Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor robert55 » 04 apr 2013 18:06

In de Sijtwende tunnel is ARI niet nodig, de remiseroute loopt niet via de Grote Markstraat tunnel, dus een wagen zonder ARI mag en kan.
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Lijn 19

Berichtdoor Bert » 05 apr 2013 22:32

OVinDelft schreef:
trammelant schreef:op de betonnen randen van de haltes wordt zelfs hardhout gelegd.
jaja ..... chique wijk ,chique haltes.... :D

Ik hoef echt geen hardhout bij mijn tramhaltes, maar de tramhaltes in Delft zijn serieus toe aan een complete renovatie. Zover ik heb gehoord zal lijn 1 voorlopig nog niet aan de beurt komen met het R-Net project dus begrijp ik dat een volledige renovatie nu niet gaat worden uitgevoerd.
De haltes die ik even buiten beschouwing laat zijn Brasserskade (recent opgeknapt in Ypenburg stijl maar met die oude Delftse abri's) en de haltes in de spoorzone die temidden hijskranen en hekken staan. Alle andere haltes zijn in best wel slechte staat, de hekken hangen er bij, de abri's zijn niet echt meer zoals ze geweest waren (niet te vergeten dat die Delftse nou niet echt de schoonheidsprijs winnen), de bestrating is niet echt top, en de ouderwetse halteborden zijn verbogen/de stickers vallen eraf, zo vies dat het onleesbaar is of op een andere manier kapot. De Hoven is recent "opgeknapt" maar ze hebben de oude hekken waar de verf van af bladert teruggeplaatst.

Overigens, was het niet zo dat na de renovatie Hoornbrug er geen plek meer is voor de bocht naar Delft omdat de te overbruggen hoogte te groot wordt?


Inderdaad, de halte Brasserskade in Delft is is een paar geleden samengevoegd met de halte Vrijenbanselaan in Rijswijk en verplaatst naar de huidige locatie en ligt nu tussen de vroegere halten in, ongeveer op de grens van Delft en Rijswijk.

De halte Brasserskade is op sommige tijden erg druk en dan beslist te klein. Regelmatig staan de perronnetjes helemaal vol met wachtende reizigers, die uitstappende reizigers dan in de weg staan. Op de te smalle perrons ontbreekt ook de ruimte om een fatsoenlijke abri te plaatsen. De afdakjes die er nu staan bieden nauwelijks beschutting tegen wind en regen en lijken alleen bedoeld om enorme reclameposters in aan te brengen want in de richting Den Haag / Leidschendam ontbreekt al weken de reisinformatie.

Ik maak dagelijks gebruik van deze halte en hoewel deze door de samenvoeging en daarmee de verplaatsing iets dichterbij mijn woning is komen te liggen, is van verbetering geen sprake: de oude halte Brasserskade en Vrijenbanselaan hadden veel bredere perrons en een betere abri's. Weliswaar lagen deze haltes dicht bij elkaar maar wellicht was de halte Vrijenbanselaan te verplaatsen naar de plaats van de vroegere halte Pasgeld.

Maar goed ... het alwetende Stadsgewest Haaglanden timmert aardig aan de weg met het OV van de toekomst, waarin plaats is voor moderne en ruime trams, comfortabele halten, actuele reisinformatie op halten in de tram en online en iedereen kan snel en gemakkelijk instappen. Ik zie het volgende gebeuren: de halte Brasserskade gaat weer verplaatst worden naar de oude plek en ook de halte Pasgeld gaat weer open want op de huidige plaats van de halte Brasserskade is onvoldoende ruimte om deze comfortabel te maken... :lol:

Over het weggegooide geld zullen we het maar niet hebben...
Nieuw op dit forum; freqente gebruiker van tram 1 & 19, Metro E
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 06 maart 2012 01:09
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Bert » 05 apr 2013 22:53

willem schreef:Het meest spannende wordt wat de reizigers na 13 juli gaan doen. Het kan best zijn dat de helft van de reizigers na die datum opeens verdwenen is vanwege het verdwijnen van de verbinding naar het station van Delft. Over de rest van het traject naar Tanthof is iedereen het wel eens dat dat niet nodig is.


Ik denk ook de reizigers die als bestemming de Delftse Binnenstad of het station als bestemming hebben, lijn 19 laten voor wat die nog waard is en zich niet laten afzetten op een plek aan de rand van nowhere. Missschien is voor een reizigers van/naar Ypenburg bus 60 een alternatief.

Vanwege het verschil in frequentie van lijn 1 en 19 is een naadloze overstap zo goed als onmogelijk te realiseren. Een veel beter alternatief zou zijn, een keervoorzienig te realiseren bij de Krakeelpolderweg, waar overigens al een mogelijkheid is te driehoeken.

Maar aangezien geld tegenwoordig alles regeert en reizigers gezien worden als een hinderlijke bijkomstigheid is het belang van de laatste ondergeschikt geworden aan het eerste.
Nieuw op dit forum; freqente gebruiker van tram 1 & 19, Metro E
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 06 maart 2012 01:09
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 06 apr 2013 09:14

Dat de halte Nieuwe Plantage in "the middle of nowhere" ligt, heb ik al eerder bestreden. 8-).
Met betrekking tot de halte Brasserskade is het opvallend dat de ligging en zeker de 'uitgang' niet (geheel) aansluiten op de wensen van (alle) passagiers. Het gras op de vrije trambaan aan de kant van de Brasserskade is inmiddels voor een groot deel verdwenen door frequent gebruik van de strook langs de trambaan door voetgangers. Daar kunnen hekjes niets aan veranderen.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 06 apr 2013 10:28

Het is me helemaal ontglipt dat ik Nieuwe Plantage sinds vandaag is opgeheven, ik had echt foto's moeten maken voordat het voorbij was.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 06 apr 2013 17:33

I.v.m. foto's dan alvast de herinnering
a) dat lijn 19 met GTL's nog een korte tijd de vernieuwde halte Nieuwe Plantage gaat aandoen (10 juni - 12 juli).
b) vanaf zaterdag 13 juli lijn 19 met Regio Citadis gaat rijden en wordt ingekort tot de Nieuwe Plantage. Het deel tot Delft Tanthof vervalt dan.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor robert55 » 07 apr 2013 08:49

En in die periode aan de andere kant doorrijdt naar Leidschendam Noord [ipv Leidschenhage]. Zou je denk ik in de bestemmingstekst moeten zien.
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 08 apr 2013 12:51

robert55 schreef:En in die periode aan de andere kant doorrijdt naar Leidschendam Noord [ipv Leidschenhage]. Zou je denk ik in de bestemmingstekst moeten zien.

En bevestigd.
Je hebt de vereiste permissies niet om de toegevoegde bestanden aan dit bericht te zien.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor hharry » 09 apr 2013 21:51

michaeldenhaag schreef:@wattman: goede foto, maar wat mij opvalt; is de 3004 voorzien van ARI?


Ik zag afgelopen zondag ook al de 3004 op lijn 19 rijden. Maar dat zou kunnen omdat er toen niet door de Sijtwendetunnel gereden kon worden, en dat er wellicht uit Scheveningen wagens zijn gekomen.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 09 apr 2013 22:51

Nou ja ik heb de 3004 gisterochtend gefotografeerd op lijn 19 (zie mijn vorige post). Ik dacht dat het om een promotiecampagne van de Gemeente Delft gaat en deze tram op zowel lijn 1 en 19 zou gaan rijden, wat de 3004 dus ook doet. Waaraan kan je zien of een tram ARI heeft?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Admin » 09 apr 2013 23:50

De wagennummers. Exacte verdeling weet ik niet, maar de hogere nummers hebben ARI, de lage niet. Heeft ook te maken met de wagenverdeling over de remises, zo moeten de ZGB en LB wagens ARI hebben om op lijn 2, 3, 4 of 6 dienst te mogen doen, maar de SCH wagens komen niet op die lijnen en hoeven dus ook niet de dure ARI installatie ingebouwd te krijgen. Daarnaast is er gekeken naar bouwjaar en wat er onder de bak zit (draaistellen)... Zo zijn alle GTL-II voorzien, maar ca de helft van GTL-I.
Admin
Site Admin
 
Berichten: 782
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor robert55 » 10 apr 2013 06:37

Volgens de HTV site hebben oorspronkelijk de 3045, 3050-3095, 3097-3100 en 3130 ARI gekregen. Bij de 3100-en zijn dat ook de wagens die opgeknapt zijn.

Wat betreft de wagenindeling: sinds er weinig onderhoud meer in SCH en LB gedaan wordt, maar wagens daarvoor naar ZGB gaan, is er geen vaste wageninzet per remise meer. Alleen voor de ARI wagens geldt dat er daarvoor voldoende moeten zijn op de juiste plek. Maar sinds lijn 3 neit meer met GTL rijdt, zijn er daar ruim genoeg van.

Maar nogmaals: heeft de Sijtwende tunnel wel ARI?
Laatst bijgewerkt door robert55 op 10 apr 2013 18:37, in totaal 1 keer bewerkt
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 10 apr 2013 07:03

Nee, zie mijn bericht verderop in dit topic: viewtopic.php?p=1126#p1126
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor Jeronimo117 » 11 apr 2013 00:38

De 3129, 3131, 3132 en 3133 hebben ook ARI.

De ARi tram 3055 hebben ze (nog) niet opgeknapt met een botsneus en nieuwe verlichting en er zijn geloof ik twee ARI loze trams die ze wel hebben opgeknapt met botsneus en nieuwe verlichting.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Lijn 19

Berichtdoor robert55 » 11 apr 2013 06:22

De 3055 is een beetje afwijkend. Is ooit na een zware botsing bij herstel gebruikt als een soort prototype voor de 3100-en en heeft daarom andere deuren. Ik vermoed dat hij daarom dezelfde kant op zal gaan als de laaggenummerde 3000-en
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Lijn 19

Berichtdoor hharry » 13 apr 2013 20:49

robert55 schreef:De 3055 is een beetje afwijkend. Is ooit na een zware botsing bij herstel gebruikt als een soort prototype voor de 3100-en en heeft daarom andere deuren. Ik vermoed dat hij daarom dezelfde kant op zal gaan als de laaggenummerde 3000-en


En wat gaat er dan met de 3096 gebeuren? Die heeft ook geen ARI.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Lijn 19

Berichtdoor hharry » 13 apr 2013 20:53

OVinDelft schreef:Nou ja ik heb de 3004 gisterochtend gefotografeerd op lijn 19 (zie mijn vorige post). Ik dacht dat het om een promotiecampagne van de Gemeente Delft gaat en deze tram op zowel lijn 1 en 19 zou gaan rijden, wat de 3004 dus ook doet. Waaraan kan je zien of een tram ARI heeft?


De 3004 rijdt op lijn 19 omdat deze wagen (en waarschijnlijk één of twee meer, voor lijn 1) reclame heeft van de stad Delft.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 14 apr 2013 11:20

geloof dat ik ff iets moet toelichten over de ARI op lijn 19

ARI is op lijn 19 niet verplicht om de simpele reden dat de vliettunnel niet zodanig is beveiligd als de Tram Tunnel Grote Markt waar ARI dus wel
verplicht is.
Dus er kunnen gewoon wagen zonder ARI op lijn 19 ingezet worden, het enige is dat een Wagen zonder ARI zich niet in de buurt van
CS en De TTGM komen.
Mocht er dus een calamiteit zijn op de route van lijn 19 dan zouden de niet ARI trams dus moeten wachten tot het is verholpen.

Je kan aan een tram overigens niet zien of hij wel of geen ARI hebt ( althans aan de buitenkant )
In de tram kan je dat zien een een schakelaar boven de tweede deur
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 15 apr 2013 12:30

De 3096 maakt kans op de slopershamer (15 van de slechtste wagens zullen op korte termijn aan de kant gaan)... Ik ben er laatst in geweest op ZB, maar het leek er niet op dat hij onlangs had gereden.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor hharry » 16 apr 2013 18:04

Roland schreef:De 3096 maakt kans op de slopershamer (15 van de slechtste wagens zullen op korte termijn aan de kant gaan)... Ik ben er laatst in geweest op ZB, maar het leek er niet op dat hij onlangs had gereden.


Er zijn nu ook minder GTL's nodig, binnenkort verdwijnen ze van lijn 19.

Zou het niet handing zijn om een paar A-bakken van de te slopen GTL's te laten wisselen met de B-bakken van de vier pekel-GTL's. Dan kunnen ze ook op lijn 3 rijden naar het Arnold Spoelplein.
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten