Jeronimo117 schreef:Lijn 19 gaat verlopig niet door met Citadis voertuigen. Nog een hoop knelpunten op de route en er ligt op de route een brug waar geen 2 voertuigen tegelijk overeen mogen, vanwege het gewicht. Ik dacht dat de brug over de A4 mee bedoelt wordt.
willem schreef:.
Grofweg zijn er twee oplossingen:
OVinDelft schreef:Weet iemand dat, wanneer die brug ontworpen/gebouwd is? Het traject van lijn 19 is toch best wel recentelijk aangelegd volgens mij, de lijn rijd nu tenslotte pas 3 jaar. Toen reden de RegioCitadissen sowieso al jaren en waren de aanbestedingsregels voor de nieuwe trams toen ook al niet bekend? (dat laatste zal dan misschien te laat zijn gekomen voor de brug, maar dat eerste niet)
Roland schreef:Zo makkelijk zit dat allemaal niet in elkaar. Politiek gezien is het een lastig spel. Lijn 19 is ontworpen destijds ontworpen op het 'Agglo-concept', dat kwam overeen met de jaren 80 Carlsruhe trams. Het grootste deel van de lijn is daardoor gewoon geschikt voor de Regio Citadis, alleen sommige objecten staan iets in het PVR. Tijdens de ontwerpfase was de RegioCitadis nog niet in beeld. Later tegen het moment van bouwen aan was alles van RC bekend, maar het ontwerp aanpassen gaf aanbestedingstechnische problemen en gedoe met de aannemers.
trammelant schreef:Bij de singels is het gras tussen de rails weer verwijderd , zal wel opgehoogd moeten worden.
De oplossing zal zijn ( denk ik) dat lijn 1 via ypenburg zal moeten rijden naar tanthof ,wat toch al het plan was om een T-spliting bij ypenburg-centrum aan te leggen van de zomer.
Lijn 19 (tijdelijk) naar eindpunt nootdorp , dus daar verlopig geen tailtrack, totdat die brug over de A4 verstevigd is.
Railtrack in Delft is dan wel voor janlul aangelegd....
Slagathor schreef:Roland schreef:Zo makkelijk...aannemers.[/b]
Is dat meer werk dan naderhand alle perrons versmallen en delen van het traject aanpassen?
Roland schreef:Slagathor schreef:Roland schreef:Zo makkelijk...aannemers.[/b]
Is dat meer werk dan naderhand alle perrons versmallen en delen van het traject aanpassen?
Ja het is bijna niet te begrijpen, maar al met al was het blijkbaar minder gedoe en kostte het minder geld als je het later zou aanpassen. Als een aannemer stil komt te liggen kost dat in ieder geval veel geld. Toen was men ook nog in de veronderstelling dat de tunnel aangepast zou moeten gaan worden. Het is trouwens verder geen garantie dat de Avenio door de tunnel past nu de Regio Citadis er door kan, waarschijnlijk zal dan de ontspoorbeveiligingsbalk aangepast moeten worden.
trammelant schreef:De oplossing zal zijn ( denk ik) dat lijn 1 via ypenburg zal moeten rijden naar tanthof ,wat toch al het plan was om een T-spliting bij ypenburg-centrum aan te leggen van de zomer.
Lijn 19 (tijdelijk) naar eindpunt nootdorp , dus daar verlopig geen tailtrack, totdat die brug over de A4 verstevigd is.
Heinz schreef:Hoi Mensen.
Ik heb ergens gelezen dat er maar 1 RR tram tegelijk over de A4 zou kunnen rijden. Als dat waar zou zijn. DAn kunnen de trams toch makkelijk op elkaar wachten. Zo hoog is de frequentie van lijn 19 niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten