door FLJ » 27 jan 2010 09:46
Ik vermoed ook dat het de Flaxity Classic gaat worden, maar ik zie liever de Flexity Outlook verschijnen. De rijeigenschappen van de Classic zullen waarschijnlijk beter zijn dan die van de Flexity Outlook, Siemens Avenio of CAF, en het model is natuurlijk al bekend in Den Haag (vergelijkbaar met de RegioCitadis). Daarnaast heb ik geloof ik tekeningen gezien van mogelijke plattegronden van de toekomstige nieuwe trams (de gewenste indeling) die sterk lijken op een mogelijke indeling van de Flexity Classic, aangezien die tekeningen, zoals het er naar uit ziet, gebaseerd zijn op het RandstadRail model (kopbakken met draaistellen met een verhoogde vloer, en daartussen een verlaagd gedeelte met ruimte voor kinderwagens en rolstoelen etc.). Overigens kan ik uit ervaring spreken dat de Avenio (voorheen de Combino Plus) en de Flexity Outlook ook redelijk tot goede rij-eigenschappen hebben, maar dat voornamelijk de Avenio nogal een rommelig ogend interieur heeft door de aanwezigheid van vrij grote podesten (dit is in ieder geval zo in de Combino Plus).
Uiteindelijk zal het, wat Robert55 al zegt, gaan om de beste aanbieding (qua geld), dit is destijds ook in Amsterdam gebeurd (de Combino kan namelijk niet de beste rijeigenschappen hebben vergeleken met de andere aanbiedingen destijds) en ook in Rotterdam is men met de bestelling van de Citadis2 overgegaan op een trammodel wat nou niet bepaald succesvol genoemd kan worden.