Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 28 okt 2011 21:31

hharry schreef:In Delft TU kan toch ook een keerdriehoek komen, ipv keerlus? Als men geen keerlus willen hebben.
Ik kan me voorstellen dat men geen keerdriehoeken op de eindpunten wil, als dat niet nodig is.

Een keerdriehoek werkt omslachtiger, de bestuurder moet heen en weer lopen, de tram heen en weer rijden en ook nog eens wissels omgooien (als ze niet door een veer in een vaste positie springen). Het lijkt me ook kostbaarder in aanleg, want vergeleken met een keerlus krijg je er twee wissels bij in plaats van een lus spoor (die laatste is wel weer langer, dus meer rails en bovenleiding).
joostvansurksum
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 31 okt 2011 13:29

Roland schreef:Er wordt toch behoorlijk gewerkt tussen de Buitenhofdreef en Tanthof.

Het laatste wat ik gehoord heb is dat er nog wordt gediscussieerd over een keerlus of een tailtrack aan het einde van de lijn.

De RegioCitadis op lijn 19 is weer een stap dichter bij de realiteit, er gaat nu een definitief ontwerp gemaakt worden voor de aanpassingen, wat betekent dat het al behoorlijk serieus is.



Dank je voor de toelichting.........er is in principe keerruimte zat, er wordt nog helemaal nie gebouwd bij het toekomstige eindpunt.......maar een railtrack met RegioCitades daar teken ik voor.. ;)
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 04 nov 2011 22:45

Je zou zelfs nog, in plaats van een keerlus, een rondje door de Technopolis kunnen rijden en dan terug via de Heertjeslaan en Watermanweg (of eventueel Stieltjesweg). Dan bedien je gelijk een groter gebied en de nieuwe ontwikkeling daar als die eenmaal van de grond zijn.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 17 dec 2011 15:08

Tramrails lijn 19 in ypenburg wordt met gras bedekt...... :D



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 17 dec 2011 22:25

Is dit dezelfde methode waarop ze over een aantal maanden lijn 1 weer gras gaan teruggeven in Tanthof en Buitenhof?
Ze hadden overigens ook gewoon niet kunnen wieden voordat lijn 19 was gaan rijden, want toen groeide er een oerwoud tussen de rails. :D
Zijn dat trouwens geluiddempende railklemmen? (of hoe die dingen ook heten)
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 18 dec 2011 12:13

Denk die ,,plasticies,, ook voor beschereming van de klemmoeren ...als de rails ooit eens vervangen moet worden dat niet alles is vastgerot......

Maar in de TU-wijk in delft nog steeds geen activiteiten omtrent aanleg van de tramsporen,alles is nog zoals het al maanden is....jammer ....hoop dat ze nu toch snel beginnen.
...In TRAMS 2012 werd trouwens opgemerkt dat, in het weekend en s,avonds lijn 19 weinig passagiers zou trekken omdat het er uitgestorven is.... :cry:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor Admin » 18 dec 2011 15:15

Dat was in eerste instantie ook zo bij lijn 17, via de Plaspoelpolder. Heb de indruk dat het nu wel beter is (hoewel ik zelden in die uithoek kom ;))
Admin
Site Admin
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 18 dec 2011 17:23

trammelant schreef:Maar in de TU-wijk in delft nog steeds geen activiteiten omtrent aanleg van de tramsporen,alles is nog zoals het al maanden is....jammer ....hoop dat ze nu toch snel beginnen.


Heeft denk ik weinig zin om daar te gaan beginnen gelet op de "krachtige vooruitgang" bij twee andere projecten:
Kapelsbrug (Zuidwal): geen idee wat daar gebeurt maar ik kijk nu al twee jaar tegen bouwhekken en een omlegging van het wegverkeer aan. De interactieve plattegrond van de gemeente Delft op www.bereikbaardelft.nl noemt als einddatum 31-12-2012.
St. Sebastiaanbrug: nog geen activiteiten...
http://www.delft.nl/Inwoners/Wonen_en_l ... tiaansbrug
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 19 dec 2011 21:53

trammelant schreef:In TRAMS 2012 werd trouwens opgemerkt dat, in het weekend en s,avonds lijn 19 weinig passagiers zou trekken omdat het er uitgestorven is

Dat is een keuze die vanaf het begin gemaakt is. Toen de plannen ontstaan zijn zullen ze hopelijk al wel bedacht en ingepland hebben dat het niet op elk tijdstip van de dag of week even druk is.
Lijn 17 in de Plaspoelpolder heeft het voordeel dat er nog doorgaande reizigers naar De Boogard en verder naar Wateringse Veld in zitten, lijn 19 heeft zoiets niet. Eventueel zou je bus 121 op lijn 19 in de TU-wijk kunnen laten aantakken, zodat die reizigers ook met lijn 19 meemoeten. Alleen zullen ze daar in Pijnacker niet vrolijk van worden.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor hharry » 19 dec 2011 21:56

Lijn 19 kan in de toekomst toch worden doorgetrokken naar het vliegveld Zestienhoven? Dan zijn er klantjes zat.....
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Lijn 19

Berichtdoor HansW » 20 dec 2011 11:30

Hoeveel klantjes stappen er dan in/uit de tram tussen Delft Zuid en Zestienhoven?
HansW
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:41

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 20 dec 2011 19:45

Lijn 19 doortrekken naar zestienhove airport vind ik ook zeker een goed plan,misschien in combinatie met de nieuwe A13 die ze gaan aanleggen om Rotterdam heen....
Dan word het op zeker een superaantrekkelijke lijn.... [respect]
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor Admin » 21 dec 2011 04:19

Klok en klepel:

a) er komt geen nieuwe A13. Alleen de A4 wordt nu eindelijk doorgetrokken tussen Delft en Schiedam.
b) het vliegveld kent maar een beperkt aantal vluchten per dag en dan nog is het maar de vraag hoeveel mensen daar nou echt willen zijn en met hun hele bagage ergens aan de rand v/h vliegveld gedumpt willen worden.
c) Zestienhoven ligt binnen de concessie v/d RET, dus de HTM mag er helemaal niet eens komen, laat staan met een tram... :roll:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 21 dec 2011 08:14

Het was misschien beter geweest om lijn 19 van het nu geplande eindpunt in de toekomst door te trekken ( als sneltram) richting
het Westland, langs de buitenzijde van Tanthof, Schipluiden, de Lier enz.
Een hoop inwoners van deze gemeentes zijn immers aangewezen op hun koopgedrag en hun werk in de gemeente Delft en hiermee ontlast je
de dagelijkse files op de dodeweg (Woudseweg - Burgemeester Crezeelaan).

trammelant schreef:Lijn 19 doortrekken naar zestienhove airport vind ik ook zeker een goed plan,misschien in combinatie met de nieuwe A13 die ze gaan aanleggen om Rotterdam heen....
Dan word het op zeker een superaantrekkelijke lijn.... [respect]


Dan zou de RET toch wel een aftakking maken op hun Metronet, de randstadrail loopt immers vlakbij de achterzijde van het vliegveld en als de A4 is doorgetrokken dan is de A13 weer file vrij (denken ze) en is dan met eigen vervoer weer sneller dan met een tram.
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor Jeronimo117 » 21 dec 2011 10:17

@Admin. Ik denk dat trammelant dit bedoelde, dus het blijft ieder geval niet alleen bij de vernieuwde A4

http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/pla ... rotterdam/
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 21 dec 2011 12:13

De buslijnen van de RET stromen op dit moment ook niet bepaald over en de mensen die daar gebruik van maken zijn denk ik grotendeels mensen die op het vliegveld of daar in de buurt werken. De reizigersstroom is niet constant genoeg om daar een dure verbinding naar toe te leggen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 21 dec 2011 16:56

Admin schreef:Klok en klepel:

a) er komt geen nieuwe A13. Alleen de A4 wordt nu eindelijk doorgetrokken tussen Delft en Schiedam.
b) het vliegveld kent maar een beperkt aantal vluchten per dag en dan nog is het maar de vraag hoeveel mensen daar nou echt willen zijn en met hun hele bagage ergens aan de rand v/h vliegveld gedumpt willen worden.
c) Zestienhoven ligt binnen de concessie v/d RET, dus de HTM mag er helemaal niet eens komen, laat staan met een tram... :roll:



A) Zie jeronimo 117
B) lufthansa heeft interesse om dagelijks vluchten te gaan uitvoeren in 2012 ....dat is geen kleine jonge!!
C)We worden een metropoolregio samen met rotterdam...heb liever dat HTM &RET gaan samen werken en een blok vormen tegen die aanbesteding die ze nu willen doorvoeren.

Maar verder ben je een lieve jongen...... :D
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 23 dec 2011 10:25

Tiktak schreef:Het was misschien beter geweest om lijn 19 van het nu geplande eindpunt in de toekomst door te trekken ( als sneltram) richting het Westland, langs de buitenzijde van Tanthof, Schipluiden, de Lier enz.

Wat het Westland betreft zal het OV al een stuk verbeteren als lijn 2, 3 of 4 van het huidige eindpunt richting Naaldwijk wordt verlengd. De stromen richting Den Haag zijn veel groter en dan vervalt die irritante overstap bij Leyenburg.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 23 dec 2011 11:58

willem schreef:
Tiktak schreef:Het was misschien beter geweest om lijn 19 van het nu geplande eindpunt in de toekomst door te trekken ( als sneltram) richting het Westland, langs de buitenzijde van Tanthof, Schipluiden, de Lier enz.

Wat het Westland betreft zal het OV al een stuk verbeteren als lijn 2, 3 of 4 van het huidige eindpunt richting Naaldwijk wordt verlengd. De stromen richting Den Haag zijn veel groter en dan vervalt die irritante overstap bij Leyenburg.


Vanuit Den Haag ( Lozerlaan - Ockenburgstraat ) is het haast niet meer mogelijk een vrije trambaan aan te leggen in de richting van het Westland, de enigste optie is een trambaan te maken vanaf de Laan van Wateringseveld het Westland in, of in de toekomst toch iets te doen met lijn 19 richting Westland.
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor Admin » 23 dec 2011 12:25

trammelant schreef:A) Zie jeronimo 117

Die extra snelweg was mij niet bekend, maar dat juist dat tracé is gekozen komt niet echt als verrassing, aangezien het een populaire sluiproute is...
trammelant schreef:B) lufthansa heeft interesse om dagelijks vluchten te gaan uitvoeren in 2012 ....dat is geen kleine jonge!!

Er is een heel verschil tussen interesse hebben en het daadwerkelijk krijgen v/d benodigde vergunningen (en sloten!) waarbij ook de KLM nog wel wat zal tegensputteren... Dan nog rechtvaardigt de reizigersstroom nog geen dure tramaanleg...
trammelant schreef:C)We worden een metropoolregio samen met rotterdam...heb liever dat HTM &RET gaan samen werken en een blok vormen tegen die aanbesteding die ze nu willen doorvoeren.

HTM en RET werken al heel lang samen, net als met het GVBA en GVU, wanneer dat zo uitkomt en hun belangen parallel lopen. Een fusie als 'blok tegen aanbesteding' zal die aanbesteding echt niet van de baan halen.... :roll:
trammelant schreef:Maar verder ben je een lieve jongen...... :D

Kweenie hoe je dat bedoeld, hopelijk kun je er een positieve draai aan geven.... :roll:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten