Haagse PCC modeltrams

Voor alle schalen, behalve 1:1

Re: Haagse PCC modeltrams

Berichtdoor Charles » 13 nov 2024 18:37

Charles schreef:Van de PCC-car is het bevestigingschroefje bereikbaar, maar van de aanhangwagen zit het horizontaal aangebrachte vangraam in de weg. Hoe die laatste aangebracht is, dat kan ik helaas niet vaststellen ondanks gebruik van vergrootglas.
Zie bijgaande foto's. Hoe kom ik bij het schroefje?

Afbeelding

Afbeelding
Charles

Berichtdoor Admin » 13 nov 2024 20:59

Niet, vrees ik. Maar als gezegd, de zwaluwverbinding kan wel losgenomen worden door koppelingskop en houder ten opzichte van elkaar verticaal te verschuiven (als het model normaal op z'n wieltjes staat). Probeer geen krachten los te laten op het smalle deel v/d houder. De verbinding is stroef (dat hoort!) en het helpt om wat langere nagels te hebben. Succes!
Admin
Site Admin

Berichtdoor Charles » 13 nov 2024 21:19

Admin schreef:Niet, vrees ik.
Dit antwoord komt niet echt onverwacht, natuurlijk. Er blijft dan wel de vraag openstaan hoe men dit heeft weten te monteren.
Ik ga gewoon die twee onderdelen bestellen welke in de door jou gegeven links staan. Dan kan ik in elk geval daarmee ondervinden hoe die verbinding in elkaar steekt, zonder aan het trammodel te moeten werken.
Charles

Berichtdoor Chris » 14 nov 2024 08:06

Waarom ga je er niet mee naar de winkel waar je het ding gekocht hebt?
Chris

Berichtdoor Charles » 14 nov 2024 10:08

Chris schreef:Waarom ga je er niet mee naar de winkel waar je het ding gekocht hebt?
Deze vraag begrijp ik heel goed. Er zijn twee redenen waarom ik dat niet ga doen.
1e: Het is een flinke reis per spoor vanuit mijn dorp naar de stad Utrecht.
2e: Dit is duidelijk een gevolg van eigen handelen, dan kan je niet gaan beweren dat zulks onder garantie valt. Afgezien nog of de betreffende winkel wel de mogelijkheden heeft om reparaties uit te voeren.
Charles

Berichtdoor Tiktak » 14 nov 2024 12:11

Charles,
neem dan contact op met een modelbouw vereniging bij jouw in de buurt, die je misschien de helpende hand kunnen bieden.
Tiktak

Berichtdoor Charles » 14 nov 2024 14:51

Via een van mijn andere interessegebieden kwam ik bij toeval terecht bij een bestuurslid van een modelbouwclub hier in het dorp. Ze hebben geen ruimte, clubhuis of iets van dien aard. Men komt met enige regelmaat bij de leden thuis. Maar lid worden doen ze moeilijk over in de zin van dat nieuwe leden toegevoegde waarde moeten hebben. Mensen die "slechts" informatie of hulp komen halen zonder zelf iets aan de vereniging bij te dragen, die zijn niet welkom. Die beste kerel was het weliswaar met eens dat het hard klinkt, maar we moeten wel want de laatste jaren kwamen er alleen maar mensen om "te halen" zonder zelf iets "te brengen" vertelde hij.
Er wordt een actieve bijdrage verwacht en een redelijke kennis van zaken om toe te mogen treden als lid.
Dit is iets wat ik ook al bij diverse andere modelbouwverenigingen tegenaan ben gelopen. Tsja, ik vraag me echt af waar nieuwkomers dan wel welkom zijn...
Charles

Vorige

Keer terug naar Modelbouw