OVinDelft schreef:Het had natuurlijk gewoon in de jaren '70 voor eens en voor altijd goed aangepakt moeten worden, maar nu is het bijna onomkeerbaar op deze wirwar van lijnen uitgekomen.
MennoOV schreef:Snap ook niet waarom de NS als omleidingsroute via Gouda navigeert, terwijl lijn E een kwartier sneller is dan via Gouda.
iljitsch schreef:Het zou ook mooi zijn als RR uit de buitengebieden door kan rijden naar HS. Als het goed is ligt er een spoor van LvNOI die kant op dat gebruikt zou kunnen worden, dan zou je alleen iets moeten bedeken voor het kruisen van treinen tussen HS en CS. Maar daar is sowieso iets gewenst waardoor de treinen van HS naar CS niet die van LvNOI naar HS gelijkvloers hoeven te kruisen.
willem schreef:iljitsch schreef:Het zou ook mooi zijn als RR uit de buitengebieden door kan rijden naar HS. Als het goed is ligt er een spoor van LvNOI die kant op dat gebruikt zou kunnen worden, dan zou je alleen iets moeten bedeken voor het kruisen van treinen tussen HS en CS. Maar daar is sowieso iets gewenst waardoor de treinen van HS naar CS niet die van LvNOI naar HS gelijkvloers hoeven te kruisen.
Er is nog verschil in bovenleidingsspanning en het seinstelsel van de Randstadrail en de trein. Gelijkvloers kruisen is daarom wat lastig, maar technisch gezien kan het wel. In het buitenland zijn voorbeelden van tramlijnen die elektrische spoorlijnen gelijkvloers kruisen, of die zijn er ooit geweest.
iljitsch schreef:Laten we hopen dat dit betekent dat ze dit ook in de gewone dienstregeling gaan doen!
Niks tegen Delft, maar er zijn aanzienlijk meer mensen die naar Rotterdam willen dan naar een stadje van nog geen 100000 inwoners, dus het zou wel prettig zijn als in elk geval een deel van de intercity's Delft weer overslaan.
OVinDelft schreef:Het wordt echter wel eens tijd dat een deel van die 'intercity's' de naam sneltrein (terug)krijgt, want ze stoppen tegenwoordig bijna overal.
En daar is een reden voor: de ruimte voor de tram is door de bouwers te klein gemaakt. Op tekening klopt het allemaal wel, maar in de praktijk wordt er soms nogal creatief omgesprongen met maten en het uitzetten daarvan Daarnaast schijnt het nogal gehorig te zijn voor bewoners als er een tram vanaf het Spui bovenlangs naar CS gaat, maar daar weet ik het fijne niet van.Sjoerd schreef:Dan kun je beter gewoon met een Regiocitadis vanuit Zoetermeer via CS Hoog en het Spui naar HS kunnen rijden. Het is ten slotte nog steeds gewoon mogelijk vanaf CS hoog niet de tramtunnel in te gaan, maar bovengronds te blijven en langs het stadhuis te rijden, al zijn er momenteel geen tramlijnen die dat doen.
Kan niet. Er wordt ruim uitgeschakeld omdat de werkplek héél lang is en dan moeten er ook nog werktreinen opstel- en werkruimte hebben aan beide zijden v/d tunnel. Daarnaast zijn zowel Rsw als Dtz simpelweg niet geschikt om grote aantallen reizigers te laten overstappen. Overigens is het errug nutteloos nu nog met dergelijke alternatieve plannen te komen aanzetten, de planning is al zeker een jaar bezig en uitwerken van het definitieve plan kost tijd en materiaal. Dat is er niet.Sjoerd schreef:Maar even terug naar Delft; er liggen overloopwissels in de buurt van Delft Zuid, en tussen Delft en Rijswijk in. Met een beetje goede wil is het dus onzin dat de treindienst HS-Schiedam geheel stilvalt; het is nog best mogelijk om stoptreinen vanuit Den Haag tot aan Rijswijk te laten rijden (met een rangeerbeweging via de wissels "Delft aansluiting", of gewoon als HS-Rijswijk pendel terug over hetzelfde spoor), van vanuit Rotterdam tot aan Delft Zuid. Dan heb je maar een hele beperkte vervangende busdienst nodig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast