Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 30 mei 2010 12:12

Hij is officeel nog niet van start en hij wordt al omgeleid :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor robert55 » 31 mei 2010 18:17

Het proef/instructiebedrijf is vandaag gestart. Foto's van Wim van Es op 100%haags. Foto's van de dag, dus ik zet er geen link bij
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 31 mei 2010 19:27

Proefbedrijf tram 19 vandaag gestart

HTM start vandaag met het proefbedrijf van tram 19. Na het succesvol testen van wissels, verkeerslichten en bovenleiding en het uitvoeren van een aantal restwerkzaamheden, heeft het Stadsgewest Haaglanden het beheer van de infrastructuur formeel overgedragen aan HTM.

Tijdens het proefbedrijf krijgen 150 trambestuurders instructie en doen zij een aantal weken ervaring op met het baanvak van tramlijn 19. Ook wordt het rijden volgens de dienstregeling getest. Als alles naar wens verloopt en er toestemming is van de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat, kan tram 19 begin juli 2010 in dienst worden genomen.

Voorlichting
Ter voorbereiding op de komst van de tram bezocht HTM in februari en maart een aantal basisscholen in Ypenburg en Leidschenveen. Via het voorlichtingsprogramma 'op je rem voor de tram' kregen leerlingen uit groep 7 en 8 uitleg over de tram als nieuwe verkeersdeelnemer in de wijk. Alle omwonenden van het traject van tram 19 ontvingen in maart een flyer over tram 19 in de bus. Via een antwoordbon in deze flyer kon men zich opgeven voor een exclusieve testrit. Zo'n 750 belangstellenden vulden de bon in. Zij krijgen binnenkort een uitnodiging voor de testrit.

Graag vermelden waar je dit persbericht vandaan hebt. De Admin
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 31 mei 2010 20:51

Had nog niet gelezen dat het vandaag zou beginnen, maar ik zag vandaag de 3076 twee keer heen en weer scheuren in Tanthof.
Toen ben ik hier maar even gaan kijken, en dat klopte inderdaad. Hij stopte ook helemaal nergens, en had bij de keerlus Abstwoudsepark lijn 1 ingehaald. Toen ik bij Sadatweg stond kwam hij eerst langs richting Abstwoudsepark en iets van 3 minuten later kwam ie alweer terug. En ook hier stond de hulpbesturing aan de achterkant stond open, wat volgens mij nu compleet nutteloos is.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 01 jun 2010 07:47

OVinDelft schreef:En ook hier stond de hulpbesturing aan de achterkant stond open, wat volgens mij nu compleet nutteloos is.

Wellicht was dat om eventueel te driehoeken (dat kan op het traject bij de Laan van Nootdorp, waar lijn 15 rijdt). Ik kan me voorstellen dat de wisselstraten ook in alle richtingen getest moeten worden.
joostvansurksum
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor Admin » 01 jun 2010 13:36

Ja en nee Joost. Je hebt in zoverre gelijk dat het testen van wisselcomplexen ook achteruit dient te gebeuren, maar dat hoort bij het test-programma en niet in een test-bedrijf. Bij die laatste kijkt men of de uitgerekende rijtijden haalbaar zijn op verschillende momenten v/d dag (spits!) en worden nieuwe bestuurders wegwijs gemaakt. De openstaande hulpcontroller is omdat de HTM maar één doorrijremise heeft (ZGB), de andere (LB en SCH) moet je een stuk achteruit rijden en men is/was te lui om de klep weer dicht te doen ;)
Admin
Site Admin
 
Berichten: 754
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor dejanj » 01 jun 2010 16:13

Admin schreef:Ja en nee Joost. Je hebt in zoverre gelijk dat het testen van wisselcomplexen ook achteruit dient te gebeuren, maar dat hoort bij het test-programma en niet in een test-bedrijf. Bij die laatste kijkt men of de uitgerekende rijtijden haalbaar zijn op verschillende momenten v/d dag (spits!) en worden nieuwe bestuurders wegwijs gemaakt. De openstaande hulpcontroller is omdat de HTM maar één doorrijremise heeft (ZGB), de andere (LB en SCH) moet je een stuk achteruit rijden en men is/was te lui om de klep weer dicht te doen ;)

En in geval van lijn 19 komen de voertuigen uit de LB (Lijsterbesstraat)
dejanj
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 16 jan 2010 23:04
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor grizzler » 01 jun 2010 17:24

dejanj schreef:En in geval van lijn 19 komen de voertuigen uit de LB (Lijsterbesstraat)

Dan vraag ik me af wat de lijn 19 die ik rond het middaguur in de Harstenhoekstraat zag staan daar deed...
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Lijn 19

Berichtdoor dejanj » 01 jun 2010 17:31

grizzler schreef:
dejanj schreef:En in geval van lijn 19 komen de voertuigen uit de LB (Lijsterbesstraat)

Dan vraag ik me af wat de lijn 19 die ik rond het middaguur in de Harstenhoekstraat zag staan daar deed...

Haha, er zijn zat bestuurders die met lijn 19 in/uitrukken. Als ik al die lijn 19 voertuigen serieus zou moeten nemen dan had ik daar al meer voertuigen van gezien dan de reguliere diensten...
Dit aangezien bestuurders zelf de inhoud van de richtingfilms kunnen instellen, en ze zetten daar niet allemaal 'Sorry, geen dienst' neer ;)

Overigens: 'de' lijn 19 tram staat met alle zekerheid in rusturen in remise lijsterbes
dejanj
 
Berichten: 93
Geregistreerd: 16 jan 2010 23:04
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor HansW » 01 jun 2010 21:01

Ik zie - tot nu toe - alleen de 3076 testrijden. Welke andere voertuigen worden er binnenkort ook ingezet?
Ik neem aan dat er binnenkort tegelijkertijd op het traject minstens 4 voertuigen gaan testen.........
HansW
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:41

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 01 jun 2010 22:07

trambestuurder schreef:
Proefbedrijf tram 19 vandaag gestart

HTM start vandaag met het proefbedrijf van tram 19. Na het succesvol testen van wissels, verkeerslichten en bovenleiding en het uitvoeren van een aantal restwerkzaamheden, heeft het Stadsgewest Haaglanden het beheer van de infrastructuur formeel overgedragen aan HTM.

Tijdens het proefbedrijf krijgen 150 trambestuurders instructie en doen zij een aantal weken ervaring op met het baanvak van tramlijn 19. Ook wordt het rijden volgens de dienstregeling getest. Als alles naar wens verloopt en er toestemming is van de Inspectie voor Verkeer en Waterstaat, kan tram 19 begin juli 2010 in dienst worden genomen.

Voorlichting
Ter voorbereiding op de komst van de tram bezocht HTM in februari en maart een aantal basisscholen in Ypenburg en Leidschenveen. Via het voorlichtingsprogramma 'op je rem voor de tram' kregen leerlingen uit groep 7 en 8 uitleg over de tram als nieuwe verkeersdeelnemer in de wijk. Alle omwonenden van het traject van tram 19 ontvingen in maart een flyer over tram 19 in de bus. Via een antwoordbon in deze flyer kon men zich opgeven voor een exclusieve testrit. Zo'n 750 belangstellenden vulden de bon in. Zij krijgen binnenkort een uitnodiging voor de testrit.

Graag vermelden waar je dit persbericht vandaan hebt. De Admin


Admin dit persbericht komt van HTM FOTO
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor Coenraad » 01 jun 2010 23:16

trambestuurder schreef:Admin dit persbericht komt van HTM FOTO

En dat was weer een quote van de HTM-website, persbericht nr. 14 van 31 mei 2010 8-)
Coenraad
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 30 mei 2010 22:07

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 02 jun 2010 06:32

Ik weet in elk geval dat de 3084 ook gaat testrijden, want maandag zag ik hem 's middags ook langs rijden als lijn 19 met die gele stickers erop. Deze rijd dus al testritten.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Charles » 02 jun 2010 10:25

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 22:09, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 927
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor Ype » 02 jun 2010 21:52

Vandaag passeerden op lijn 19 in Ypenburg (Rijswijkse Landingslaan) naast de eerder gesignaleerde GTL's 3071, 3076 en 3084 een paar vreemde vogels:
- Partytram P1, in beide richtingen 's middags eenmaal gezien.
- (Fel)gele PCC-wagen, nummer niet gezien, ca. 18:30 u achteruitrijdend op verkeerd spoor :shock: richting Rijswijk/Delft.
- Kwartiertje later dezelfde PCC in andere richting, nu gekoppeld met de P1 die wellicht defect was geraakt. Een koppelstel op lijn 19, en wat voor een!
Ype
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 22 jan 2010 21:52

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 03 jun 2010 11:50

De 1302 alias P1 is 's middags in Delft bij de Plantage defect geraakt, en werd uiteindelijk (ca 17.20 uur) door de achteropkomende 3025/1 opgeduwd naar het spoor van lijn 19 bij de Vrijebanselaan. Wat je inderdaad gezien heb is het afslepen van de 1302. Dat is dan allemaal nog rap gegaan, als ik je tijd waarop je dit gezien hebt zo bekijk. Het zou trouwens kunnen dat die 1302 voor een studentenvereniging een ritje reed, maar dat weet ik niet zeker.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1107
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 03 jun 2010 22:45

Ype schreef:Vandaag passeerden op lijn 19 in Ypenburg (Rijswijkse Landingslaan) naast de eerder gesignaleerde GTL's 3071, 3076 en 3084 een paar vreemde vogels:
- Partytram P1, in beide richtingen 's middags eenmaal gezien.
- (Fel)gele PCC-wagen, nummer niet gezien, ca. 18:30 u achteruitrijdend op verkeerd spoor :shock: richting Rijswijk/Delft.
- Kwartiertje later dezelfde PCC in andere richting, nu gekoppeld met de P1 die wellicht defect was geraakt. Een koppelstel op lijn 19, en wat voor een!




Zodan ..al 3 GTL,s gesignaleerd op lijn 19........trammelant wordt blij van al die mooie berichten [perfect]
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 04 jun 2010 07:23

Gisteravond rond acht uur waren de hekken van de tramtunnel gesloten. Kennelijk reden de trams alleen overdag.

Nou vraag ik me af: Is het zo dat die hekken bij de tunnel aan het einde van de dienstregeling elke dag dichtgaan en 's morgens vroeg weer open, of gaan die hekken meer dynamisch open en dicht, als er een tram nadert?
joostvansurksum
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 04 jun 2010 07:40

Jij bedoeld ,zoiets als een spookhuis op de kermis, als je aankomt met je karretje gaan de deuren automatisch open :lol:
Ik denk dat als hij permenent gaat rijden die hekken voor altijd open blijven.
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 04 jun 2010 07:48

trammelant schreef:Jij bedoeld ,zoiets als een spookhuis op de kermis, als je aankomt met je karretje gaan de deuren automatisch open :lol: Ik denk dat als hij permenent gaat rijden die hekken voor altijd open blijven.
Ja, zoiets! :D

Maar om te voorkomen dat het een echt spookhuis wordt en er 's morgens onverwachts personen op de rails lopen/liggen, zou ik zelf verwachten dat de hekken 's nachts dichtgaan.
joostvansurksum
 
Berichten: 286
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten