Ik fietste net over de Juliana van Stolberglaan langs het Stuyvesantplein. Daar heeft tram 6 richting Leyenburg een halte. Na de halte gaat de tram rechtsaf de JvS-laan op, waarbij-ie eerst het fietspad over moet steken.
En mooi dat die tram wegreed terwijl ik aan kwam fietsen zodat ik moest stoppen. Dit terwijl ik voorrang heb, er staan haaietanden over de rails heen geschilderd. Is niet bepaald de eerste keer
Trams hebben voorrang boven van rechts komend verkeer en ook op rechtdoorgaand verkeer als ze afslaan, maar niet waar de voorrang met borden (en haaietanden) geregeld is. Niet alle bestuurders lijken dit te beseffen.
Als je erop let zie je ook regelmatig zo'n driehoekig voorrangsbord (= dat ander verkeer voorrang heeft) langs de vrije trambaan staan. Maar ja de bestuurder zou kunnen denken dat dit geldt voor de automobilisten op de rijbaan ernaast. (Zouden ze niet moeten doen, bij twijfel nooit voorrang nemen!) Haaietanden over de rails lijken mij echter niet voor meerdere uitleg vatbaar.