De verbinding is gemaakt om materieel makkelijk te kunnen overbrengen. In de begintijd van lijn E was het nog een eilandbedrijf ten opzichte van de rest van het metronet. Maar het blijft ook gemakkelijk om zo'n verbinding te hebben. Zo zijn de huidige RET metro's vanaf de fabriek via het spoor naar Rotterdam gekomen. Bij de Waalhaven heeft RET ook een spoorse verbinding. Een RR voertuig op eigenkracht rijdend op Prorail gebied zal zeker nooit gebeuren. De installatie van de trams vindt dat vast niet prettig om ineens 1800 Volt te proeven. Ook al neem ik aan dat de trams wel een overspannings beveiliging hebben.Tiktak schreef:Misschien een rara vraag.
Bij de opstelplaats in Leidschendam is er een verbindingswissel ( was) naar de NS sporen.
Zo het theoretisch mogelijk zijn dat een RR voertuig via de sporen van de NS richting Den Haag CS of Den Haag HS kan rijden. Al zou dat natuurlijk nooit gebeuren.
In theorie wel. Gewoon een opzetdoosje op het dak.YC52000 schreef:Dus als we een chopper installeren, zou het in theorie mogelijk zijn?
Chris schreef:Alstom heeft vooraf gewaarschuwd dat de oorspronkelijke verkanting in het spoor tussen CS en Ternoot te heftig was voor de bedachte Regio Citadis.
YC52000 schreef:Is het traject van lijn 4 Uithof - De La Reyweg vrijgegeven voor de Avenio?
En zo ja, mag de Avenio door de keerlus bij het gemaal?
WKZH5A schreef:YC52000 schreef:Is het traject van lijn 4 Uithof - De La Reyweg vrijgegeven voor de Avenio?
En zo ja, mag de Avenio door de keerlus bij het gemaal?
De Avenio heeft in de zomer van 2021 op lijn 4 gereden tussen De Uithof en CS door spoorwerkzaamheden toen, dus ja. En is tevens ook onderdeel van in-/uitrukroute, calamiteiten en instructie (denk aan Zichtenburg en Dedemsvaartweg).
De keerlus bij het gemaal is voor alle type voertuigen geschikt, er staat geen speciale type voertuigenbordje onder het wisselnummer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten