Ik heb mijn PCC modellen vergeleken met foto's hoe ze er in werkelijkheid uitzien. En mijn conclusie is dat ze niet te hoog staan. Onderzijde wagenbak is vrijwel gelijk met de ashoogte en in werkelijkheid blijkt dit ook te kloppen.verst107 schreef:De Riess PCC’s van Kuijper/modeltreinstore staan wat hoog op hun poten.
joostvansurksum schreef:Ziet er mooi uit, Charles! Veel plezier er mee.
Dank voor jullie complimenten, ze staan inmiddels in de vitrinekast.YC52000 schreef:Echt mooi, ben jaloers
Helaas onjuist.Admin schreef:Da's geen toeval Juist omdat de echte trams nog bestaan zijn deze nummers gekozen voor de modellen.
Vijf wagonnetjes, zoals je ziet.iljitsch schreef:Hoe lang is-ie ondertussen?
Voor inspiratie zou je op youtube prima terecht kunnen, voer als zoekterm inglenook shunting puzzle in voor dit doel.iljitsch schreef:Ik wilde deze rangeerpuzzel spelen, dus heb begin dit jaar naast drie ontkoppelsporen ook zo'n tien vrachtwagons ingeslagen.
Vijf wagonnetjes, zoals je ziet.Charles schreef:iljitsch schreef:Hoe lang is-ie ondertussen?
Charles schreef:Helaas onjuist.Admin schreef:Da's geen toeval Juist omdat de echte trams nog bestaan zijn deze nummers gekozen voor de modellen.
Ik kijk naar het aanbod op de site van Kuijpers en de genoemde wagennummers zoek ik op in deze lijst. Dan blijkt dat veel aangeboden wagennummers niet meer bestaan als echte trams. Uit de 2100 serie is nog verkrijgbaar 2108, 2111 en 2129. Die bestaan niet meer.
Van de PCC slijptram heeft Kuijpers maar liefst drie varianten, nooit geweten dat ook daar zoveel verschil in bestaat. Voornamelijk in kleurstelling.
Bedankt voor deze tip, bij de koffie-automaat staat een doos vol met houten roerstaafjes. Dan ga die gebruiken voor de eerstvolgende keer.Admin schreef:Voor volgende ontkoppel rondes: gebruik een vlak, redelijk breed houtje (koffie-roerstaafje bv) om beide vergrendelingen tegelijk omhoog te duwen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast