Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor rvo » 16 okt 2012 22:46

trammelant: ja er komt daar een driehoek om lijn 1 tijdelijk om te leggen ivm werkzaamheden Hoornbrug en ophoging aansluitend trace van lijn 1 aldaar. Schijnt al vrij snel aan de orde te zijn. 2013 wordt voor het tramnet een annus horribiles op zijn Latijns of in rond Hollands een verschrikkelijk jaar!
rvo
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 07 nov 2011 13:40

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 17 okt 2012 10:18

OK....maar nou moet je me ff helpen hoor :D
.......Lijn 1 komt toch ''ook'' vanaf de hoorbrug hoe wordt zijn tijdelijke nieuwe route dan in ypenburg,of mogen trams gewoon over de hoornbrug blijven rijden tijdens de restauratie...
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor rvo » 17 okt 2012 13:03

tram 1 rijdt via tram 15 naar Ypenburg centrum en gaat daar rechtsaf over de nieuw aan te leggen verbindingsboog richting Delft vv. Hoe het precies georganiseerd wordt en hoe lang dat duurt weet ik niet. Wel dat de reizigers zoals op bijna alle tramlijnen wel eens gaan uitkijken of zij niet kunnen fietsen. Wethouder/bestuurder Smit van Haaglanden ziet dat w.b. het laatste heel graag. Voor lijn 1 worden de halten Verffabriek tot de Hoornbrug vv dan ovloos. Een vervangende bus zit er denk ik niet in.
rvo
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 07 nov 2011 13:40

Re: Lijn 19

Berichtdoor Admin » 17 okt 2012 13:23

Taxibusje, op afroep... Er is nl een vervoersplicht en een wettelijke norm hoe ver iemand van een OV halte af mag wonen. Dat is ook de reden dat veel haltes langs de Vliet nog bestaan... :?
Admin
Site Admin
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Berichtdoor Charles » 17 okt 2012 15:24

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 22:19, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 986
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 17 okt 2012 21:16

Route langs de vliet hebbie bijna nix,haltes worden vaak voorbij gereden dat is waar.
Tis wel een snelle route voor mensen uit Delft naar Den haag v.v......tram 1 zit vaak vol .

Lijn 1 permanent via singels in ypenburg laten rijden zal niet gek zijn ,dat wordt dan een wereldverbing met Den haag/Scheveningen en Delft,dan gaan meer mensen in ypenburg de tram pakken denk ik.... [respect]

Maarja we zien wel,voorlopig gaat lijn 19 met RR-voertuigen rijden....daar kijk ik ook naar uit... :mrgreen:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Berichtdoor Charles » 17 okt 2012 22:08

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 22:20, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 986
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 18 okt 2012 12:04

Op de rechte stukken moet die passen toch....
Die bocht bij vliettunnel zijn ze wijder aan het maken ,heb ik ook gezien...
Haltes in ypenburg zijn aangepast...op de betonnen randen van de haltes wordt zelfs hardhout gelegd.
jaja ..... chique wijk ,chique haltes.... :D
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 18 okt 2012 20:47

trammelant schreef:op de betonnen randen van de haltes wordt zelfs hardhout gelegd.
jaja ..... chique wijk ,chique haltes.... :D

Ik hoef echt geen hardhout bij mijn tramhaltes, maar de tramhaltes in Delft zijn serieus toe aan een complete renovatie. Zover ik heb gehoord zal lijn 1 voorlopig nog niet aan de beurt komen met het R-Net project dus begrijp ik dat een volledige renovatie nu niet gaat worden uitgevoerd.
De haltes die ik even buiten beschouwing laat zijn Brasserskade (recent opgeknapt in Ypenburg stijl maar met die oude Delftse abri's) en de haltes in de spoorzone die temidden hijskranen en hekken staan. Alle andere haltes zijn in best wel slechte staat, de hekken hangen er bij, de abri's zijn niet echt meer zoals ze geweest waren (niet te vergeten dat die Delftse nou niet echt de schoonheidsprijs winnen), de bestrating is niet echt top, en de ouderwetse halteborden zijn verbogen/de stickers vallen eraf, zo vies dat het onleesbaar is of op een andere manier kapot. De Hoven is recent "opgeknapt" maar ze hebben de oude hekken waar de verf van af bladert teruggeplaatst.

Overigens, was het niet zo dat na de renovatie Hoornbrug er geen plek meer is voor de bocht naar Delft omdat de te overbruggen hoogte te groot wordt?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 19 okt 2012 09:03

Zou mij inderdaad niet verbazen als deze omlegging van lijn 1 ook het definitieve einde van het historisch trace langs de Vliet wordt. Het aantal in- en uitstappers is niet extreem groot. Voor 's-Gravenmade (en dan vooral het bedrijventerrein) is Broekpolder het alternatief. Bij Vlietbrug zijn het zo te zien allemaal passagiers die de brug oversteken naar de Plaspoelpolder. Blijft alleen Verffabriek over. Dat is circa 1100 meter vanaf de Brasserskade. Over die enkeling die ik wel eens met golfclubs in de tram heb zien zitten en nu nog bij Verffabriek uit stapt zal ik het maar niet hebben...
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 19 okt 2012 12:06

De omlegging van lijn 1 zal niet definitief worden. De lijn rijdt dan over een te groot deel van de route hetzelfde als lijn 15 (namelijk Ypenburg Centrum-Rijswijk en als je de twee routes tussen Rijswijk en HS/Rijswijkseplein op een hoop veegt het hele stuk van Ypenburg naar het centrum). Of de frequentie van die lijn moet een stuk lager gaan worden, maar dan moet de lijn losgekoppeld worden van lijn 16.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 21 okt 2012 11:10

In Leidschendam zijn geen nieuwe bogen neergelegd, men heeft hier alleen de scheluwte gecorrigeerd. Dit wordt veroorzaakt door een - voor de Citadis - te steile verkantingsopbouw. Over heel lijn 19 kunnen Citadissen elkaar passeren, er zijn alleen PVR-conflicten met objecten zoals haltes en BVL-masten. Deze PVR-conflicten worden nu allemaal verholpen.

De omlegging van lijn 1 zal niet definitief worden.


Ik zou er niet te zeker van zijn, begin volgend jaar wordt bij Ypenburg Centrum de benodigde verbindingsboog aangelegd.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 02 nov 2012 14:27

willem schreef:De omlegging van lijn 1 zal niet definitief worden. De lijn rijdt dan over een te groot deel van de route hetzelfde als lijn 15 (namelijk Ypenburg Centrum-Rijswijk en als je de twee routes tussen Rijswijk en HS/Rijswijkseplein op een hoop veegt het hele stuk van Ypenburg naar het centrum). Of de frequentie van die lijn moet een stuk lager gaan worden, maar dan moet de lijn losgekoppeld worden van lijn 16.



het wordt definitief dat lijn 1 omgelegd wordt via Ypenburg, daar zijn voldoende in-uitstappers voor.
Of de frequentie verlaagd wordt zal moeten blijken.
Lijn 15 wordt (als het traject op r-net niveau is ) losgekoppeld van lijn 16 en zal dan aan lijn 17 gekoppeld gaan worden
omdat beide lijnen op r-net niveau gaan rijden en hun eindpunt Centraal station zouden hebben.
Nu gaat dan lijnen 15 via het Centrum (hofweg) naar centraal en daar via de bestaande route van 17 naar wateringen rijden

Lijn 16 neemt dan het traject Centraal - Statenkwatier voor zijn rekening
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor Slagathor » 02 nov 2012 18:32

Het bochtje Kalvermarkt wordt dan uitsluitend door lijn 9 bereden?
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 274
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 02 nov 2012 22:57

Dan komt het fenomeen dat een tramlijn zichzelf op het Rijswijkseplein kruist weer terug. Vroeger met lijn 12 en in de toekomst met lijn 15. Lijn 16 en 17 kun je dan net zo goed combineren tot een doorgaande lijn 7 Wateringen-Statenkwartier.

Uitgaande van de onveranderde route van lijn 19 rijdt lijn 1 dan tussen Delft station en Ypenburg parallel aan lijn 19 en van Ypenburg tot de Hofweg parallel aan lijn 15. Dan voel je een frequentieverlaging naar een kwartierdienst al aankomen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor grizzler » 03 nov 2012 08:43

willem schreef:Uitgaande van de onveranderde route van lijn 19 rijdt lijn 1 dan tussen Delft station en Ypenburg parallel aan lijn 19 en van Ypenburg tot de Hofweg parallel aan lijn 15. Dan voel je een frequentieverlaging naar een kwartierdienst al aankomen.

Nou weet ik niet of dat de hele dag zo is, maar op de tijden dat ik meestal in lijn 1 zit is het Scheveningse deel behoorlijk druk. Een kwartierdienst lijkt me daar niet erg realistisch.
Avatar gebruiker
grizzler
 
Berichten: 149
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:20
Woonplaats: Scheveningen (Noord)

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 03 nov 2012 12:44

Slagathor schreef:Het bochtje Kalvermarkt wordt dan uitsluitend door lijn 9 bereden?


Nee hier komt dan ook lijn 16 te rijden die via de bierkade-kalvermarkt-centraal richting het buitenhof gaat
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 03 nov 2012 12:48

willem schreef:Dan komt het fenomeen dat een tramlijn zichzelf op het Rijswijkseplein kruist weer terug. Vroeger met lijn 12 en in de toekomst met lijn 15. Lijn 16 en 17 kun je dan net zo goed combineren tot een doorgaande lijn 7 Wateringen-Statenkwartier.

Uitgaande van de onveranderde route van lijn 19 rijdt lijn 1 dan tussen Delft station en Ypenburg parallel aan lijn 19 en van Ypenburg tot de Hofweg parallel aan lijn 15. Dan voel je een frequentieverlaging naar een kwartierdienst al aankomen.



nou rijden we over het algemeen al om de 15 minuten dus ik zie niet het probleem
Maar vooralsnog wordt de frequentie niet aangepast zolang er niet met het nieuwe materiaal wordt gereden op lijn 1
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 03 nov 2012 21:59

De samenloop 1 + 19 wordt met de omlegging van 1 via Ypenburg slechts twee haltes meer. Binnen Delft, na de doortrekking van 19 naar TU Wijk, is de samenloop Brasserskade - Nieuwe Plantage - Prinsenhof - Delft Station. Ik zie daarom geen reden om lijn 1 in frequentie terug te brengen. Wel maak ik mij soms zorgen over het gedaalde vervoer buiten de spitsen.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 24 nov 2012 22:54

Er wordt de laatste tijd veel gewerkt aan lijn 19 in Delft, het gaat met een razend tempo. Op dit moment ligt is het grootste gedeelte van het spoor op de Zuidwal "neergelegd" (dus nog niet afgewerkt), een aantal meter is al af. Aan de andere kant van de Sebastiaansbrug ter hoogte van de Mijnbouwstraat ligt er weer spoor: inclusief asfalt, belijningen, ruwbouw nieuwe tramhalte. Vanaf daar kruist de tram/busbaan Julianalaan met een slinger en gaat richting de TU Delft. Hoever ze daar precies zijn heb ik nog niet gezien, maar in de buurt van de Kruithuisweg zijn ze in ieder geval nog lang niet.
Maar er zit eindelijk schot in de zaak en dat is goed. Waar ik alleen wel mijn twijfels over heb is het feit dat er nog steeds niet begonnen wordt aan de Sebastiaansbrug.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten