hharry schreef:Het is beter om in de buurt van station Delft een keermogelijkheid te maken. Moet toch niet al te moeilijk zijn om ergens een derde spoor tussen de rijsporen aan te leggen.
Admin schreef:Het hoeft ook niet ín de bouwput, er voorbij kan ook: de halte Zuidwal (Zuidpoort?) is al voorbereid voor tramrails. Met oplegwissels (de HTM heeft een setje) is het heel goed mogelijk ter plaatse een keergelegenheid te maken, en er zijn nog wat variaties mogelijk ook:
hharry schreef:Wellicht nog een andere oplossing.
In Brussel worden toch (dubbel)geleden PCC's afgestoten. En HTM heeft toch al eerder wat gekocht voor de onderstellen. Bij de volgende keer kunnen er toch een stuk of tien compleet naar Den Haag komen, om dan tijdelijk op lijn 19 te rijden. De Brusselaars zijn tweerichting wagens en kunnen dat zowel in Leidschendam als in Delft keren op een kopspoor of overloopspoor. GTL's zijn toch eigenlijk PCC van een latere generatie.
Bert schreef:Het idee van Tiktak voor een verbindingsboogje van de Vrijenbanselaan naar de Delftweg is in beginsel geen slecht idee want als er namelijk ook een verbindingspoor over/langs de Zuiderweg in Rijswijk wordt aangelegd, dan ontstaat een ruime lus, waar zowel vanuit Delft als Rijswijk en Ypenburg (in geval van calamiteiten) gekeerd kan worden.
Admin schreef:Waarmee een tijdelijk kopeindpunt voor lijn 19 op de Zuidwal weer een stapje dichterbij is gekomen
Admin schreef:Waarmee een tijdelijk kopeindpunt voor lijn 19 op de Zuidwal weer een stapje dichterbij is gekomen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten