Charles schreef:Maar goed, een afgesloten CAO geldt gewoon voor iedereen bij betreffende werkgever danwel sector (metaal bijvoorbeeld). Daar hoef je geen vakbondslid voor te zijn en dat ben ik dus ook nooit geweest.
Ik heb een ander artikel gevonden die inderdaad het bovenstaande bevestigd. klik hierjoostvansurksum schreef:Persoonlijk denk ik dat er best veel lastigheden zijn en dat een monorail niet erg praktisch is. Denk aan totaal afwijkende infra t.o.v. rails, inzet van extra monorail-treinen bij drukte, hoe sleep je een defecte trein af in the middle of nowhere, kun je wel hoge snelheden bereiken met zo'n ding (gaat ook heel erg slingeren bij hoge snelheden denk ik), etc.
En dan ook de investeringen die nodig zijn om zoiets aan te gaan leggen.Op zich zijn er dus veel voordelen, maar het nadeel is dat er nu eenmaal al rails ligt. Er is al een systeem in werking en het is moeilijk om daaraan wijzigingen door te voeren. Het is dan uiteindelijk een kostbare lijn om neer te leggen en reizigers moeten daarna bereid zijn om meer geld neer te tellen voor een ticket dat ze weliswaar meer tijd moet besparen dan bij een reis met een bestaande trein.
Charles schreef:Ondertussen ben ik eens gaan kijken naar de actuele reistijd tussen Amsterdam en Rotterdam.
Over het HSL-spoor is de reistijd 3 kwartier. Over het reguliere spoor is de reistijd een half uur langer
Ik denk dan eerder aan de vraag: op welke trajecten (buiten de museumlijnen) mógen stoomtreinen nog rijden?iljitsch schreef:Wat ik me nu afvraag: welke delen van het spoornet kunnen stoomtreinen nog komen?
Inderdaad niet onder de kap, maar in het verleden werden stoomtreinen wel binnengenomen op CS, maar die stopten dan voor de kap. Ik herinner mij bijv. de 41.105 bij de openig van de vernieuwde ingang Rijnstraat (later weer vervangen door de huidige entree).iljitsch schreef:Een station als Den Haag CS kan uiteraard geen stoomtreinen faciliteren want die sjoelbak heeft geen ruimte voor de rook/stoom.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten