Charles schreef:Ik meende dat de tailtrack bij het ziekenhuis MCH Antoniushove aangelegd werd voor lijn 19.
Die zou overgaan op RR-wagens. Maar inmiddels lees ik in diverse berichten dat dit feitelijk niet kan om meerdere oorzaken.
Op de site van SGH lees ik echter dat die tailtrack is aangelegd voor lijn 2... bron
Kortom, er zou alweer sprake zijn van omwisseling van de eindpunten in Leidschendam.
OVinDelft schreef:Ik hoop het eigenlijk niet, want die ingekorte verbinding vind ik maar niks en GTL rijd stukken beter dan dat lagevloerspul. Maar het is nou eenmaal anders verspild geld dus het zal wel moeten.
Het was/is de bedoeling dat wanneer lijn 19 wordt doorgetrokken tot de TU wijk er weer GTL's gaan rijden en de RegioCitadissen weer terug naar RR waar ze horen. Maar nu ik besef dat dat dus helemaal niet kan omdat er geen keerlus meer is bij MCH begin ik langzamerhand te denken dat er toch met RegioCitadissen (of als daar een tekort aan is aangevuld/versnelde invoer Avenio) moet worden gereden, of als alternatief wéér naar Leidschendam Noord gaan doorrijden.
wattman schreef:Ik betwijfel of het "gewoon" omwisselen wel een twee richting GTL oplevert. Technisch lijkt een GTL mij een soort koppelstel. Wellicht dat de ontwerper zelve, ing. DaB zijn licht hierover kan schijnen.
OVinDelft schreef:Overigens, de bel van de voetgangersovergang bij de halte Brasserskade gaat op willekeurige tijdstippen aan. Natuurlijk ook wanneer de tram langskomt maar in elk geval toen ik daar een paar maanden geleden een paar minuten stond ging die bel telkens aan terwijl er niets of niemand bij de sensoren in de buurt kwam. Misschien hebben ze dat aangepast???
Bert schreef:Nog een vraag: wie is eigenlijk verantwoordelijk voor de abri's? De huidige abri's namelijk lijken meer ontworpen voor reclamedoeleinden dan het bieden van beschutting tegen de elementen aan wachtende reizigers.
Charles schreef:Nu HTM/SGH druk doende zijn om zgn tailtracks aan te leggen, vraag ik me af hoe die onderhouden worden...
Pekeltrams, slijptram en meetttram kunnen daar niets doen omdat het éénrichtingswagens zijn; dat wordt dus met het handje pekelen
De nieuw aangelegde tailtrack bij zkh Antoniushove is overigens wel voorzien van wisselverwarming
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten