Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 01 aug 2016 16:32

Dat was vorig jaar toch dat er werkzaamheden in de tramtunnel waren? 2 en 6 reden toen langs de grote kerk naar CS hoog, 3 en 4 waren gesplitst.
iljitsch
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Charles » 01 aug 2016 17:54

Het klopt wat iljitsch schrijft. Het is een grote puinhoop die kruising. En ontzettend veel stof ook.
Maar ook op de Vijverdam-Kneuterdijk ligt het spoor open en op de Lange Vijverberg is alles eruit.
Trams rijden wel gewoon over de Vijverdam-Kneuterdijk.

Ben tevens gaan kijken bij de Resident. Daar kruisen de trams elkaar en er staat een klein legertje aan hulptroepen met wisselijzers, lampen en portofoons. Vanaf de Kalvermarkt gezien rijden er trams naar/van Schedeldoekshaven en trams naar/van CS-hoog en die kruisen elkaar daar onder de Resident :)

Nu de Spuibrug weer open is, is aldaar ook het kruispunt Spui/Bierkade/Pletterijkade opnieuw ingericht. Het is nu vooral voor fietsers een stuk veiliger geworden en de tramhalte Bierkade is nu een stuk breder geworden.
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 899
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 01 aug 2016 18:04

Charles schreef:Trams rijden wel gewoon over de Vijverdam-Kneuterdijk.
Nog wel, van donderdag t/m zondag wordt lijn 1 opgesplitst. Ik vraag me in dat verband af wat de Tourist Tram komend weekend gaat doen. Op hun website staat (nog) niets.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 02 aug 2016 08:52

Vandaag weer de normale route over de Paul Krugerlaan de Heemstraat over de Delftselaan op naar m'n werk. Hier kwam ik twee tweeën tegen uit beide richtingen (route 11) die echter het verkeer flink ophielden door met minimale snelheid die kruising te nemen. Best irritant en volledig onnodig want ik was de enige fietser en stond ruim op tijd stil en de auto naast mij stond ook netjes stil. Zelfs nadat de eerste bestuurder dit goed kon zien gaf-ie niet merkbaar extra stroom en de tweede de andere kant op reed nauwelijks sneller. Er is natuurlijk in beide gevallen een halte na de kruising, maar toch.
iljitsch
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor lcyerbanga3 » 02 aug 2016 09:36

Ik heb gisteren met lijn 6 meegereden naar HS. Om bij centraal te halteren was het al lastig. De vorige tram 6 stond daar nog, daarachter nog een tram 2... na 2 minuten konden mensen in/uit stappen. maar we moesten nog steeds 5 minuten staan wachten totdat 2 wegging en wij verder mochten. ik denk "afgelopen" maar bij kalvermarkt-stadhuis was ook een lange rij met weer 5 minuten wachttijd. daarna ging het relatief goed, maar Ternoot-Bierkade was heel erg druk.
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 02 aug 2016 20:23

Voor de liefhebbers, a.s. weekend rijdt de toeristische dienst een omleiding. Vanaf Grote Kerk richting Scheveningen via lijn 16 - inrukroute lijn 16 - eigen route Scheveningseweg
http://www.touristtram.nl/omleiding-tou ... -augustus/
Afbeelding
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1092
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Sjoerd » 02 aug 2016 20:51

Haha, erg creatief zijn ze niet zeg; bijna over de gehele afstand in beide richtingen dezelfde route! [1/10]

En daar dan zeker wel nog dezelfde (hoofd)prijs voor vragen :lol:
Sjoerd
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 14 mei 2013 13:24
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Tiktak » 02 aug 2016 21:49

Tekening klopt niet.
Voor bij het gemeente museum kan de tram niet rechts, hij moet eerst een rondje Statenkwartier maken.
Had dan en leuker route bedacht. Kerkplein - Buitenhof - Hofweg - Spui - Zieken - Stationsweg - Stationsplein
Weteringkade - Lekstraat - route lijn 9 naar Noorderstrand en vervolgens de eigen route. [perfect]
Tiktak
 
Berichten: 693
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor lcyerbanga3 » 03 aug 2016 08:53

Tiktak schreef:Tekening klopt niet.
Voor bij het gemeente museum kan de tram niet rechts, hij moet eerst een rondje Statenkwartier maken.
Had dan en leuker route bedacht. Kerkplein - Buitenhof - Hofweg - Spui - Zieken - Stationsweg - Stationsplein
Weteringkade - Lekstraat - route lijn 9 naar Noorderstrand en vervolgens de eigen route. [perfect]

als ze die route niet hebben gekozen is het volgens mij omdat het te lang is en de halfuur dienst dan niet meer klopt (volgens mij!)
Tiktak schreef:Voor bij het gemeente museum kan de tram niet rechts, hij moet eerst een rondje Statenkwartier maken.

is op verkeerd spoor rijden tussen statenplein en world forum, waar geen tram rijdt, een optie?
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 03 aug 2016 09:03

lcyerbanga3 schreef:
Tiktak schreef:Voor bij het gemeente museum kan de tram niet rechts, hij moet eerst een rondje Statenkwartier maken.

is op verkeerd spoor rijden tussen statenplein en world forum, waar geen tram rijdt, een optie?


Hoe zou je op het linker spoor terecht willen komen?
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 836
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor lcyerbanga3 » 03 aug 2016 10:18

Roland schreef:
lcyerbanga3 schreef:
Tiktak schreef:Voor bij het gemeente museum kan de tram niet rechts, hij moet eerst een rondje Statenkwartier maken.

is op verkeerd spoor rijden tussen statenplein en world forum, waar geen tram rijdt, een optie?


Hoe zou je op het linker spoor terecht willen komen?

een stukje verder rijden, dan kopmaken en rijden maar!
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor willem » 03 aug 2016 16:05

Bij eenrichtingtrams is dat nog een flink eind achteruit rijden.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 981
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor trambestuurder » 03 aug 2016 19:45

Tiktak schreef:Tekening klopt niet.
Voor bij het gemeente museum kan de tram niet rechts, hij moet eerst een rondje Statenkwartier maken.


Dat gaan ze natuurlijk ook doen maar dat is op de tekening niet duidelijk te zien om dat het te dicht naast elkaar ligt.

Tiktak schreef:Had dan en leuker route bedacht. Kerkplein - Buitenhof - Hofweg - Spui - Zieken - Stationsweg - Stationsplein
Weteringkade - Lekstraat - route lijn 9 naar Noorderstrand en vervolgens de eigen route. [perfect]


Deze route hebben ze bewust niet gekozen omdat daar al heel veel trams van lijn 9 en 5 rijden en de nodige extra voertuigen dat het
niet wenselijk is om hier de TT met 35 km tussen te hebben rijden.

Groeten een TT bestuurder
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 545
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 04 aug 2016 08:47

Iemand vroeg nog welke wagens 54 reden. Ik zag vanmorgen de 3066 als 54 rijden. Vlak achter 1 richting kerkplein trouwens. Ik vroeg me al af hoe die dan verder rijdt maar dat doet-ie niet, hij is opgesplitst.
iljitsch
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor lcyerbanga3 » 04 aug 2016 09:31

willem schreef:Bij eenrichtingtrams is dat nog een flink eind achteruit rijden.

de TT was toch 2richtings??
Zo niet, mijn fout...
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Sjoerd » 04 aug 2016 12:08

lcyerbanga3 schreef:de TT was toch 2richtings??
Zo niet, mijn fout...


De TT wordt met PCC's gereden, dat zijn éénrichtingtrams.
De enige PCC die is aangepast voor tweerichting inzet is de Meettram (de 1315 dacht ik), maar die zit zo vol apparatuur dat je daar niet veel passagiers in mee kunt nemen. :D
Sjoerd
 
Berichten: 62
Geregistreerd: 14 mei 2013 13:24
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 12 aug 2016 09:31

Afbeelding
iljitsch
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor richard1074 » 12 aug 2016 10:27

Huh ? Waar is dit ?
richard1074
 
Berichten: 110
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:24

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor iljitsch » 12 aug 2016 10:40

Vanaf de hoek prinsegracht/brouwersgracht kijkend naar het oude rechtbankgebouw met de ingang van de tramtunnel net buiten beeld rechts.
iljitsch
 
Berichten: 1761
Geregistreerd: 27 mei 2014 16:22
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor lcyerbanga3 » 12 aug 2016 16:47

richard1074 schreef:Huh ? Waar is dit ?

Als u vanaf halte Brouwersgracht van tram 6 naar de tramtunnel kijkt (Brouwersgracht 2, 3 en 4 links, tramtunnel rechts)
lcyerbanga3
 
Berichten: 94
Geregistreerd: 08 mei 2016 14:47

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten