Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor dAb » 14 jul 2010 09:06

marcs schreef:Kom op mensen, jullie menen toch niet serieus dat jullie hier voor het eerst over horen? Die discussie over het EM-effect van de tram in de TU-wijk loopt al minstens vijf jaar en dit heeft uitvoerig in de lokale media gestaan. De TU wilde mede om deze reden de tram niet over de Mekelweg hebben, maar over de Schoemakerstraat. Er is inmiddels een oplossing gevonden (extra kabel) voor dit probleem. Maar nu de tram weer dramatisch is vertraagd overweegt men nu alsnog om de accutram te onderzoeken als pilotproject (wat wellicht de aanleg nog wat kan bespoedigen).
http://delta.tudelft.nl/nl/archief/arti ... baan/14551
http://delta.tudelft.nl/nl/archief/arti ... voer/15732
http://delta.tudelft.nl/nl/archief/arti ... vrij/17634
http://delta.tudelft.nl/nl/archief/arti ... aagd/21377

(m.u.v.: http://delta.tudelft.nl/nl/archief/arti ... vrij/17634)
Verontschuldiging voor mijn mogelijk wat kritische reactie, maar deze *media referenties* getuigen nu niet bepaald van veel diepgang, dus (laat staan) voldoende wetenschappelijk *gehalte*, om (voorzichtig gezegd) géén schoolgeld ..[...].. Er worden mijns inziens teveel zaken doorelkaar gehaald om serieus te nemen.
Op het topniveau van de Technische Hogeschool van weleer zijn in de TH-Bibliotheek vast nog wel enige gerenommeerde werken van toenmalige Hoogleeraren: dr.ing. C. Feldmann "Berechnung Elektrischer Leitungsnetze", dr.ing. H.S. Hallo "Electrische Tractie" en dr.ir. Van der Bilt ter studie te vinden, afgezien van consultatie van collegiale relaties: prof ir. L. van der Sluis, opvolger van prof.ir. H.B. Boerema, prof.dr.ing. W. Deleroi in machines, en prof.dr.ir. H. Blok over elektromagnetische interferentie en interactie, e.v.a. collegae.
De refs laat ik voor wat ze waard zijn ... en kennelijk bepaalt een Delftse Wethouder de te volgen *weg in/der aardstromen* die niet meer (hoeven te) bestaan behoudens in fata morgana. Nogmaals dunkt me wel wat meer nuance gewenst. 8-) D.A. Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 15 jul 2010 10:35

Lithium batterijen(die b.v. in je mobiel zitten) dat is de toekomst........als je die krachtiger en sterker maakt en een korte oplaattijd hebben.... dan zijn we er ,ik weet ook niet of dit realiteit kan worden,of dat ze er al mee bezig zijn........ :roll:


Dan hebben we een auto die veel verder komt,met een korte oplaattijd. :o
Een tram die de hele dag zijn rondjes rijdt en s,nachts in de remise aan de stekker. :o
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 15 jul 2010 17:12

Volgensmij is de hoeveelheid lithium op deze aardbol niet toereikend voor dit soort toepassingen. Daarnaast moet je elke 1 a 2 jaar je accu's ongeveer gaan vervangen als je ze constant gebruikt, dat is een behoorlijk duur alternatief voor bovenleiding. Je kan er dan beter een dieselmotor inzetten :P
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor Coenraad » 17 jul 2010 08:07

Roland schreef:Volgensmij is de hoeveelheid lithium op deze aardbol niet toereikend voor dit soort toepassingen. Daarnaast moet je elke 1 a 2 jaar je accu's ongeveer gaan vervangen als je ze constant gebruikt, dat is een behoorlijk duur alternatief voor bovenleiding. Je kan er dan beter een dieselmotor inzetten :P

Hybride materieel, zoals de Regiocitadis in Kassel?
Maar ja, dat zijn eigenlijk RR-voertuigen en dan moet de rest van het traject weer worden aangepast en dat zit er voor 19 m.i. niet in. :roll:
Coenraad
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 30 mei 2010 22:07

Re: Lijn 19

Berichtdoor robert55 » 18 jul 2010 09:32

Alles kan. Er bestaat zelfs een 'bambino duo', oftewel een driedelige Combino met een dieselmotor in een kast in de middenbak:
http://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Combino_Duo

Is alleen voor lijn 19 [of Den Haag in het algemeen] denk ik niet zo'n goed plan, dan zie ik toch meer in accu's
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Lijn 19

Berichtdoor dAb » 18 jul 2010 13:00

robert55 schreef:Alles kan. Er bestaat zelfs een 'bambino duo', oftewel een driedelige Combino met een dieselmotor in een kast in de middenbak:
http://de.wikipedia.org/wiki/Siemens_Combino_Duo

Is alleen voor lijn 19 [of Den Haag in het algemeen] denk ik niet zo'n goed plan, dan zie ik toch meer in accu's

Okay beste Robert: deze Accuwagen kan (dan) als aanhangwagen van ca. 15 ton met zulke batterijen gevuld en gekoppeld aan de 3001-3147, separaat voor de GTL8 als koppelwagen geleverd worden, neem ik aan ?/ :mrgreen:
Met belangstelling gegroet: 8-) D.A. Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Lijn 19

Berichtdoor adjevandaalen » 27 jul 2010 20:13

Ik heb eindelijk eens een rit kunnen maken. Met deze link vind je mijn foto-verslag:

http://picasaweb.google.com/adjesfotopa ... directlink

PS: van de bestuurders heb ik toestemmin ggekregen hen op de foto op internet te zetten
adjevandaalen
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 24 jan 2010 19:33

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 01 aug 2010 19:35

Heerlijke foto,s.....adje

Die gaan in me plakboek ;)
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 04 aug 2010 22:20

Tram 19 is nu ruim een maand aan het rijden,valt mij op dat er weinig ,,poppetjes,, inzitten........vooral s,avonds zitten er regelmatig maar 1 soms 2 mensen in. :?
Het is natuurlijk vacantietijd,en tram 19 heeft ff een aanloop nodig denk ik.

Buslijn 62 is echt overbodig geworden in ypenburg.........daar zie je helemaal niemand meer gebruik van maken. :roll:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 07 aug 2010 19:14

Het drukste deel van de lijn is tot nu toe het stuk in Delft, waar de lijn een soort versterking van lijn 1 is. Tussen Leidschenhage en Leidschenveen is het eveneens (iets) drukker, daartussen is het inderdaad erg rustig.

Eigenlijk hadden ze tegelijk met de opening van lijn 19 de routes van lijn 60 en 62 moeten aanpassen, zodat die geen passagiers van de tram kunnen afsnoepen. De investering voor de aanleg van de tramlijn is tenslotte duur genoeg.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 12 aug 2010 14:57

Vandaag kwam rond tien over twee de 3045 van lijn 19 in de buurt van de Van der slootsingel in Delft langs in de richting Den Haag/Leidschendam. Maar de richtingfilm filmde Sorry, geen dienst. En hij was ook helemaal leeg, dus geen displayfout.
Ik vraag me dan eigenlijk af waarom dat was, want dit zit volgens mij niet in de dienstregeling, en om deze tijd lijkt dat mij ook erg onwaarschijnlijk dat er wagens standaard worden uitgewisseld.
Weet iemand hier meer van?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 12 aug 2010 17:35

OVinDelft schreef:Vandaag kwam rond tien over twee de 3045 van lijn 19 in de buurt van de Van der slootsingel in Delft langs in de richting Den Haag/Leidschendam. Maar de richtingfilm filmde Sorry, geen dienst. En hij was ook helemaal leeg, dus geen displayfout.
Ik vraag me dan eigenlijk af waarom dat was, want dit zit volgens mij niet in de dienstregeling, en om deze tijd lijkt dat mij ook erg onwaarschijnlijk dat er wagens standaard worden uitgewisseld.
Weet iemand hier meer van?


Misschien een trambestuurder in opleiding voor het berijden van het baanvak van lijn 19.
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 13 aug 2010 10:05

Dat zou natuurlijk ook kunnen, persoonlijk lijkt het mij dan logischer om als lijnletter L te nemen.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 13 aug 2010 13:53

Ik weet niet zeker, maar ik dacht dat lijn nummers gekoppeld waren aan de schakeling die
de wissels in de juiste stand zetten, misschien kan onze technische forumleden hier meer
over zeggen.
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Charles » 13 aug 2010 14:46

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 22:14, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 986
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 13 aug 2010 21:25

@ Charles
Daarom begon ik er ook juist over, omdat ik ook wel eens leswagens heb gezien met een L ipv een lijnnummer. Maar misschien wordt dit dus alleen gebruikt voor bestuurders in opleiding en niet voor wegleren.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Jeronimo117 » 13 aug 2010 21:59

Ik denk dat de L niet meer mogelijk is bij de GTL's. Sinds ze met EBS rijden is er veel veranderd met de routefilms en de codes. Bij RR is het sowieso al niet meer mogelijk, hebben ze al verwijderd, waarom? Ik zou het niet weten.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 27 aug 2010 22:10

Tijdelijke eindpunt van lijn 19 en bij station Delft,gaat dit nu nog door........of zijn de plannen gewijzigd.
Ik hoor of lees hier nix meer over.
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 28 aug 2010 16:08

Het is de bedoeling dat er een tijdelijke keerlus komt, maar hoe en wat dat is nog niet bekend.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor Lange_Dre » 07 sep 2010 19:23

Maken er veel reizigers gebruik van de lijn?
Lange_Dre
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 18 jan 2010 07:54

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten