In dit artikel wordt even medegedeeld dat er rekening wordt gehouden met een nieuwe metrolijn, wie weet hier meer van?
https://www.denhaagfm.nl/dhfm/4854311/w ... s-klaar-is
Chris schreef:Onder het CS schijnt ook een ruwbouw ruimte te zijn voor een metro richting Scheveningen.
Chris schreef:Onder het CS schijnt ook een ruwbouw ruimte te zijn voor een metro richting Scheveningen. Nu lijn E op +2 eindigt denk ik niet dat er ooit nog een metro gaat komen in de kelder. Grappig dat men hier nog rekening mee houdt.
JoopS schreef:Om daar ook nog een tramtunnel te maken lijkt mij erg lastig want of je gaat onder de palen door of je gaat er doorheen. Conclusie: voor een tramtunnel onder CS door richting Scheveningen is geen plaats meer.
willem schreef:Die tunnel schijnt sowieso niet meer gebruikt te kunnen worden.
De reden daarvan weet ik niet.
Admin schreef:De RET gaat nooit naar Scheveningen rijden. Punt. Den Haag is het domein van HTM en de RET hoort in R'dam. Als de RET naar Scheveningen mag zal de HTM het recht opeisen om in Rotterdam OV-diensten aan te gaan bieden, iets waar de RET bepaald niet blij mee zal zijn (net als de HTM wanneer de RET voorbij het CS mag komen). Beide hebben v/d respectievelijke gemeenteraden een concessie (= alleenrecht) gekregen om in hun regio OV aan te bieden. Anderen mogen daar wettelijk géén OV diensten aanbieden!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten