Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 20 sep 2010 21:27

joostvansurksum schreef:
Cypriot schreef:
Om het onderwerp iets meer on-topic te krijgen: jammer dat lijn 19 niet even een draai opzij naar Nootdorp Centrum maakt. Dat ontsluit het centrum van Nootdorp net ietsje beter. ;-)


Misschien een aftakking in de toekomst, via Nootdorp naar Delfgauw. Deze gemeente is de laatste tijd behoorlijk gegroeid, ik weet niet
hoe het hier met het OV is, uit deze hoek hoor je heel weinig.
Maar een tramlijn hier na toe zou niet misstaan.
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 21 sep 2010 08:06

Tiktak schreef:Misschien een aftakking in de toekomst, via Nootdorp naar Delfgauw. Deze gemeente is de laatste tijd behoorlijk gegroeid, ik weet niet hoe het hier met het OV is, uit deze hoek hoor je heel weinig. Maar een tramlijn hier na toe zou niet misstaan.
Lijn 15 doortrekken: Nootdorp - Pijnacker - Delfgauw - Ruyven - Technopolis (of lijn 19 andersom). Je krijgt er een aansluiting op RR op twee plaatsen bij, een goede verbinding Pijnacker-Delft en plaatsen als Delfgauw worden beter ontsloten.

Vroeg of laat wordt die hele buurt toch volgebouwd met woningen, dus nu beginnen met de tramlijn. Dan ligt er i.i.g. een fatsoenlijke verbinding als de huizen komen. ;)
joostvansurksum
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 21 sep 2010 10:07

joostvansurksum schreef:
trammelant schreef:Er is op dit moment geen goed eindpunt te vinden bij de parade in nootdorp waar een bus kan keren.
Ahum... De bussen keren daar 50 meter om de hoek, bij de oude brandweerkazerne. Daar ligt een keerlus en die is net nieuw aangelegd. Wat is daar het probleem mee?



Nou ...nieuw....nieuw :lol:
......ik denk dat dit een tijdelijke keerlus is geweest (nog steeds is),de straten eromheen zijn ze opnieuw aan het inrichten.....zo te zien komt daar geen nieuwe keerlus meer.
Maaaaaaaaaaaar........ ik kan het mis hebben hoor. ;)
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 21 sep 2010 10:19

trammelant schreef:
joostvansurksum schreef:Ahum... De bussen keren daar 50 meter om de hoek, bij de oude brandweerkazerne. Daar ligt een keerlus en die is net nieuw aangelegd. Wat is daar het probleem mee?
Nou ...nieuw....nieuw :lol:
......ik denk dat dit een tijdelijke keerlus is geweest (nog steeds is),de straten eromheen zijn ze opnieuw aan het inrichten.....zo te zien komt daar geen nieuwe keerlus meer.
Maaaaaaaaaaaar........ ik kan het mis hebben hoor. ;)
Juist die keerlus hebben ze ook opnieuw aangelegd. Maar goed, dat was in het kader van de herbestrating ook wel nodig. En die bijna lege taxibusjes (midibusjes noemen ze die geloof ik) van lijn 131 eindigen daar ook nog, dus er is mijns inziens nog steeds wel wat nodig daar.

Aan de andere kant: mocht de tram ooit in de toekomst naar de RR-halte doorgetrokken worden, dan is de kans groot dat 'ie juist over die strip grond gaat rijden. [respect]
joostvansurksum
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 21 sep 2010 10:49

[/quote] En die bijna lege taxibusjes (midibusjes noemen ze die geloof ik) van lijn 131 eindigen daar ook nog, dus er is mijns inziens nog steeds wel wat nodig daar.

Aan de andere kant: mocht de tram ooit in de toekomst naar de RR-halte doorgetrokken worden, dan is de kans groot dat 'ie juist over die strip grond gaat rijden. [respect][/quote]





Ze zijn gewoon aan en het toveren met die buslijnen..... lijn 131 wordt 61 en gaat de route van lijn 60 overnemen naar leidschenveen????
......drie lijnen in nootdorp en ypenburg is gewoon te veel,je zit niets anders dan lege bussen voorbij rijden in ypenburg...
lijn 19 heeft z,n werk gedaan :lol: :lol: :lol: :lol:
Maar wat jammer is......een goede busverbinding via Delft ,Ypenburg de bras,Nootdorp parade, naar RR station Nootdorp is er niet???
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 30 sep 2010 07:12

Op deze link is nog een leuke fotoreportage te vinden van de bouw en het testen van lijn 19: http://tram-metro.jalbum.net/HTM%20Lijn%2019/#118
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 12 okt 2010 20:36

Toch maar ff vermelden.... :(
Onze lieve jeugd vind het leuk om een hele rij steentjes tussen de rails te leggen bij verschillende overgangen in ypenburg(en soms nie van die kleinjes ook)..............vooral bij de skatbaan in de bocht vlak na de A13.
De tram rijd daar lekker door....kan een keer goed fout gaan daar........,...........gastjes snappen niet waar ze mee bezig zijn :(

loop er vaak met me hond....heb er een dagtaak aan ....steentjes tussen de rails halen ;)
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 14 okt 2010 22:30

Heeft nog iemand wat waar genomen in de TU wijk, zijn daar al bezig met het leggen van de rails en keerlus
of legt het werk daar ook stil, dit ivm de nieuwe Sebastiaansbrug waaraan ze nog moeten beginnen.
De laatste foto's die hier (of op het gesloten forum van Wim van Es) was te zien dat de straat opgebroken was.
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 15 okt 2010 07:51

De Michiel de Ruyterweg is volledig opgebroken, maar er zijn geen rails zichtbaar. Het kan zijn dat die pas geplaatst worden als de Sebastiaansbrug is opgeknapt.
Toen enkele jaren geleden de Mekelweg werd veranderd in Mekelpark hebben ze ook geen rails aangelegd, terwijl dat toen de gelegenheid was om meteen de trambaan aan te leggen (de boel lag tog open). Wat dat betreft is de afstemmingen van werkzaamheden en projecten in Delft niet altijd optimaal.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 17 okt 2010 09:44

Op de Michiel de Ruyterweg is men al maanden druk bezig met de ondergrondse infrastructuur. Er moet nogal wat verlegd worden. Aanleggen van tramspoor is daar voorlopig niet aan de orde. De laatste keer dat ik in de omgeving van het oude Bouwkundegebouw en de Kuithuisweg ben geweest, gebeurde daar helemaal niets meer (de Mekelweg is daar ooit opgebroken). In het Mekelpark is de strook waar de tram komt gereserveerd en ingezaaid met gras. En voordat ik het vergeet, op de Zuidwal wordt ook flink gewerkt en gegraven.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor YC52000 » 17 okt 2010 22:05

het feit al dat tramlijn 19 niet helemaal breed materieel geschikt is maakt het al een soort van faal tram lijn project dinges


jups :( :o :shock: :? :|
YC52000
 
Berichten: 373
Geregistreerd: 17 jan 2010 19:15

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 18 okt 2010 07:31

Het nieuwe deel zal wel geschikt worden voor breed materieel. Bij het ontwerp van het eerste deel waren er simpelweg nog geen specificaties van breed materieel. Er is toen wel het zogenaamde Aglo-model opgezet, maar deze voldeed niet aan de eisen voor breed materieel.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 26 okt 2010 13:00

Tiktak schreef:Heeft nog iemand wat waar genomen in de TU wijk, zijn daar al bezig met het leggen van de rails en keerlus
of legt het werk daar ook stil, dit ivm de nieuwe Sebastiaansbrug waaraan ze nog moeten beginnen.
De laatste foto's die hier (of op het gesloten forum van Wim van Es) was te zien dat de straat opgebroken was.



Ze zijn er al hele tijd aan het stoeien met riolering en kabels verleggen......dit project gaat op z,n ,,elfen dertigst,,zit echt geen gang in........maarja ze hebbe ook alle tijd ;)
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Berichtdoor Charles » 20 nov 2010 17:18

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 22:15, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 986
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 20 nov 2010 19:44

voorlaatste haltes hebben wel vaker minder voorzieningen dan haltes waarbij je nog langs de hele lijn kan.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Berichtdoor Charles » 20 nov 2010 23:05

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 22:15, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 986
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 05 dec 2010 00:23

trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor HansW » 05 dec 2010 11:55

Waar was lijn 19 's middags en 's avonds dan op 4 december? In Leidschenveen is deze lijn niet meer waargenomen totaan de ochtend van 5 december.
HansW
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:41

Re: Lijn 19

Berichtdoor Cypriot » 05 dec 2010 20:27

Vanaf vlak na 13:00 uur stonden er drie trams van lijn 19 stil voor het wissel thv het winkelcentrum Ypenburg. Reden onbekend. Daar waren ze dus!
Cypriot
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 22 jan 2010 17:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 06 dec 2010 21:04

HansW schreef:Waar was lijn 19 's middags en 's avonds dan op 4 december? In Leidschenveen is deze lijn niet meer waargenomen totaan de ochtend van 5 december.



Met hond uitlaten heb ik tram 19 ,,gespot ,,in ypenburg rond 23.00uur op zaterdagavond 4 december..........
.....ik heb nie voor nix een hond genomen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: wattman en 2 gasten