Charles schreef:Afgelopen week een aanrijdinkje tussen een autootje en een HTM railvoertuig.
Dit moet haast wel een flinke klapper geweest zijn, gezien deze beelden.
wattman schreef:Op zaterdag 8 april ging de Touristtram weer rijden, met 1180 en 1193.
Op zondag 9 april zag ik de 1210 in deze dienst.
Charles schreef:Een paar dagen geleden wilde ik als fietser ook diezelfde oversteek maken als iljitsch. Het licht voor fietsers sprong op groen, maar de doorgang werd geblokkeerd door een tram die vanaf de Bierkade kwam en erg langzaam reed. Ook het autoverkeer werd door deze tram gehinderd. De reden voor de zeer lage snelheid v.d. tram is voor mij onduidelijk, er reed niets voor hem.
iljitsch schreef:Trams mogen over het algemeen sowieso wel wat harder rijden, dat zou beter voor de doorstroming zijn.
Charles schreef:Wat betreft de verkeerlichten, het kan voorkomen dat er een conflictsituatie is met een tram die van de schedeldoekshaven rechtsaf naar het spui gaat en fietsers die daar groen krijgen, wij krijgen dan wit knipperend licht wat aangeeft dat
er ander verkeer kan kruisen, wel heeft de tram gewoon voorrang omdat het een bijzonder voertuig is die afslaat ( zie verkeersregels RDW).
iljitsch schreef:Ik was er vandaag weer en heb even staan kijken. Twee trams leken door rood te rijden. Alleen bij nader inzien zie ik op Google Streetview dat er nog aan de linkerkant van de weg één of twee negenogen staan, ik heb dus alleen naar de (drie!) negenogen voor bussen zitten kijken die echter vanaf de stopstreep van de tram afgedekt worden door een eventuele bus.
Ik heb een stuk of vijf bussen voorbij zien komen en geen conflicterend groen. Verschil is wel dat afslaande bussen geen voorrang boven rechtdoorgaande fietsers hebben, een afslaande tram wel.
Dan stel ik vragen bij de deskundigheid van die verkeersdeskundige.trambestuurder schreef:Zou de volgende keer dus ff beter kijken, dan kan je ook zien dat de tram dus knippert wit krijgt want dus inhoudt dat er een andere verkeersstroom ook kan oversteken, of dit nou voetgangers of fietsers zijn is om het even.
Of dit wenselijk is dat is een andere vraag, daarvoor moet je bij de verkeersdeskundige zijn van de gemeente, die alles vanaf heb desktop uitdenken
Charles schreef:
Zelf zit ik geregeld in bus of tram en zo mogelijk let ik op het gedrag van de bestuurder. En daar valt weinig op aan te merken, behalve dan de kaartverkoop en het wisselgeld geven wat men gewoonlijk doet tijdens het rijden. Op dat moment heeft de bestuurder geen/onvoldoende aandacht voor het verkeer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten