Edwin schreef:Eerder deze week zag ik een GTL van lijn 1 op de Laan van Hoornwijk. 'Vroeger' ging deze dan linksaf naar het eindpunt van lijn 15 om te keren en dan via lijn 19 naar Delft te rijden. Die keerlus is weg, dus ik verwachtte, dat de bocht naar rechts in gebruik genomen zou zijn. Niet dus, want de GTL ging 'gewoon' linksaf...
Ik vraag mij 2 dingen af:
1. Waar ging die GTL heen om te keren? Driehoeken op de Laan van Nootdorp?
2. Waarom is de bocht van de Laan van Hoornwijk richting Delft nog niet in gebruik voor deze 'noodsituaties'?
joostvansurksum schreef:
Waarom niet bij de Laan van Hoornwijk (is korter) weet ik niet.
Edwin schreef:joostvansurksum schreef:Waarom niet bij de Laan van Hoornwijk (is korter) weet ik niet.
Vanaf daar kan de tram niet door naar Delft, maar alleen terug de Laan van Hoornwijk op.
joostvansurksum schreef:
WeKra schreef:Wissels op LvHoornwijck zijn 'opgekald', het stuk spoor in de bocht naar rechts is buiten dienst gesteld. Dus alleen driehoeken bij Laan van Nootdorp is mogelijk. Zodat mensen kunnen overstappen op lijn 19 om alsnog in Delft te komen.
joostvansurksum schreef:Dit begint een beetje off-topic te raken, maar die bocht is (mede) aangelegd om lijn 1 om te kunnen leiden naar Delft. Een/twee jaar geleden had de Hoornbrug vervangen moeten worden en de route door Ypenburg was een omleidingsroute (de helling naar beneden voor lijn 1 kon dan tijdelijk niet gereden worden). Dat brugproject is door een aanbestedings-rechtszaak teruggefloten en wordt nu pas na oplevering Rotterdamsebaan uitgevoerd. De trambocht was echter inmiddels al aangelegd.
Tiktak schreef:De mogelijkheid is dat daar van driehoeken word afgezien omdat dan de tijden van de dienst regeling van lijn 15 en lijn 19 verstoord kunnen worden
als lijn 1 achter(voor) uit terug steek naar het andere wissel om weer richting Den Haag te rijden. Daarom is waarschijnlijk gekozen voor de driehoek
bij de Laan van Nootdorp.
joostvansurksum schreef:In een ander forum hier op de site staat een hoop hierover geschreven. Maar ik meen dat de bocht bij Ypenburg alleen tijdelijk gebruikt mocht worden of bij calamiteiten. Dit ivm overlast voor de bewoners aldaar. Er zou flink wat weerstand tegen de tram zijn.
joostvansurksum schreef:Aan de techniek (boogstralen e.d.) ligt het geheel niet, maar meer aan de (geluids)overlast. De tram rijdt daar vlak langs de gebouwen en ik meen dat de boog naar rechts nooit was gepland. Vandaar de weerstand van de omwonenden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten