Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Berichtdoor Charles » 11 jun 2013 16:26

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 21:29, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 1002
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 22 jun 2013 13:14

Spoorvernieuwing tramtunnel vrijdag 5 t/m 12 juli

Zie www.htm.net

Is dat na minder dan 10 jaar niet een beetje vroeg?
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1151
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor OVinDelft » 22 jun 2013 14:13

En nogmaals een omleiding via de Grote Kerk en lijn 2 met GTL's.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1029
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Slagathor » 22 jun 2013 14:51

wattman schreef:Spoorvernieuwing tramtunnel vrijdag 5 t/m 12 juli

Zie http://www.htm.net

Is dat na minder dan 10 jaar niet een beetje vroeg?


Wel broodnodig. Als je in halte Spui (richting Grote Markt) eens goed naar de sporen kijkt, zie je dat ze er slecht aan toe zijn. Vooral waar de trams stilstaan en weer optrekken aan de voorkant van het perron.
Avatar gebruiker
Slagathor
 
Berichten: 274
Geregistreerd: 20 jul 2011 10:17
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor trambestuurder » 23 jun 2013 10:20

wattman schreef:Spoorvernieuwing tramtunnel vrijdag 5 t/m 12 juli

Zie http://www.htm.net

Is dat na minder dan 10 jaar niet een beetje vroeg?


ja dat is idd erg vroeg, maar als je weet dat Haaglanden een hele slecht kwaliteit sporen heeft neer gelegd en het gebruik ervan heel veel is dan is het een wonder dat er nog
nooit ernstige dingen zijn gebeurt omdat de sporen wel heel erg slecht waren
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Tiktak » 24 jun 2013 19:12

Ze hadden beter eerst een goede omleidingsroute gereed moeten maken in het centrum voor RR Voertuigen.
Tiktak
 
Berichten: 718
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor dAb » 25 jun 2013 00:35

Slagathor schreef:
wattman schreef:Spoorvernieuwing tramtunnel vrijdag 5 t/m 12 juli

Zie http://www.htm.net

Is dat na minder dan 10 jaar niet een beetje vroeg?


Wel broodnodig. Als je in halte Spui (richting Grote Markt) eens goed naar de sporen kijkt, zie je dat ze er slecht aan toe zijn. Vooral waar de trams stilstaan en weer optrekken aan de voorkant van het perron.

Waanzin, waarde Slagathor: de sporen moeten (normaal) zo'n 40 à 50 jaar mee kunnen, maar dat komt allemaal (óok) door die veel te zware aslasten van het R-net-Avenio- en het RR-Citadus- materieel. Dát gaat ons alleen heel lange tijd bakken met geld kosten, dat veel nuttiger had kunnen worden besteed. 8-) dAb :shock: +>

trambestuurder schreef:
wattman schreef:Spoorvernieuwing tramtunnel vrijdag 5 t/m 12 juli

Zie http://www.htm.net

Is dat na minder dan 10 jaar niet een beetje vroeg?


ja dat is idd erg vroeg, maar als je weet dat Haaglanden een hele slecht kwaliteit sporen heeft neer gelegd en het gebruik ervan heel veel is dan is het een wonder dat er nog
nooit ernstige dingen zijn gebeurt omdat de sporen wel heel erg slecht waren

Inderdaad en de 2e overduidelijke reden van wanbeheer, maar niemand die klaarblijkelijk eens het jarenlang falende beheer door het Stadsgewest aan de orde stelt, door de verantwoordelijke Wethouder aansprakelijk te stellen, samen met die volkomen incapabele directies Beter Benutten Haaglanden Lijn 19 en Netwerk RandstadRail en zeker gelet op dat achterlijke kleuterpopjes promotiefilmpje (door de fabrikant = zie: http://haaglanden.nl/ovtoekomst ) van al die mensen die geheel, maar dan ook totaal, niet in het wezenlijke van het Openbaar-Vervoer en de rijke traditie van de HTM geworteld zijn. Je mag het niet zeggen ... maar je zou je rot schamen ... nog erger dan ooit in Amsterdam, waar het nu heilig is t.o.v. de geheel op de verwoestende schop genomen Hofstad en Randgemeenten, waar we eens en lange tijd in de vorige eeuw zo trots op konden zijn achter de Duinen. Verslonsd en verwaarloosd ligt het er nu bij - met rare diensten en zo meer in de modder en sneeuw-bestuiving. Enfin: *de toekomst zal het wijzen*, sprak eens de Tramkoning van Nederland = ir. W.J. Burgersdijk van de reeds lang ter ziele gegane Blauwe Tram, die eertijds naar Voorschoten en Leiden en Katwijk/Noordwijk reed.
En met Tik-Tak ben ik het ook hartgrondig eens 8-) D André Borgdorff (oud-HTM-er) :shock: +>
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 25 jun 2013 07:08

Spoor in rechtstand op een plaats waar niet geremd wordt kan ongeveer 40 jaar mee, een wisselcomplex als het Rijswijkseplein gaat maar 10 jaar mee. Ook de bogen van de WP-kade naar de Laan van Meerdervoort worden volgend jaar na 10 jaar vervangen, ze zijn dan gewoon op. Dat is allemaal een combinatie van het aantal voertuigen wat er langs komt, de straal van de bogen. Daarnaast zorgt het zwaardere materieel van tegenwoordig ook voor meer slijtage. Al ben ik er van overtuigd dat als je op RR om de 2 minuten een 3-wagen PCC of een tweeasser met 2 of 3 aanhangers in zou zetten het gemiddeld wel even hard slijt. Er is meer vervoersvraag, dus de slijtage zal ook toenemen.

Bijna elke nacht wordt er wel ergens spoor ingelast, hierbij wordt de spoorstaaf weer qua profiel in nieuwstaat gebracht. Dit proces kan je echter maar een beperkt aantal keer uitvoeren, want je spoorstaaf wordt steeds brosser.

In de tramtunnel wordt maar van één spoor 200m boog vervangen, de andere 3km blijft nog gewoon liggen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 850
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 25 jun 2013 07:13

Roland, dank voor de info.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1151
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor dAb » 25 jun 2013 09:49

Roland schreef:Spoor in rechtstand op een plaats waar niet geremd wordt kan ongeveer 40 jaar mee, een wisselcomplex als het Rijswijkseplein gaat maar 10 jaar mee. Ook de bogen van de WP-kade naar de Laan van Meerdervoort worden volgend jaar na 10 jaar vervangen, ze zijn dan gewoon op. Dat is allemaal een combinatie van het aantal voertuigen wat er langs komt, de straal van de bogen. Daarnaast zorgt het zwaardere materieel van tegenwoordig ook voor meer slijtage. Al ben ik er van overtuigd dat als je op RR om de 2 minuten een 3-wagen PCC of een tweeasser met 2 of 3 aanhangers in zou zetten het gemiddeld wel even hard slijt. Er is meer vervoersvraag, dus de slijtage zal ook toenemen.

Bijna elke nacht wordt er wel ergens spoor ingelast, hierbij wordt de spoorstaaf weer qua profiel in nieuwstaat gebracht. Dit proces kan je echter maar een beperkt aantal keer uitvoeren, want je spoorstaaf wordt steeds brosser.

In de tramtunnel wordt maar van één spoor 200m boog vervangen, de andere 3km blijft nog gewoon liggen.

Bij mijn weten was de hoogste frequentie van het oudere materieel en losse PCC-cars 2½ à 3 min. in de spitsen, dit kon later met de inzet van de GTL-8-rijtuigen -- met een toen ook toenemende vervoersvraag -- worden verdubbeld naar 5 à 6 min dienstregeling-frequentie, zodat er minder hinderlijke verstoringen (bv. door achtereenvolgende overvolle en lege wagens = inhomogeniteiten in de dienst) optraden, bij een aangename, dus geen half of heel uur, wachtttijd. Nu zijn er met het RR-RegioCitadis materieel veel te vaak ontoelaatbaar lange wachttijden, bijna dagelijkse verstoringen, en soms komen de RR-voertuigen helemaal niet opdagen. Dát is nu een verkeerd beleid en een zeer verkeerd signaal aan de potentiële reizigers, die betrouwbaarheid en comfort willen, dus nu (blijkbaar) naar andere vervoer-middelen (zullen moeten) uitwijken. Die starre draaistel-trucks met veel te hoge aslasten door RR met 76 ton = 8 x 9½ ton (i.p.v. GTL8 met 52 ton = 8 x 6½ ton) zijn de hoofdoorzaak, en in het begin werd alles op de PCC-trucks gegooid, met urban legends en indianenverhalen, zonder te wijzen naar die voor Hoofdspoorwegen ontworpen RR-trucks ... pfff, wat een bedrog met die zogenaamde achilleshiel kletsverhalen op die vermaledijde wikipedia. Die zgn. (extra?) boogslijtage was al geruime tijd bekend bij de NS-SGM - de Sprinters naar Zoetermeer, redenen waarom de NS er maar al te graag van af wilde, want dáár hadden ze bij het ontwerp van dat materieel en die Stadsgewestelijke SGM-lijnen niet op gerekend, dat hadden ze slapende niet voorzien, die toenmalige NS-planologen, evemin als later die bladeren op de rails, gebrek aan winterharde wissels en meer.
Vroeger werd de locale extra spoorslijtage voornamelijk aan de halten teweeggebracht door de railremmen, die vooraan in kwamen bij het noodremmen en plankgas rijden. Ik heb dat noodrem-slijtage probleem bij de GTL8 kunnen oplossen, door het inkomen van de railremmen trapsgewijs vanaf de achterzijde van die wagens te regelen zodat een aanzienlijke reductie van die (eveneens vaak opgelaste) locale slijtage werd bereikt, zodat niet onnodig lange stukken rails en spoor (want voortijdig) hoefden te worden vervangen, dus die problemen waren ook allang en zijds en breed bekend. Het nieuwe HTM en SGH-management heeft zitten slapen, en helemaal niets doorgerekend maar uitbesteed, zoals ing Wil Teunissen mij al vroeg ["als die nieuwe werkwijze"] toevertrouwde, door de ballen bij de leveranciers te leggen, i.p.v. zelf goed werk te doen, en dus slechts (met veel meer lieden dan vroeger) hun ruime zakken gevuld: ten eigen bate zonder de lasten te willen en kunnen dragen. Schandelijk dus 8-) ir. D.A. Borgdorff :shock:
dAb
 
Berichten: 288
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:29

Berichtdoor Charles » 25 jun 2013 15:10

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 21:29, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 1002
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Admin » 25 jun 2013 15:31

Bommetje gevonden wellicht? Het was in deze buurt dat er de nodige explosieven werden gedropt op 3-3-45... :roll: :evil:
Admin
Site Admin
 
Berichten: 789
Geregistreerd: 10 jan 2010 15:06

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 25 jun 2013 16:18

Noodbrug ivm veteranendag.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1151
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Berichtdoor Charles » 28 jun 2013 15:45

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 21:30, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 1002
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor René W » 28 jun 2013 19:38

Had men geen gebruik kunnen maken van de brug bij de nieuwe uitleg of herengracht?
gr.
Rene
Avatar gebruiker
René W
 
Berichten: 257
Geregistreerd: 30 jan 2010 16:52

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 28 jun 2013 20:46

Te ver lopen voor deelnemers en bezoekers, zo is door defensie medegedeeld. Kan ik mij wel iets bij voorstellen gelet op de leeftijd van veel veteranen. Voor de rest is de aanleg van zo'n brug een mooi oefenobject voor de genie. Net zoals het weghalen van een bunker van de Boulevard naar het museum in Vught een uitstapje was voor de genie.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1151
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Berichtdoor Charles » 02 jul 2013 19:55

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 21:30, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 1002
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Tiktak » 03 jul 2013 20:48

Zo op de foto te zien zijn de perrons lang genoeg voor een koppelstel.

ps @ Charles.
Je heb weer mooie foto's gemaakt. [perfect]
Tiktak
 
Berichten: 718
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor OVinDelft » 03 jul 2013 22:21

Maar er kan dus ook een leeg stel worden neergezet nietwaar? Maar die halte is wel errug lang!
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1029
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor Roland » 04 jul 2013 06:55

De halte is ca. 80m lang, er passen dus 2 cita's (37,5m) achter elkaar op.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 850
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten