willem schreef:Dat is waarschijnlijk lastig te realiseren omdat je op CS niet wil keren en je dus aan de andere kant verder moet rijden.
Omdat daar een 5-minutendienst overdreven is kom je al snel bij twee verschillende eindpunten uit. En daarmee ook met twee verschillende lijnen.
Het gaat me ook niet zozeer om het nummertje op de tram, maar meer om de combinatie van tramlijnen in een netjes verdeelde interval. Er zijn daar verschillende uitwerkingen voor mogelijk, maar onderstaand een voorbeeld. De totale hoeveelheid trams ten opzichte van nu is hetzelfde, alleen iets anders verdeeld over drie duidelijke corridors.
Ten westen van Den Haag Centraal:
- 12x via Schilderswijk (6x Leyenburg + 6x De Uithof)
- 12x via Loosduinseweg (12x Kraayenstein)
- 12x via Laan van Meerdervoort (6x De Savornin Lohmanplein + 6x Loosduinen)
Ten oosten van Den Haag Centraal:
- 12x via Oostinje (6x via Voorburg naar L'dam + 6x via Moerwijk naar L'dam Noord)
- 12x naar Station Lansingerland-Zoetermeer
- 6x via Zoetermeerse krakeling naar Zoetermeer Centrum
- 6x eindigend op Den Haag Centraal (omdat tussen Laan van NOI en Leidschenveen lijn E in dit pad rijdt)