richard1074 schreef:Ik zag vanmiddag rond 18:00 meerdere GTL's rijden op de route van lijn 9 tussen Scheveningen en C.S.
Lijnnummering was Lijn 10 (Niet instappen)
Lijkt er dus op dat deze lijn niet via lijn 1 gaat rijden maar via lijn 9. Lijkt me niet handig want er rijden al zoveel voertuigen van lijn 9. Deze komt er dan vlak achter te zitten lijkt me.
Ik krijg strandexpress herinneringen terug. Deze reed altijd leeg achter lijn 9 aan. Kwam vlak achter elkaar.
Nee, het levert een besparing aan trams op. Iets anders gezegd, efficiënte inzet van de vloot Avenio's. Staat in het vervoersplan 2021. Helaas kan ik dat document nergens meer vinden op de site van de Metropoolregio.q-quan schreef:Een domme vraag misschien: wat is het nut van het omwisselen van 16 en 17 op het traject CS - Statenkwartier? Ik begrijp dat straks 16 en 17 allebei met Avenio's rijden - waarom dan niet de koppeling 15-17 (die nu redelijk bekend is) behouden en 16 naar Statenkwartier laten rijden? Is het puur om naar de lijnvoering van "vanouds" (17 naar Statenkwartier) terug te gaan?
wattman schreef:Nee, het levert een besparing aan trams op. Iets anders gezegd, efficiënte inzet van de vloot Avenio's. Staat in het vervoersplan 2021. Helaas kan ik dat document nergens meer vinden op de site van de Metropoolregio.
iljitsch schreef:Hoe zit het nu met lijn 1? Is die al volledig geschikt voor breder materieel? Volgens mij zijn alleen het stuk vanaf iets voorbij station Delft naar Tanthof en het stuk ruwweg Parkstraat - Vredespaleis niet omgebouwd en/of overlappen niet met lijnen die met breed materieel gereden worden.
Maar dan zal HTM natuurlijk wel eerst een aantal nieuwe brede trams moeten hebben.
Overdag zijn er nu ruim 50 nodig sinds lijn 16 ook met Avenio rijdt dus niet heel meer over om nog een lijn te vullen.Tiktak schreef:Maar als alle Gtl's binnen een paar jaar er uitgaan , hebben ze dan nog genoeg Av's om alles op te vullen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten