Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 18 maart 2014 17:55

Inmiddels is men al enige tijd bezig met bodemsanering bij de brug (zijde Zuidpoort).
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 20 maart 2014 11:21

michaeldenhaag schreef:Helaas zal ik het fotomoment van GTL's die Delft Noord filmen uit moeten stellen :D Op de digitale borden op Leidschenveen Centrum las ik dat de geplande werkzaamheden voor dit weekend aan de verbindingsboog in Ypenburg zijn uitgesteld. Lijn 19 zal dus in het weekend van 15 en 16 maart gewoon met RegioCitadissen rijden. Weet iemand de reden van uitstel?



Gisteren de gang naar hem stemburo gemaakt en kwam langs de werkzaamheden......er is 1 grote ''loopgraaf'' gegaven naar rechts ,verders is er geen enkele activiteiten te melden ....over.... :mrgreen:
Weet ook de reden niet waarom het stil ligt....
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor xCookiesolax » 20 maart 2014 16:27

trammelant schreef:Gisteren de gang naar hem stemburo gemaakt en kwam langs de werkzaamheden......er is 1 grote ''loopgraaf'' gegaven naar rechts ,verders is er geen enkele activiteiten te melden ....over.... :mrgreen:
Weet ook de reden niet waarom het stil ligt....

Vermoedelijk zijn de stukken rails nog niet beschikbaar.
De aanbesteding van deze opdracht, door de gemeente, was namelijk wel geregeld.
Met zekerheid durf ik natuurlijk niet te zeggen dat dit de reden was. ;)
xCookiesolax
 
Berichten: 446
Geregistreerd: 09 jan 2014 21:27

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 21 maart 2014 13:25

trammelant schreef:Gisteren de gang naar hem stemburo gemaakt en kwam langs de werkzaamheden......er is 1 grote ''loopgraaf'' gegaven naar rechts ,verders is er geen enkele activiteiten te melden ....over.... :mrgreen:
Weet ook de reden niet waarom het stil ligt....


Juist jij moet dat weten, er is namelijk trammelant! Er is een hoop gedoe over wat ik hier maar niet in geuren en kleuren zal vertellen, de oorzaak ligt in ieder geval niet bij de HTM.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor Jeronimo117 » 21 maart 2014 15:11

Dat de sporen nog niet geplaatst zijn, heeft een andere redenen, waardoor het niet door gegaan is. De werkzaamheden moeten sowieso voor de werkzaamheden Hoornburg klaar zijn, anders heeft HTM een groot probleem qua dienstuitvoering.
Jeronimo117
 
Berichten: 171
Geregistreerd: 17 jan 2010 22:39

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 30 maart 2014 19:58

Updatje bij toekomstig eindpunt in Delft TU.....hoe ver zijn ze ... :o
Gaat al lekkah opschieten.... :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 31 maart 2014 01:11

Oh ineens gaan ze weer beginnen? Het lag maandenlang bijna stil maar nu toch maar begonnen met de keerlus neerleggen? Het lijkt alsof er ook riolerings- of andere werkzaamheden doorheen lopen want ik snap niet waarom die net aangelegde weg anders weer open wordt gegooid.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 31 maart 2014 15:36

Sommige dingen snap ik ook niet , deze weg is idd niet zo lang geleden aangelegd en dan al weer een knip erin.... ;)
Dit zal ook het kruispunt worden waar lijn 40 de vrije busbaan zal verlaten en gaan gebruiken naar wij dachten.

Hoe het verder gaat is mij nog niet duidelijk .....ik had ook gelezen dat er een keerlus komt .... de route daarvan is nog niet zolang geleden vastgesteld.

st sebastiaanbrug gaan ze deze zomer aan beginnen ,daarom gaat het hier niet zo snel denk ik OVindelft
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 09 apr 2014 13:12

Roland schreef:
trammelant schreef:Gisteren de gang naar hem stemburo gemaakt en kwam langs de werkzaamheden......er is 1 grote ''loopgraaf'' gegaven naar rechts ,verders is er geen enkele activiteiten te melden ....over.... :mrgreen:
Weet ook de reden niet waarom het stil ligt....


Juist jij moet dat weten, er is namelijk trammelant! Er is een hoop gedoe over wat ik hier maar niet in geuren en kleuren zal vertellen, de oorzaak ligt in ieder geval niet bij de HTM.


Er lijken een paar dingen te spelen. Zo is er door een VVE bezwaar gemaakt tegen o.a. de (nachtelijke) werkzaamheden, geluidsoverlast en andere (omgevings)factoren. Daar kan het wellicht mee te maken hebben. Tevens zou ook, maar dat was suggestief, de kwaliteit van de rails niet voldoen volgens onderstaand document.

Bron: een bewonersbrief op internet, zonet gevonden: http://www.vve-yp-bloke.nl/index_htm_fi ... ef%204.pdf

Feit is wel dat de site zo'n beetje ontkleed/leeg geruimd is. Ik dacht dat er eerder informatieborden stonden, die zijn weggehaald. De werkzaamheden lijken voor wat langere tijd stilgelegd te zijn.
joostvansurksum
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 09 apr 2014 15:37

Volgens mij heeft men hier op het forum meegelezen:
Voor wat betreft de exploitatie bestaat de kans dat de verbindingsboog permanent in
gebruik genomen wordt in plaats van voor calamiteiten te worden ingezet. Op OV-fora wordt
gespeculeerd over de (permanente) exploitatie va.n lijn 1 via Ypenburg naar Delft. ln dit geval,
stelt de advocaat, is sprake van een reconstructiesituatie bezien vanuit de wet geluidhinder.
ln dit geval is de gemeente opnieuw verplicht tot het doen van akoestisch onderzoek en
dient passende maatregelen te treffen. Dit is pas aan de orde wanneer besloten wordt tot
exploitatie van een extra tramlijn.

Maar volgens mij is al duidelijk dat dit niet doorgaat omdat lijn 1 gewoon zijn aansluiting via de nieuwe Hoornbrug langs de Schie krijgt.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Edwin » 09 apr 2014 23:18

Bron: een bewonersbrief op internet, zonet gevonden: http://www.vve-yp-bloke.nl/index_htm_fi ... ef%204.pdf

Feit is wel dat de site zo'n beetje ontkleed/leeg geruimd is. Ik dacht dat er eerder informatieborden stonden, die zijn weggehaald. De werkzaamheden lijken voor wat langere tijd stilgelegd te zijn.[/quote]

Volgens mij straan er nog steeds borden bij het winkelcentrum....

Het is wel vreemd, dat er gezegd wordt, dat er planschade geleden wordt, terwijl de mogelijke aanleg van deze boog al lang voor de bouw van het winkelcentrum bekend was...... Bij de verkoop van eerder gebouwde huizen verderop in Ypenburg is het gewoon verteld, hoewel het nog niet bekend was of die ooit aangelegd zou worden (bv voor 'lijn 11' vanaf de Binkhorst naar ???)
Edwin
 
Berichten: 102
Geregistreerd: 02 sep 2013 16:00

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 11 apr 2014 18:44

T -splitsing had men 10 jaar geleden al moeten aanleggen......toen de konijnen er nog rondhuppelde .... :mrgreen:
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 11 apr 2014 19:18

Vanmorgen reed ik met de tram er langs stond er een truck met wat mensen van Bam. Ik weet niet wat ze gingen doen, de laatste bulkzakken weghalen of door met het aanlegwerk. Ben er echter alleen 's morgens langsgekomen. Heeft iemand een update misschien?
joostvansurksum
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor dekorte » 12 apr 2014 19:56

Joost ik was vandaag even ter plekke en men was bezig met het uithakken van het beton.
dekorte
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 08 dec 2011 19:12

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 12 apr 2014 20:05

Thanks dekorte. Dan vermoed ik dat het werk was stilgelegd vanwege de rechtsgang. Nu na de uitspraak van de rechter kunnen ze weer verder.
joostvansurksum
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor Ype » 13 apr 2014 15:01

Heel kort geleden (afgelopen nacht?) zijn in de baan van lijn 15 de wissels geplaatst voor de verbindingsboog richting Ypenburg Centrum/Delft. Kennelijk geheel onverwacht voor alle betrokkenen, in het bijzonder de afdeling communicatie van de HTM. Zondagmiddag was er geen enkele activiteit te bespeuren.
Ype
 
Berichten: 35
Geregistreerd: 22 jan 2010 21:52

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 13 apr 2014 15:36

Hier staat de oorzaak van de omleiding van lijn 15: http://www.haagstramnieuws.org/2014/frame.htm
Het blijkt dat er geen trams over de vers gelegde wissels mogen rijden...
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor joostvansurksum » 15 apr 2014 12:39

Sinds maandag rijdt alles weer. Sommige rail- en wisselstukken waren groen gemarkeerd, alsof daar een probleem heeft gezeten. Kennelijk moest er nog wat aan geschaafd of geslepen worden.

Alleen nu de andere wissels van de driehoek nog, op het tracé van lijn 19. Zullen ze die ook onaangekondigd in de nacht leggen? We zullen het zien. Ze zullen de boel wel eerst gaan uitgraven. Heb ook geen idee of daar beton onder ligt.
joostvansurksum
 
Berichten: 302
Geregistreerd: 11 feb 2010 21:47

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 16 apr 2014 07:34

Dat markeren wordt wel vaker gedaan, je kan dan goed zien waar de wielen bepaalde punten raken en waar ze eventueel er uit proberen te klimmen.

Dat onaangekondigd is een beetje misplaatst. Ik denk dat ze daar hooguit mee bedoelde dat de werkzaamheden verplaatst waren naar een nader te bepalen tijdstip. Er zijn heel wat instanties die ervoor moeten zorgen dat je dat werk kan en mag uitvoeren. Zonder nachtvergunning mag je niet 's nachts niet werken. De HTM moet de spanning afschakelen, want je mag niet hijsen bij onder spanning staande bovenleiding. Gezien het geen project van de HTM is, maar de HTM het wel goed moet keuren dienen er verscheiden mensen van infra bij te zijn. Het is dus niet zo dat als er even niemand kijkt je er stiekem een wissel in kunt leggen.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 23 mei 2014 16:35

Eind 2015 wordt niet gehaald er zijn weer voor de zoveelste keer problemen met de voorbereidingen.
Het word nu hoog tijd voor een overloopwissel bij de halte Zuidpoort op de Zuidwal (Delft), dan kan lijn 19
van Delft Noord verlengt worden naar dit tijdelijke eindpunt Hiermee worden de reizigers ter minsten van het
station Delft en de binnenstad bedient. Voor de overige reizigers zorgt dat er een pendelbus aan de overkant van het water
staat.
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten