Pagina 5 van 9

Re: ...

BerichtGeplaatst: 21 okt 2015 15:25
door xCookiesolax
De reden waarom het deel daar breder is omdat er bij de halte eigenlijk drie perrons komen. Tussen de twee sporen komt een laag perron waar bij nood de Regio Citadis kan halteren.

Afbeelding

Re: ...

BerichtGeplaatst: 22 okt 2015 07:13
door Roland
little john schreef:is er ook een streef data wanneer de eerste metro's op start/eind punt gaan rijden op dit nieuwe halte er wordt gesproken 2016 maar dat is breed begrip namelijk.


Eind juli 2016 zou het proefbedrijf moeten beginnen, eind augustus zou de exploitatie moeten beginnen.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 22 okt 2015 08:27
door iljitsch
Hoe moet afwisselend spoor 11/12 en CS extrahoog rijden dan werken? Gaan ze voor die proefperiode wissels aanleggen? Of wordt het net als destijds aan de andere kant, waar één spoor op de nieuwe buis naar Rotterdam CS aangesloten was en het andere spoor nog richting station Hofplein ging? Alleen dan is er nog steeds een overloopwissel tussen LvNOI en CS nodig. Maar wellicht ligt die er al, hopelijk op een plek waar de HTM er geen last van heeft.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 22 okt 2015 18:15
door Charles
iljitsch schreef:Hoe moet afwisselend spoor 11/12 en CS extrahoog rijden dan werken? Gaan ze voor die proefperiode wissels aanleggen?
Dat heeft Roland twee dagen geleden reeds gemeld. KLIK

Re: ...

BerichtGeplaatst: 22 okt 2015 18:24
door iljitsch
O, dat was mij niet helemaal duidelijk geworden. :-)

Re: ...

BerichtGeplaatst: 22 okt 2015 23:19
door Tiktak
Wat ik verwacht dat tijdens het proefbedrijf en een week of wat daarvoor niet verder word gereden tot LvNoi hoog
Voor het proefbedrijf worden de nieuwe sporen van CS 2 hoog waarschijnlijk aangesloten onder het Schenkviaduct op de bestaande
sporen van de E lijn. In feiten valt er niet veel te testen, het is meer dat de bestuurders vertrouwd raken met de op/af rit. De beveiliging
en de seinen zijn in feiten precies het zelfde als in de oude situatie.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 23 okt 2015 09:20
door Slagathor
Volgens de planning van Prorail zou het inschuiven van de viaductdelen "medio 2015" plaatsvinden; ik vraag me af of dat betekent dat men al vertraging heeft opgelopen.

Eventueel winterweer zou ook nog een effect kunnen hebben natuurlijk, maar dat is altijd afwachten.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 23 okt 2015 11:44
door tetje
Slagathor schreef:...."medio 2015" plaatsvinden; ik vraag me af of dat betekent dat men al vertraging heeft opgelopen.



Op mijn kalender is het nog steeds 2015...

Re: ...

BerichtGeplaatst: 23 okt 2015 12:37
door grizzler
Dat wel, maar "medio" is alweer een maand of drie voorbij...

Re: ...

BerichtGeplaatst: 23 okt 2015 14:47
door Charles
Slagathor schreef:Volgens de planning van Prorail zou het inschuiven van de viaductdelen "medio 2015" plaatsvinden; ik vraag me af of dat betekent dat men al vertraging heeft opgelopen.
Niks vertraging. Het inschuiven is inmiddels gedaan :)
Immers, men bouwt nu verder op de plaats waar het spoor komt. Dus valt er niets meer in te schuiven.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 23 okt 2015 18:00
door willem
Komen er eigenlijk rechtstreekse roltrappen van de metro naar de stationshal, dus zonder een "overstap" op het busplatform? Dat scheelt weer iets; het is toch een flink eind de hoogte in.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 23 okt 2015 20:25
door Charles
Afbeelding

Re: ...

BerichtGeplaatst: 29 okt 2015 13:15
door Charles
Weet iemand hoe de stroomvoorziening is geregeld op dit traject van de metro?
Is dat met stroomrail of wordt het met bovenleiding uitgevoerd?
Bovenleiding is eigenlijk ongebruikelijk op metrolijnen, maar ja het vm Hofpleintracé is nog altijd bovenleiding.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 29 okt 2015 14:23
door xCookiesolax
Charles schreef:Weet iemand hoe de stroomvoorziening is geregeld op dit traject van de metro?
Is dat met stroomrail of wordt het met bovenleiding uitgevoerd?
Bovenleiding is eigenlijk ongebruikelijk op metrolijnen, maar ja het vm Hofpleintracé is nog altijd bovenleiding.

Bovenleiding. Dit is namelijk te zien in de artist impressions, daarnaast is het de bedoeling dat de Regio Citadis hier ook naar toe kan rijden tijdens calamiteiten of werkzaamheden.

Alleen de metrolijnen C, D, 50, 53 & 54 rijden naar mijn weten volledig met 3e stroomrail.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 29 okt 2015 14:26
door iljitsch
Als het uitwijk voor RegioCitadis van de HTM moet zijn is het wel zo makkelijk als er een bovenleiding zit...

Daarnaast is extra omschakelen naar de stroomvoorziening die op het Rotterdamse metronetwerk gebruikelijk is (weet zo gauw niet hoe dit heet) ook weer extra gedoe. Ik geloof ook niet dat het onder de draad rijden een enorm probleem is voor de metro's, ze doen dit zodra ze bovengronds komen in Rotterdam, lang voordat ze het gezamelijke traject met lijnen 3/4 bereiken bij Leidseveen. (Maar op de overige bovengrondse trajecten in Rotterdam wordt geen bovenleiding gebruikt, tenzij ik me vergis.)

Re: ...

BerichtGeplaatst: 29 okt 2015 17:06
door willem
In de Alexanderpolder rijden de metro's ook onder een bovenleiding, maar dat is strikt genomen een tram. Behalve op het laatste stuk naar Nesselande, dan wordt weer overgeschakeld naar derde rail.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 29 okt 2015 18:07
door PAV
Tussen Laa en Gvc was altijd al met bovenleiding. Sterker nog, het hele stuk van lijn E tot de Kleiweg in Rotterdam is voorzien van bovenleiding. Het zou niet logisch zijn om van Gvc-Laa en eiland met derde rail te maken.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 30 okt 2015 13:49
door Roland
Derde rail is goedkoper dan bovenleiding, maar als je al bovenleiding hebt is het goedkoper dat te laten hangen zoals op de voormalige Hofpleinlijn. Daarnaast zit je ook nog met een paar overwegen waarbij derde rail minder gewenst is. GVC-LAA blijft bovenleiding omdat de RegioCitadis er ook heen moet kunnen. Daarnaast zou je ook rijdend moeten ombouwen naar derde rail en omgekeerd. Dat laatste vindt de pantograaf minder leuk. Dat is ook de reden dat de derde rail een paar jaar terug is doorgetrokken tot in station Melanchthonweg.

Re: ...

BerichtGeplaatst: 04 dec 2015 12:09
door Lijn 999
-----

Re: ...

BerichtGeplaatst: 04 jun 2016 12:20
door Hageneis
*schop*

Vandaag een uitnodiging in de bus voor een Voorpremière HSE op zaterdag 18 juni van 10.00 tot 15.00.
Stationshal Den Haag Centraal, ingang Anna van Buerenplein op de busvide. Volg de bewegwijzering.