrecht. Dat is een heel klein stadje maar heeft een betere bediening van/naar Utrecht dan de tweede en derde stad van het land.
Een trein is geen metro.