q-quan schreef:Den Haag Zuiderstrand zou dus coherenter Scheveningen Zuid kunnen heten.
Chris schreef:Tussen bus en tramhalte zit zo'n 100 meter bij het Colijnplein. Lijn 23 draait dus voor het Savornin Lohmanplein naar de nieuwe beginhalte.
Tiktak schreef:Chris schreef:Tussen bus en tramhalte zit zo'n 100 meter bij het Colijnplein. Lijn 23 draait dus voor het Savornin Lohmanplein naar de nieuwe beginhalte.
Dat ze de eind/begin halte niet op het Sav. Lohmanplein hebben gemaakt ( thv van het bezinestation ).
Was hier vroeger ook niet het beginpunt van buslijn 14, toen tramlijn 14 was opgeheven en de KLM bussen ????
Nou, ik blijf het vreemd vinden dat bus 24 nu naar Den Haag Kijkduin rijdt. Voorheen stond er gewoon Kijkduin.OVinDelft schreef:Al lang niet meer op dit forum geweest... maar ik moet even mijn frustraties kwijt over de nieuwe benamingen van de eindbestemmingen.
Verder lijkt het nieuwe busnet van de HTM in het algemeen wel een mooie verbetering te zijn ten opzichte van de oude situatie. De routes zijn logischer en de nummering valt nu ook eindelijk netjes binnen de 20. Alleen jammer dat bus 25 niet doorgetrokken kon worden naar Station Den Haag Centraal.
Nog op te merken is dat Centrum West (als OV-knooppunt) nog dateert uit de tijd dat er een sprinterstation Centrum Oost was gepland. Dat is later geopend, maar dan onder de naam Stadhuis. https://nl.wikipedia.org/wiki/Stadhuis_(sneltramhalte) Maar het is inderdaad merkwaardig dat eenzijdig Zoetermeer Centrum West is gewijzigd in Zoetermeer Centrum. Nog een anekdote: gisteren had ik nog twee instappers op Voorburg 't Loo die vroegen "gaat deze tram naar 't centrum?". Logisch zou je dan nu de tegenvraag moeten stellen: "Welk centrum bedoelt u? Zoetermeer of Den Haag?"PAV schreef:Ook een beetje vreemd vind ik dat ze van Zoetermeer Centrum-West nu Zoetermeer Centrum hebben gemaakt. Ten eerste is Centrum-West strikt genomen niet het centrum van Zoetermeer, maar eerder het oude dorp. Ten tweede is de benaming op de buslijnen nog wel gewoon Centrum West (maar dan zonder streepje, m.u.v. de Arrivalijnen die enkel Zoetermeer filmen).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten