wattman schreef:Is mogelijk de tram geweest waar ik in zat (vertrek 18:31 vanaf Delft Station). Toen we de kruising met Oude Delft naderden, stond lijn 19 nog op het kopspoor. Hij reed weg toen lijn 1 voor het stoplicht stond te wachten. Bij de Brasserskade stond lijn 1 pal achter lijn 19.
willem schreef:Die rit zal het geweest zijn. Ik reed inderdaad rond 18:40 uur langs de Nieuwe Plantage.
LEIDSCHENDAM/DELFT - HTM zet in de spitsuren extra trams in op lijn 19. Sinds de overgang naar RandstadRail, vorige week, zijn er volgens de Haagse vervoerder een aantal opstartproblemen.
Zo lijkt de dienstregeling aan de krappe kant en komen de trambestuurders onderweg zaken tegen als verkeerslichten die niet goed werken en een snelheidsbeperking.
Daarom wordt nu bekeken of de dienstregeling op korte termijn kan worden aangepast, waardoor de trams weer op tijd rijden. Volgens de HTM zijn die problemen begin december opgelost. Tram 19 rijdt van MCH Antoniushove in Leidschendam naar Delft-Noord.
OVinDelft schreef:En hoe kan het dat een dienstregeling met een RegioCitadis niet gehaald kan worden terwijl dezelfde dienstregeling wél met een GTL kan worden gehaald?
wattman schreef: Bij de GTL is trouwens in de afgelopen 5-10 jaar een gewoonte ontstaan dat zodra bij één van de openingen geen uitstappers meer staan, men onmiddellijk begint met instappen. Dan zou er ook sprake moeten zijn van hinderen van late uitstappers. Volgens mij valt dat allemaal wel mee. Is het niet zo dat de Regio Citadis in alles trager is t.o.v. de GTL: minder snel optrekken, vertraging bij openen en sluiten deuren, minder snel rijden. Soms lijkt het dat je in een soort vertraagde film zit als je een GTL gewend bent. Dat zal rijdend personeel natuurlijk goed kunnen beoordelen. Het is wel mijn indruk als passagier.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten