Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor trambestuurder » 13 nov 2016 23:17

PAV schreef:Vanavond in het centrum viel mij op dat er allemaal perronranden op de kruising Spui/Grote Marktstraat lagen. Zowel busperronranden als tramperronranden. Wordt de halte Centrum aangepast?


Ja klopt want halte centrum moet aangepast zijn voor Avenio, 10 dec gaat de lange vijverberg weer open en rijdt lijn 17 zijn rondje door het centrum
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Slagathor » 14 nov 2016 11:59

xCookiesolax schreef:Deze zag ik afgelopen zaterdag ook liggen. Er komt aan de voorkant van de halte een toegankelijke bushalte, met daarachter een toegankelijke tramhalte. Hetzelfde idee als bij halte station Laan van NOI.


Nou, dan mogen ze de dienstregelingen daar wel op aan passen want ik zie ze met grote regelmaat in de file op de halte staan. Het idee dat de bus vooraan mag is leuk, maar gaat op deze manier niet werken vrees ik.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor buschauffeur » 14 nov 2016 13:47

Je bedoelt de busdienstregeling?
Want je staat dan nutteloos achter een tram te wachten terwijl je nu mensen kunt laten in- en uitstappen.
buschauffeur
 
Berichten: 296
Geregistreerd: 02 sep 2016 15:49

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor trambestuurder » 14 nov 2016 13:53

buschauffeur schreef:Je bedoelt de busdienstregeling?
Want je staat dan nutteloos achter een tram te wachten terwijl je nu mensen kunt laten in- en uitstappen.


een aanpassing in dienstregeling zou mogelijk kunnen zijn want er staat niet elke minuut een tram op de halte, en het lijkt mij dat ze best wel kunnen zien wanneer daar ruimte is toch ?
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor willem » 14 nov 2016 18:31

Maar de bus moet op CS weer op de trein en/of andere bussen aansluiten, of elders op andere buslijnen. Daardoor is het niet altijd te voorkomen dat een bus en tram tegelijkertijd op de halte zijn.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 980
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor lcyerbanga3 » 14 nov 2016 21:01

Niet elk vervoer kan aansluiten op een ander vervoer.
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Slagathor » 15 nov 2016 09:40

Dat begrijpt iedereen wel, denk ik. Maar waarom zou je het jezelf dan nóg moeilijker maken met een drukke Centrumhalte waar de bus alleen en uitsluitend aan de voorkant van de halte mensen kan laten in- en uitstappen?
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 266
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor trambestuurder » 16 nov 2016 00:56

Slagathor schreef:Dat begrijpt iedereen wel, denk ik. Maar waarom zou je het jezelf dan nóg moeilijker maken met een drukke Centrumhalte waar de bus alleen en uitsluitend aan de voorkant van de halte mensen kan laten in- en uitstappen?


een bushalte is nu eenmaal lager dan een tramhalte waardoor een Avenio dan geen gelijkvloerse instap heeft.
Het is niet anders ;)
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor YC52000 » 16 nov 2016 02:47

Wat zijn de toekomstplannen voor:

- Keerlus Station Mariahoeve
- Opstelspoor Lekstraat
- Alle keerdriehoeken
- Keerlussen waar de Avenio inmiddels rijd (Vrederust, Scheveningen Haven, Kraayenstein)
- Keerlus De Uithof
YC52000
 
Berichten: 304
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 16 nov 2016 09:03

Keerlus Mariahoeve is al een hele tijd buiten dienst, ik betwijfel of deze ooit weer in dienst komt. Opstelspoor Lekstraat wordt als het goed is een keerspoor, bruikbaar vanaf CS en Schedeldoekshaven. Keerdriehoek Kanaalweg is ook al een hele tijd buiten dienst. Als lijn 1 aangepakt wordt voor breed materieel zal deze denk ik verdwijnen. Keerdriehoeken Korte Voorhout, Krakeelpolderweg en Nieuwe Duinweg zijn gesloopt en komen niet meer terug. De overige keerdriehoeken zijn gewoon in dienst blijven dat ook nog.

Voor keerlus Mariahoeve zijn plannen om deze als kopeindpunt aan de kant van het P+R terrein terug te brengen. Het buitenspoor van de huidige lus is al permanent buiten dienst.

Verder blijven alle Aveniokeerlussen gewoon keerlussen. Een keerlus is goedkoper dan een kopeindpunt, maar neemt wel meer ruimte in. Zolang die ruimte niet nodig is blijven het lussen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor PAV » 16 nov 2016 12:35

Roland schreef:Een keerlus is goedkoper dan een kopeindpunt.

Wat zijn de verschillen in aanleg, exploitatie en onderhoud?
PAV
 
Berichten: 342
Geregistreerd: 18 jan 2010 01:15
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor lcyerbanga3 » 16 nov 2016 19:19

Ik heb geen idee of dit klopt

In een keerlus staat de tram minder lang op een stuk spoor, waardoor het langer bruikbaar is. Ook zijn er vaak meerdere sporen, dus kan de tram daar gewoon langs terwijl er onderhoud plaatsvindt. Bij een kopeindpunt moet de tram ergens anders keren, en dat gaat weer ten kosten van andere sporen (en lijnen).
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 17 nov 2016 08:32

Het zit voornamelijk in wissels en kruisingen. Een keerlus met één zijspoor heeft maar 2 wissels nodig. Voor een eindpunt zoals Antoniushove heb je 4 wissels en een kruising (de kruising kun je weglaten bij overloopwissels, je moet dan echter beveiliging aanleggen voor ruim de dubbele kosten). Dit alles moet je ook onderhouden. Grofweg kost een kopeindpunt 2 keer zoveel als een keerlus.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor richard1074 » 17 nov 2016 11:20

Ik zag dat nu de nieuwe keerlus bij het zwarte pad in gebruik is genomen.
richard1074
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:24

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor hharry » 17 nov 2016 19:50

Er zijn dan nog drie keerdriehoeken over, Zuiderpark, 's-Gravenmade en Volendamlaan.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Tiktak » 17 nov 2016 20:25

hharry schreef:Er zijn dan nog drie keerdriehoeken over, Zuiderpark, 's-Gravenmade en Volendamlaan.


Je vergeet de Wouwermanstraat.
Tiktak
 
Berichten: 691
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor EnglishTramMan » 18 nov 2016 12:28

tram grass 003.jpg

Gras erbij op 16 november. Lange Vijverberg
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
EnglishTramMan
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 10 maart 2016 11:02

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor hharry » 18 nov 2016 19:56

Tiktak schreef:
hharry schreef:Er zijn dan nog drie keerdriehoeken over, Zuiderpark, 's-Gravenmade en Volendamlaan.


Je vergeet de Wouwermanstraat.


Met een remise er achter.

Ik ben nog de keerdriehoek in de Plaspoelpolder vergeten op de Visseringlaan. Deze wordt weleens gebruikt bij stremmingen.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 20 feb 2017 18:25

Op de Scheveningseweg nabij de Adriaan Goekooplaan ligt al weer enige tijd een stuk spoor (in beide richtingen) open. Het valt me ook op dat sommige GTL8'en (niet allemaal) last krijgen van een slingerende gang op dit traject.
M.b.t. de spoorvernieuwing, uit de locale berichtgeving rond de voorziene rotonde Duintstraat maak ik op dat het spoor in de toekomst een stuk opgeschoven gaat worden tichting de ventweg ten opzichte van de huidige situatie.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1090
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 21 feb 2017 08:43

Van keerdriehoeken gesproken: bij de spoorvernieuwing op het korte voorhout is die voor de Amerikaanse ambassade gesneuveld. Pech gehad voor het HOVM dus.
iljitsch
 
Berichten: 1755
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten