Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor robert55 » 27 okt 2013 08:56

In Leidsenhage wordt toch met slip-bestuurders gewerkt (en wisselen wagens eventueel tussen 2 en 19]?
robert55
 
Berichten: 190
Geregistreerd: 20 jan 2010 18:35

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 27 okt 2013 11:56

hharry schreef:Er was vanmiddag inderdaad een probleem op lijn 19. Ik was tussen 14-15u in Leidschendam en daar zag ik dat er om ±14u drie wagens in een korte tijd naar Delft gingen. De vierde volgde na ongeveer een kwartier. Vervolgens duurde het lange tijd voordat alle vier wagens weer terug waren in Leidschendam. Ik zag op de vertrekstaat van lijn 19 dat een rit van MCA-Delft Noord, 27 minuten duurt, en terug zal ook 27 minuten duren. Dus bij elkaar 54 minuten. Met vier voertuigen een 15-minutendienst rijden kan in theorie lukken. Wel krap, je houdt zes minuten over om twee keer te kunnen keren.
Bij MCA kunnen op beide sporen twee voertuigen staan, maar die moeten wel met twee lijnen gedeeld worden. Het andere eindpunt, Delft Noord, daar kan het keerspoor maan een voetuig herbergen.
Ik heb gezien dat het keerspoor omgebouwd kan worden met wissels in Zuidelijke richting. Maar dan moer er wel een bovenleidingsmast wijken want die staat dan te dicht op het verlengde spoor.
Er zijn dus wel wat verbeteringen nodig.


Theoretisch moet dat idd haalbaar zijn maar de heren die deze dienstregeling geschreven hebben zijn waarschijnlijk al heel lang niet buiten geweest want dan hadden ze gemerkt en gezien dat en een aantal snelheidbeperkingen in zitten en dat er een aantal verkeerslichten niet mee werken waardoor je in sommige gevallen +10 rijdt.
Dit wordt pas in December opgelost, dus tot die tijd laten we de bestuurder lekker stikken want die hebben geen of amper pauze en de passagiers staan soms echt lang te wachten.

Want het valt ook mij op als ik met lijn 1 langs rijdt dat er best een hoop passagiers nog met lijn 19 mee gaan

robert55 schreef:In Leidsenhage wordt toch met slip-bestuurders gewerkt (en wisselen wagens eventueel tussen 2 en 19]?


Dat was in de eerste instantie een optie maar dat hebben ze toch niet gedaan omdat lijn 2 een andere frequente rijdt als lijn 19 en dan zouden er dus te veel trams in het gebeid Delft Noord zitten
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Berichtdoor Charles » 29 okt 2013 17:23

...
Laatst bijgewerkt door Charles op 31 okt 2013 22:30, in totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Charles
 
Berichten: 986
Geregistreerd: 17 jan 2010 18:59
Woonplaats: Brabant

Re: Lijn 19

Berichtdoor HansW » 29 okt 2013 17:57

Er stond hedenmiddag in Ypenburg op de driehoekskruising, waar lijn 19 naar links gaat richting Leidschenveen en lijn 15 naar rechts gaat richting Nootdorp, daar tussenin op de de Laan van Nootdorp een Regio Citadis geparkeerd. Wat is hier de reden van?
HansW
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:41

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 30 okt 2013 11:22

Heb hem ook zien staan opweg naar de LIDL in winkelcentrum parade...o sorry ik mag geen reclame maken .... :lol:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 30 okt 2013 14:06

Heb die tram ook gezien. Is er maandag tijdens of na de storm naartoe geduwd denk ik, de plaat voor de koppeling onderaan staat omhoog aan een kant. Tevens is alles donker in de tram. Ik zag geen pantograaf op het dak. Kan dat?

Gisteravond (di) stond 'ie er nog. Kennelijk heeft HTM nog geen gelegenheid gehad om hem weg te slepen. Drukte in de werkplaats misschien, of hebben ze simpelweg geen tijd gehad i.v.m. alle (stormschade)reparaties?

Andere gedachte is dat ze hem misschien niet zomaar weg kunnen slepen. De enige mogelijke route is richting Leidschendam, andere trajecten zijn niet RR-proof terug naar een remise. Maar kunnen ze een leeg defect voertuig wel over alle hellingen wegslepen met een tweede tram of sleepwagen? (Station Ypenburg, Leidschenveen, snelweg over, Sijtwendetunnel door...)

Iemand?
joostvansurksum
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor hharry » 30 okt 2013 21:27

Is er nog (g)een foto gemaak? ;)
hharry
 
Berichten: 260
Geregistreerd: 20 jan 2010 22:38

Re: Lijn 19

Berichtdoor winterapfel » 07 nov 2013 21:44

voorlopig is het nog waardeloos,
gisteren bij het passeren van Delft Noord, tot twee keer toe tram 19 zien vertrekken richting ypenburg, terwijl tram 1 net op trok bij wateringse vest. morgen weer met d tram, ben benieuwd
winterapfel
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 06 nov 2013 17:32

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 09 nov 2013 20:56

Als veel reizigers klachten gaan indienen bij het stadsgewest wordt er eventueel misschien nog iets mee gedaan. Anders hebben de reizigers het nakijken....
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 09 nov 2013 21:26

Uhmmm... hoe moet dat?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 09 nov 2013 21:34

In eerste instantie gewoon bij de HTM een opmerking maken dat de aansluiting vaak mis gaat. Dan krijg je een beleefd antwoord terug wat tussen de regels door neerkomt op "jammer, maar we laten het zo".
Vervolgens staat op de website van het stadsgewest ergens bij het kopje openbaar vervoer een alinea waar je reacties kwijt kunt. Dam kun je daar nogmaals de opmerking kwijt. Het stadsgewest wil nog wel eens wat extra druk zetten (maar niet altijd, zo vinden ze een overstap van 14 minuten tussen twee lijnen met een kwartierdienst een prima overstap) waardoor de HTM eventueel misschien iets aan het punt zouden gaan willen doen.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 10 nov 2013 13:56

Ik zie 19 helaas alleen lucht verplaatsen , er zitten weinig of helemaal geen mensen meer in als die voorbij komt.
Waarom hem toch niet door laten rijden naar station Delft , had toch makelijk gekund zo het er nu (nog)tijdelijk bijligt.......verderop bij het station ligt er ook nog rails van het driehoeken daar , is niet weggehaald......hadden ze een mooie aansluiting in elkaar kunnen knutselen een tijdelijke ''goedkopen'' halte in mekaar geflanst en klaar is kees of jan, goeiekoop en iedereen tevreden. .....of denk ik nu te simpel... ;)
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 10 nov 2013 15:24

a) Er zijn momenten dat lijn 19 zeker niet leeg is. Het gaat denk ik voornamelijk om scholierenvervoer in ochtend en middag. Ook zie ik behoorlijk wat overstappers van lijn 1 op 19 in de avondspits.
Daarentegen lijkt er weinig emplooi te zijn voor de Regiocitadis in de avonduren.

b) Die discussie over een driehoek aan Delft station is al vaker gevoerd. Inmiddels zijn de sporen op de Westvest volledig weggehaald. Dit hangt naar ik begrijp samen met de bouw van de definitieve kademuren. Dat moet ook een keer klaar, en wel voordat het nieuwe station in gebruik genomen gaat worden (2015).

c) De Zuidwal, de weg tussen Zuidpoort en Westvest is inclusief de sporen voor de toekomstige verlenging van lijn 19 naar Delft TU Wijk na een hoop werk nu gereed. Daar past ook geen tijdelijk eindpunt zoals soms wel eens is gesuggereerd.
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 11 nov 2013 12:28

Ik heb het gezien ,rails bij station Delft zijn idd weggehaald maar hebbe er wel een hele tijd gelegen.
Ja dan houd het op ,we moeten maar de storm uitzitten totdat lijn 19 wordt doorgetrokken naar TU _Delft.

Gister in het krantje ''Delft op zondag'' las ik dat de sabastiaanbrug waar lijn 19 dadelijk over heen moet , duurder uit gaat vallen dan begroot.....
Gemeente Delft wil toch dan maar meer mee gaan betalen geloof ik want ze kunnen het niet verkopen om weer uitstel te vragen waardoor de brug later klaar zou zijn.
In principe moeten ze aankomende zomer gaan beginnen en alles loopt nog op schema ,staat er.
De brug wordt ook hoger zodat hij niet vaak open moet voor het scheepvaartverkeer.
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 11 nov 2013 13:34

Eigenlijk lopen ze al jaren achter op schema, en het valt elke keer duurder uit dan begroot (zoals bij zo'n beetje alle infrastructuurprojecten in dit land), maar inderdaad is de bedoeling om volgend jaar te beginnen aan de Sebastiaansbrug te vervangen. Dan zal zeker voor een jaar er geen enkel verkeer over kunnen dus zal ook het hele busnet in Delft op de schop gaan voor een lange periode.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 11 nov 2013 16:40

Een groot deel van het traject door de TU wijk is nu af. Grotendeels is er een asfaltlaag overheen gelegd maar sommige delen is dat nog niet gebeurd. Ook zijn alle haltes al aangelegd, de bestrating in ieder geval, met hele aparte natuurstenen. Verder is een deel aan de andere kant van de Kruithuisweg en onder de Kruithuisweg ook al af, alleen vreemd genoeg is er net ten noorden van de Kruithuisweg een stuk waar een gat van een meter of 10 zit. In elk geval schiet het aardig op en zijn ze nu zo ongeveer op het punt gekomen waar de keerlus zal gaan worden aangelegd.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 11 nov 2013 18:39

Er zitten wel meer vreemde gaten in het trace. Zo is op de Zuidwal rails gelegd, behalve op de Kapelsbrug. De gemeente volgt kennelijk de tactiek om eerst de makkelijke stukken te doen en daarna pas de moeilijke.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 11 nov 2013 23:07

Sowieso is dat deel op de Kapelsbrug nog een beetje in de nog-net-niet-af fase maar ik ga er vanuit dat dat allemaal af wordt gemaakt tegelijkertijd met de inrichting van de Westvest en het kruispunt.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor WKZH5A » 13 nov 2013 19:52

Op de site van HTM heb ik gezien dat de dienstregeling van lijn 19 sinds deze week is gewijzigd naar 3x per uur.

Ik woon niet in Leidschendam/Delft, maar ik wil graag weten of de reizigers, met name de scholieren/studenten, dit wel bevallen en dat dit op korte/lange termijn dit zo blijft of dat de dienstregeling nog kunnen veranderen.
WKZH5A
 
Berichten: 192
Geregistreerd: 21 jan 2013 19:19

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 13 nov 2013 20:01

Tot mijn grote verbazing staat dat inderdaad op de website. Volgens mij heeft de HTM mijn post op dit forum gelezen... :mrgreen:
Ik vond dat er al zo weinig tram 19 kwamen op de Nieuwe Plantage vandaag. Zo te zien lijkt de scheve 10-minuten dienstregeling van lijn 1 een stuk minder scheef te zijn dan eerst als ik kijk naar de dienstregeling op de website, maar af en toe zitten er nog rare gevallen tussen. In elk geval merkte ik dat de overstappen die ik vandaag gezien heb een stuk beter gingen bij de Nieuwe Plantage.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten