iljitsch schreef:Tja een Mat'64 had geen software-updates nodig... En kon ook tegen de sneeuw.
Maar hoezo ICNG tussen Den Haag en Rotterdam? Die werden vooralsnog toch alleen op de niet-zo-HogeSnelheidsLijn ingezet?
iljitsch schreef:Was het volledige treinverkeer stilgelegd vanwege een gestrande trein op één spoor? Je hebt dan toch het andere spoor nog?
Zelfs bij gebrek aan wissels om makkelijk van spoor te wisselen zou je nog op z'n minst kunnen pendelen.
Tussen Delft en Schiedam is ook wel de ongelukigste plek hiervoor, omdat je vanuit Schiedam met de tram verder kan naar Rotterdam en vanaf Delft naar Den Haag, maar zonder trein is het lastig om van Delft naar Schiedam te komen. (Dan zal je een hele hoop bussen nodig hebben.)
iljitsch schreef:Tja een Mat'64 had geen software-updates nodig... En kon ook tegen de sneeuw.
Charles schreef:Als we alle problemen/tegenslagen/kinderziektes op een rijtje gaan zetten, gaat het best nog een lang lijstje worden. Begon al met spanningsluizen welke aan het begin van een helling gesitueerd werden, vervolgens softwareproblemen en nu dus ook bouwkundige problemen mbt tot viaducten en bruggen in het HSL traject. In nieuwsberichten werd gezegd dat op delen van het HSL de treinen langzamer moeten rijden dan de dienstsnelheid van 160km/u. Huh? Dus net zo traag als op het gewone klassieke spoor... Er zou toch met 300km/u over de HSL gereden gaan worden met treinen die daarvoor gebouwd zijn? Is er dan wel ooit met een trein over het HSL traject gereden met die snelheid van 300km/u?
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat men na bijna 20 jaar de zaken nog steeds niet op orde heeft. En NS zegt dat er gewoon toeslag betaald moet worden vanwege het simpele feit dat er gereden word over de de HSL lijn. Ondanks de uiterst onbetrouwbare dienstregeling.
Heb ik de Fyraflop al genoemd? Die treinstellen rijden in Italië probleemloos hun ritten wel met 250km/u, iets wat in NL nooit mogelijk was.
Charles schreef:Als we alle problemen/tegenslagen/kinderziektes op een rijtje gaan zetten, gaat het best nog een lang lijstje worden. Begon al met spanningsluizen welke aan het begin van een helling gesitueerd werden, vervolgens softwareproblemen en nu dus ook bouwkundige problemen mbt tot viaducten en bruggen in het HSL traject. In nieuwsberichten werd gezegd dat op delen van het HSL de treinen langzamer moeten rijden dan de dienstsnelheid van 160km/u. Huh? Dus net zo traag als op het gewone klassieke spoor... Er zou toch met 300km/u over de HSL gereden gaan worden met treinen die daarvoor gebouwd zijn? Is er dan wel ooit met een trein over het HSL traject gereden met die snelheid van 300km/u?
Ik kan er met mijn verstand niet bij dat men na bijna 20 jaar de zaken nog steeds niet op orde heeft. En NS zegt dat er gewoon toeslag betaald moet worden vanwege het simpele feit dat er gereden word over de de HSL lijn. Ondanks de uiterst onbetrouwbare dienstregeling.
Heb ik de Fyraflop al genoemd? Die treinstellen rijden in Italië probleemloos hun ritten wel met 250km/u, iets wat in NL nooit mogelijk was.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten