Als GTL er uit is komt in Den Haag zelf ook 750V op de bovenleiding te staan.iljitsch schreef:Is er veel speciaals nodig om in het buitengebied te rijden? 750 V zal niet een groot probleem zijn lijkt me, en gebruiken ze daar gewoon ARI (dat hebben alle AVs toch?) of een ander beveiligingssysteem?
Chris schreef:Als GTL er uit is komt in Den Haag zelf ook 750V op de bovenleiding te staan.
xCookiesolax schreef:Om even terug te gaan naar de Tina: De Tina zal zowel op 600 volt als 750 volt kunnen rijden.
WeKra schreef:Beetje offtopic, maar ook ik weet dat de prik naar 750 gaat als de GTL weg is. Dat is al tijden een bekend gegeven en alle onderstations zijn er inmiddels voor omgebouwd.
Voor GTL’s betekent dat een definitief einde. Zoals mij is verteld (door een bekende van het museum) is het ombouwen een onrealistische (niet onmogelijke) zaak.
Roland schreef:De Avenio kan op zowel 600V als 750V rijden, maar niet automatisch overschakelen zoals de RegioCitadis.
Tiktak schreef:Maar hoe zit het dan met de A619/A620 ( de Blauwe Tram) die medio 2024 word toegevoegd aan het HOVM en gaat rijden in Den Haag, kan deze op 750 volt rijden.
Roland schreef: Voor de GTL zal het wat ingewikkelder zijn. Ik zie ook niet in waarom je meer dan 1 GTL wil bewaren. Kijk naar de RET 700 serie. Daar zijn er 2 van bewaard en die hebben precies 0 keer gereden sinds ze aan de kant gegaan zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten