iljitsch schreef:Was Aegonplein niet al opgeheven?
Met Margarethaland, Aegonplein en Station Mariahoeve heb je 3 haltes binnen 200 meter. Dat is echt veel te veel.
Stuyvesantplein is ook maar zo'n 200 meter van Oostinje, da's ook nogal overdreven.
Nou moet ik natuurlijk niet hebben dat ze de halte Carel Reinierszkade gaan opheffen...
Klopt niet als de haltes in beide richtingen tegenover elkaar liggen, zoals Roland dit aangeeft in zijn bericht.Admin schreef:na de halte betekent dat het overig verkeer niet zo lang hoeft te wachten tot de tram vertrekt. De tram komt "op snelheid" de kruising over en dat duurt nu eenmaal veel korter dan een vertrekkende tram.
Roland schreef:De plannen zijn momenteel zo dat Margarethaland naar de andere kant van de kruising gaat. Aegonplein verdwijnt en Mariahoeve in zijn geheel aan de niet-tunnel kant komt.
iljitsch schreef:Was aardig druk bij het inloopspreekuur. Hoop mensen ook van de gemeente en minstens één van de HTM.
Heb ff geen fut om foto's van de tekeningen te uploaden, als daar vraag naar is laat het weten doe ik het morgen.
Margarethaland volgen ze inderdaad onze adviezen op die gaat naar de andere kant van de kruising. Wat ik wel miste was de mogelijkheid om aan de kant van het station de halte te verlaten en over te steken. Lijkt me ook gevaarlijk want mensen gaan dit natuurlijk gewoon toch doen. Heb ik ook verteld en op het reactieformulier geschreven, dus hopelijk gaan ze hier nog wat passen en meten en de fietsstrook wat opzij en ruimte voor een extra zebrapad.
Toen de tekening van het Stuyvesantplein. Dat was schrikken: de tram gaat daar midden overheen. Blijft dus weinig van dat plein over met een tramhalte met verhoogde perrons er diagonaal doorheen. En om het af te maken de vuilniscontainers naar de andere kant van het fietspad aan de rand van wat er over is van het plein. Hier zie ik dus niks in.
Gelukkig bleek er ook nog een andere optie te zijn: halte naar de Loudonstraat, direct voor het plein. Komt dan een perroneiland, parkeerplaatsen sneuvelen maar wel nieuwe fietsstroken.
De tram langs het plein laten stoppen en links in/uitstappen kan niet omdat de tram daar in een boog zit en je dus niet kan aansluiten op de halte voor een veilige gelijkvloerse instap.
Mijn argumenten om de halte gewoon op te heffen werden weersproken met het argument dat de afstand Carel Reinierszkade - Oostinje toch te groot is. Ben er nog even langs gefietst met een half ook op de kilometerteller en da's inderdaad zo'n 700 meter dus hebben ze wel gelijk in. Ik denk zelfs dat met naar de Loudonstraat verplaatsen die halte wat beter midden tussen de twee andere ligt.
Ik heb aangegeven dat ik sterk tegenstander van het ophakken van het plein ben. Daarna nog maar even de stapel reactieformulieren gepakt en doorgekeken. Een stuk of 5 mensen vóór op het plein, ook zo'n 5 tegen door het plein. Ben dus benieuwd.
Implementatie zou dan in 2025 zijn. Ondertussen loopt er ook een traject in de Schilderswijk, en er werd mij verteld dat de nieuwe trams over Om en Bij kunnen... Inzet van bussen en dergelijke werd niks over gezegd. Het zal sowieso flink ingrijpend zijn met afsluitingen voor het doorgaand verkeer, lijkt me.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten