Admin schreef:Houdt het er maar op dat die dingen idd tegen de vlakte gaan...
Op Omroep West zag ik dat beide havenkranen tot gemeentelijk monument zijn verklaard en behouden blijven. Inmiddels hebben beide havenkranen een opknapbeurt gehad -zal weinig meer geweest zijn dan schilderwerk, vermoed ik- en die aan de Calandkade is een stukkie verderop geplaatst.Tiktak schreef:Eén kraan blijft bewaard, deze staat opgeknapt op de Neherkade.
Die heb ik inderdaad nog gezien en het einde daarvan was ook aan het einde van de 1e v.d. Kunstraat. Het begin van dit restant lag aan de overzijde van de Waldorpstraat. De houten bielzen bleken nog in verrassend goede staat te verkeren, dat zag ik enkele jaren geleden bij het opbreken van de 1e v.d. Kunstraat. Inderdaad voorgoed verleden tijd.Tiktak schreef:Aan de kant van de Calandkade, 1e v.d. Kunststraat liggen de oude sporen in het wegdek van de goederenlijn
die daar reed, als het goed is , is daar ook nog een oud wissel aanwezig.
de sporen zijn dubbel uitgevoerd , interesant om dat te zien.
Weer een stukje Haagse historie wat binnenkort weer zal verdwijnen.
Groetjes,
Tiktak
Google Streetview was er nog op tijd bij om het op beeld vast te leggen.Tiktak schreef:1e v.d. Kunststraat liggen de oude sporen in het wegdek van de goederenlijn
die daar reed, als het goed is , is daar ook nog een oud wissel aanwezig.
de sporen zijn dubbel uitgevoerd , interesant om dat te zien.
Prachtige website Wout!wmbaak schreef:We dwalen af, maar over Hoek van Holland bestaat een mooie site:
https://retours.eu/nl/32-Hoek-van-Holla ... Continent/
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten