Ik heb even geprobeerd er informatie over op te zoeken. Dit is wat ik gevonden heb;
http://www.rijswijk.nl/sites/default/fi ... ta_do-.pdf"Aan de zijde van de Laan van Hoornwijck gaat de betonconstructie over in spoor in ballast en sluit aan op de bestaande situatie." (pagina 34, paragraaf 6.3.2)
"Voor de tram gelden normen met betrekking tot de top en dalboog in het spooralignement, deze zijn op
zijn minst 1500 en 1000 m. Dit zijn ook de top en dalbogen die zijn toegepast in het ontwerp. Het maximale
stijgingspercentage voor een tramspoor in rechtstand bedraagt 4,5%. Omdat de helling ook in een boog
ligt heeft deze invloed op het hellingspercentage. Met de combinatie van horizontaal en verticaal ontwerp
is het mogelijk een hellingspercentage van 4,4% toe te passen.
Waar de lijnen 1 en 15 splitsen in een lijn richting Delft en één richting Ypenburg is de helling flauwer. Zo
is het vlak waarin de wissels komen te liggen minder stijl. Dit is beter voor het onderhoud en comfort van
de reiziger."
(pagina 38, paragraaf 6.6)
"Tramlijn vrije kruising
In de huidige situatie liggen, direct na de brug, de wissels van de aansluiting van de tramlijn uit Delft. Ook
is er direct na die wissels al een hoogteverschil tussen de doorgaande tramsporen op de hoge dijk en de
naar Delft afslaande tramsporen die zakken naar het maaiveld van de vrije kruisingen. Dit hoogteverschil
is voor een groot deel opgevangen met een betonnen keerwand.
Omdat de ligging van de tramsporen op de nieuwe brug in dwarsrichting wijzigt zal een klein deel van
die keerwanden worden aangepast. De viaducten van de vrije kruisingen blijven op de huidige ligging."
(pagina 40, paragraaf 6.7.2)
"De trambaan wordt gedurende de uitvoering van fase 1 over één brugdek geleidt over één spoor. Hierbij
komt de aansluiting met de tramlijn 1 naar Delft naar alle waarschijnlijk tijdelijk te vervallen. Bij de nadere
uitwerking wordt bekeken of het mogelijk is om deze aansluiting zolang mogelijk te handhaven. Ten
behoeve van de éénsporigheid worden tijdelijke wissels ingebouwd. Daarnaast worden stoplichten/seinen
geplaatst om te voorkomen dat tegenliggende trams tegelijk gebruik proberen te maken van hetzelfde
spoor. Na afronding van fase 1 maakt het tramverkeer gebruik van het nieuwe brugdek en is er geen
fasering meer benodigd voor de tram."
(pagina 44, paragraaf 7.3)
Dit alles geeft duidelijk aan dat het dus ondanks dat de Hoornbrug straks hoger is, toch mogelijk blijft om de splitsing van lijn 1 en 15 op de huidige plaats te behouden.