willem schreef:Met de komst van tweerichtingstrams kun je de lijnen 11 en 12 op een kopspoor op het Stationsplein voor HS laten eindigen. Daarvoor moet dan wel de huidige halte worden uitgebreid naar twee sporen, maar het hele lusje via het Rijswijkseplein en de Oranjestraat kan vervallen.
Tiktak schreef:
Lijn 12 blijft voorlopig één richtingstram, de opstelsporen op het Rijswijkseplein kunnen als rustplaats gaan dienen,
vanhier uit kan men leeg naar de eerste halte vertrekken naar het Stationsplein (route Oranjelaan - Stationsweg).
Er is ook weleens spraken geweest om lijn 11 te verlengen naar de Binckhorst, maar of dat ooit doorgaat zet ik mijn bij.
trambestuurder schreef:Er zal als de Rotterdamsebaan klaar is idd een tram doorgetrokken worden naar Stations Voorburg via de Binckhorst.
Maar of dit lijn 11 wordt is niet helemaal duidelijk
Vrees dat de oorspronkelijke plannen tot herontwikkeling van de Binckhorst ook niet meer uit de ijskast komen. Het ambitieniveau lag duidelijk te hoog. Dat is behoorlijk naar beneden bijgesteld, zeker wat de inzet van de gemeente betreft.Roland schreef:De plannen voor deze lijn hangen ook beetje samen met de plannen om van de Binckhorst een woonwijk te maken. Dat zou de belangstelling natuurlijk doen toenemen. Door de crisis liggen deze plannen ook in de ijskast.
Op het eerste gezicht lijkt me dit nog te slaan op het omleggen van een tot Randstadrail gepromoveerde lijn 1 via de Binckhorst. Het gebruik van het begrip "Randstadrail" lijkt me niet meer te passen in het huidige R-net gedachtengoed.Langs de Binckhorstlaan wordt geanticipeerd op toekomstige RandstadRailverbinding tussen de stad en station Voorburg, welke op lange termijn verder doorgetrokken kan worden richting de A4/Vlietzone en Delft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten