hharry schreef:Er was vanmiddag inderdaad een probleem op lijn 19. Ik was tussen 14-15u in Leidschendam en daar zag ik dat er om ±14u drie wagens in een korte tijd naar Delft gingen. De vierde volgde na ongeveer een kwartier. Vervolgens duurde het lange tijd voordat alle vier wagens weer terug waren in Leidschendam. Ik zag op de vertrekstaat van lijn 19 dat een rit van MCA-Delft Noord, 27 minuten duurt, en terug zal ook 27 minuten duren. Dus bij elkaar 54 minuten. Met vier voertuigen een 15-minutendienst rijden kan in theorie lukken. Wel krap, je houdt zes minuten over om twee keer te kunnen keren.
Bij MCA kunnen op beide sporen twee voertuigen staan, maar die moeten wel met twee lijnen gedeeld worden. Het andere eindpunt, Delft Noord, daar kan het keerspoor maan een voetuig herbergen.
Ik heb gezien dat het keerspoor omgebouwd kan worden met wissels in Zuidelijke richting. Maar dan moer er wel een bovenleidingsmast wijken want die staat dan te dicht op het verlengde spoor.
Er zijn dus wel wat verbeteringen nodig.
robert55 schreef:In Leidsenhage wordt toch met slip-bestuurders gewerkt (en wisselen wagens eventueel tussen 2 en 19]?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten