Henk B schreef:DE betrouwbaarheid van het oudere materieel staat of valt met het ontwerp van de bak maar ook van de toepassing van betrouwbare "Houtjes-Touwtjes" Elektriek. Electronica is mooi maar o zo gevoelig.
tetje schreef:Henk B schreef:DE betrouwbaarheid van het oudere materieel staat of valt met het ontwerp van de bak maar ook van de toepassing van betrouwbare "Houtjes-Touwtjes" Elektriek. Electronica is mooi maar o zo gevoelig.
Wil je hiermee zeggen als Werkspoor nog bestond dat deze geen elektronica zou inzetten?
Charles schreef: Dat electronica o zo gevoelig is mag toch als bekend worden verondersteld?
Afgelopen winters waren veel problemen bij het spoorwegmaterieel juist hieraan te wijten... Niet bestand tegen stuifsneeuw werd er gezegd. Nee, die electronica was onvoldoende stof- en vochtdicht gehuisvest waardoor die stuifsneeuw en het smeltwater daarin kon komen.
Admin schreef:Electronica kan prima tegen winter*, mits je daarvoor ontwerpt... Maar dat kost een hoop extra, en het mag vooral niet teveel kosten tegenwoordig
*neem de IORE loks: basis is het BR185 platform, maar hun inzetgebied is boven de poolcirkel, dus zijn de machines extra geisoleerd en voorzien van verwarming voor belangrijke componenten. Ander voorbeeld: de Sr2 loks v/d Finse spoorwegen. Afgeleid v/d Zwitserse Lok2000/BR460, hebben oa extra isolatie om de poolwinter te weerstaan.
Zoef de Haas. schreef: Bij NS is dat opgelost door hydro/pneumatische besturing toe te passen, dat wil zeggen alles wat met luchtdruk werd bestuurd zat in het verwarmde deel van de wagen en alles wat daar buiten kwam ging met oliedruk.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten