Charles schreef:Of is dit samen met het Pompstation de enig zichtbare overgebleven objecten uit de tijd dat hier treinen hebben gereden?
Zover ik weet alleen deze woning, en het stationnetje. De andere restanten zijn in de loop der tijd opgeruimd. Naast het viaduct in Wassenaar en die dienstwoningen, was er bij de kazerne nog de betonnen brug over de spoorbaan (weg naar het oefenterrein in de duinen), en in dat stuk waren ook nog voeten van de bovenledingsmasten te vinden. Viaduct en de restanten zijn verwijderd toen de voormalige spoorbaan tot fietspad is ingericht.
Het zou kunnen zijn dat er rond de Pompstationsweg nog restanten van de bovenleidingsmasten zijn achtergebleven onder het zand, maar ik heb ze nooit kunnen vinden.
De rest van het traject is bekend: omgevormd tot Landscheidingsweg, en voorbij de Bezuidenhoutseweg is alles uitgewist door de bouw van de wijk Mariahove.
Wat de nummering van de blokposten betreft. In het boek van Smit over de Hofpleinlijn kom ik geen overzicht tegen. Op klassiekebeveiliging.com zie ik dat Nootdorp post 4 was. Die eerder besproken post bij de Oude Middenweg was nummer 5. Bezuidenhoutseweg was nummer 9.
Dit is nog een hele aardige pagina (al weer van 2001, dus ik weet niet hoe lang deze nog blijft bestaan... !)
http://www.bcpeters.dds.nl/spoorzoeker_ ... ge_01.htmlhttp://www.bcpeters.dds.nl/spoorzoeker_ ... ge_03.html wijst hij op een woning in Wassenaar die verdacht veel lijkt op de dienstwoningen van de ZHESM. Wellicht nog een restant, maar dat is niet zeker.
Vergelijk trouwens die foto die jij hebt gemaakt van die Scheveningse woning, met die foto op
http://www.bcpeters.dds.nl/spoorzoeker_ ... ge_05.html