De afgelopen weken hebben in elk geval aangetoont dat ongeveer 60% van de mensen probleemloos kan thuiswerken. En onderwijs op afstand blijkt ook goed mogelijk te zijn. En wat er nu nog rijdt aan ov blijkt voldoende te zijn. Heb in elk geval geen volle bussen en trams gezien.Chris schreef:Straks hebben we voorlopig ook geen nieuwe trams meer nodig als het vervoer er niet is...
Het zou ook moeten betekenen dat de bankjes, welke nu op de perrons staan, óók moeten verdwijnen. Want daarop zitten mensen nog steeds schouder aan schouder en dat is nu juist net niet de bedoeling. Dat mensen dan schouder aan schouder staan is niet te voorkomen, al vraag ik me hardop af hoe het zal gaan met instappen en uitstappen. Om ook dan nog steeds anderhalve meter afstand te blijven houden... noem ik wel een uitdaging voor ons allemaal.iljitsch schreef:Ik denk dat als je op lange termijn het OV wilt inrichten om meer afstand te houden de huidige zitplaatsen eraan moeten gaan [......]
xCookiesolax schreef:Ik heb recent geleden een rapport gevonden waarin diverse stallingslocaties worden benoemd in alle deelgebieden. Niks is zeker, maar het is wel leuk om het rapport door te bladeren.
https://www.wijrijswijk.nl/wp-content/uploads/2020/05/20-012-Rapport-MRDH-over-grote-locaties.pdf
Een paar maanden geleden werd er op Vlietnieuws al gesproken over wellicht tijdelijke stallingen in Leidschendam.
https://vlietnieuws.nl/2020/04/10/htm-onderhoudspost-naar-leidschendam-voorburg/
iljitsch schreef:Gelukkig is Zichtenburg via twee aparte routes bereikbaar dus onderhoud aan het spoor van lijn 4 is niet helemaal onmogelijk. (Hoewel alles via lijn 2 in/uitrukken lastig zal zijn.) Maar voor een niet onaanzienlijk aantal lijnen betekent daar stallen flink wat lege kilometers elke dag.
Voor een nieuwe remise wordt vooralsnog niet naar Leidschendam-Voorburg gekeken. Wel naar het Zwarte Pad Den Haag, GAVI-kavel ten zuidoosten van het Prins Clausplein, TU-wijk in Delft en de Plaspoelpolder in Rijswijk.
Gebruikers op dit forum: Tiktak en 12 gasten