Slagathor schreef:^^ Dus het idee dat de 17 in de Gravenstraat eindigt en met een 'rondje om de kerk' weer terugkeert is van de baan?
Over aangepaste haltes: als de perrons op het Lorentzplein nóg smaller worden, wordt het er daar ook niet comfortabeler op.
Ik dacht dat de halte Jonckbloetplein ook aangepast was toen vorig jaar de Goeverneurlaan op de schop ging.
joostvansurksum schreef:Wellicht blijven 17 en 15 eerst gescheiden rijden, totdat de tijdelijke aanpassingen op het trace van lijn 15 gerealiseerd zijn. Er is een voorlopig ontwerp gepubliceerd, waarin het volgende staat:
Tijdelijke eindhalte Nootdorp
Totdat alle Avenio-voertuigen op lijn 15 zullen zijn ingestroomd en de exploitatie be-trouwbaar zal functioneren, zal het huidige eindpunt voor gebruik door de GTL8 voer-tuigen en door de Avenio voertuigen geschikt moeten zijn. De perrons worden tot 70 m verlengd, zodat twee Avenio voertuigen achter elkaar kunnen staan. Verder betekent dit, dat de bestaande perrons tijdelijk zullen worden versmald en dat in de bestaande keerlus een aantal bovenleidingsmasten verplaatst moet worden om deze doorgankelijk te maken voor de Avenio voertuigen. Hierbij wordt geen rekening gehouden met gebruik door Rand-stadRail voertuigen.
Bron: http://denhaag.nl/web/wcbservlet/com.gx ... 76f37c9eb6
N.B. Langs het hele trace van lijn 15 vanaf het Rijswijkseplein moet er nog van alles aangepast worden. Bovenstaand stukje is slechts een klein deel. Lees het hele document maar door.
Roland schreef:In den moderne vooruitgang ontkom je niet aan verbouwingen aan de infrastructuur. Door meer passagiers zijn simpelweg grotere trams nodig. Die kan je of langer of breder maken. Hoe je het ook wendt of keert trams worden de nieuwe trams dus groter en zwaarder. Door toename van gewicht moet een aantal spoorconstructies sowieso aangepast worden. Langere smalle trams (40m) vereisen ook weer aanpassing van alle wisselinstallaties en diverse verkeersregel- en waarschuwingsinstallaties. Dat de Avenio's breder zijn is dus niet de enige reden voor aanpassingen aan infra.
xCookiesolax schreef:Dat was het oorspronkelijke plan. Het plan is nu om tramlijn 17 vanaf HS via t Zieken -> Spui -> Lange Vijverberg -> Bosbrug naar het CS te laten rijden.
Op het CS wordt het voertuig dan tramlijn 15 v.v.
Hoe dit de eerste paar maanden wordt gedaan totdat tramlijn 15 met de Avenio gaat rijden is mij niet bekend.
Volgens de documentatie van Haaglanden kan de halte bij het Lorentzplein niet verbreed worden. Deze blijft zijn huidige breedte houden.
Tevens is er richting Delft/Wateringen slechts plek voor een perron van 35 meter i.v.m. bevoorrading.
Halte Jonckbloetplein is inderdaad al aangepast.
Vanaf 2014 gaan in de Haagse regio nieuwe trams rijden. Deze trams zijn comfortabeler, ruimer en hebben een gelijkvloerse instap zodat in- en uitstappen makkelijker wordt. Voro het zover is moet op een aantal plaatsen het spoor vervangen of verlegd worden en haltes worden aangepast. Op de Weteringkade tussen de Lekstraat en het Rijswijkseplein geberut dat vanaf 24 februari 2014. Het werk duurt tot eind maart.
Vanaf 2014 gaan in de Haagse regio nieuwe trams rijden. Deze trams zijn comfortabeler, ruimer en hebben een gelijkvloerse instap zodat in- en uitstappen makkelijker wordt. Voro het zover is moet op een aantal plaatsen het spoor vervangen of verlegd worden en haltes worden aangepast. Op de Weteringkade tussen de Lekstraat en het Rijswijkseplein geberut dat vanaf 24 februari 2014. Het werk duurt tot eind maart.
OVinDelft schreef:Ik weet niet of ik ze serieus kan nemen als er twee spelfouten in zo'n klein stukje tekst zitten. Niet eens een spellingcheckprogramma erdoorheen laten gaan....Vanaf 2014 gaan in de Haagse regio nieuwe trams rijden. Deze trams zijn comfortabeler, ruimer en hebben een gelijkvloerse instap zodat in- en uitstappen makkelijker wordt. Voro het zover is moet op een aantal plaatsen het spoor vervangen of verlegd worden en haltes worden aangepast. Op de Weteringkade tussen de Lekstraat en het Rijswijkseplein geberut dat vanaf 24 februari 2014. Het werk duurt tot eind maart.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten