Sinds gisteren, zondag, is Koning Winter hier op bezoek
De kans om sfeervolle plaatjes te schieten die je kan gebruiken voor zelfgemaakte jaarkalenders en zelfgemaakte wenskaarten.
Maar het wegverkeer en -vooral- het openbaar vervoer veranderd snel in chaotische taferelen. Liggen er ditmaal geen blaadjes op de rails, dan zijn het ditmaal de sneeuwvlokjes die zorgen voor ontregeling En de laatste jaren wordt er geregeld een "weeralarm" gegeven, daar hoorde je vroeger nooit iets over
Code rood wordt er omgeroepen, volgens mij moet het echter code wit zijn
Wat ik in het geheel niet kan bevatten, is hoe het kan dat zo snel al alles ontregeld raakt. Vroeger werd er gewoon doorgereden, sneeuw of geen sneeuw. Dat het niet lukte om volgens dienstregeling te blijven rijden, daar had vrijwel iedereen begrip voor. Dat is nu niet anders wat ik zo om mij heen merk. Wel totale onbegrip dat de dienstverlening plots gestaakt wordt omdat het sneeuwt. Tuurlijk weet ik ook wel dat er nu meer verkeer is dan pakweg 30-40 jaar geleden. En ook veel meer reizigers in het ov. Maar op zo'n sneeuwrijke dag als wat het gisteren en vandaag was, wordt tegen het eind van deze middag plots besloten om het bus- en tramvervoer te staken. Niet alleen in Haaglanden, maar ook in veel andere delen van het land. Ik blijf dit onbegrijpelijk vinden. Sneeuwruimploegen zijn massaal actief met het modernste materieel wat er heden ten dage bestaat, maar toch gaat alles naar de remise.
Kan het echt niet anders? Met minder bussen en trams blijven rijden op alle lijnen, dienstregeling bestaat dan alleen nog op papier, zodat de rezigers in elk geval nog op vervoer kunnen rekenen. Zoals gezegd, volgens mij is er alle begrip vanuit de reiziger dat er sprake is van vertragingen.