Roland schreef:Over het verwijderen van Duinstraatsporen heb ik nog niets gehoord in de wandelgangen. Er slijt weinig aan. Tot dat een van de aansluitende wisselcomplexen op is, is er voor de HTM geen reden om de boel weg te halen.
Door onvoorziene omstandigheden lopen de werkzaamheden op het Spui uit, naar verwachting tot eind februari. Er is verkeersoverlast tussen Amsterdamse Veerkade en Bierkade, in de richting van de Bierkade. Er wordt gewerkt aan kabels en leidingen.
DEN HAAG - In april 2015 starten de werkzaamheden aan het Spui-Zieken. De Spuibrug en de kademuur Zieken worden vernieuwd omdat ze niet meer voldoen aan de eisen van deze tijd. De halte Bierkade wordt aanpast voor de nieuwe trams. Ook is er groot onderhoud aan de tramsporen.
Charles schreef:Maar als er op die route een calamiteit voordoet --ontsporing; aanrijding (Spaarneplein is wel erg druk met afslaand verkeer)-- dan is er volgens mij geen tramverkeer meer mogelijk tussen Den Haag en Rijswijk/Delft.
dAb schreef:Even voor de duidelijkheid : vroeger werd er (zelfs bij werkzaamheden aan de zgn. Spuibrug) nooi een Tramlijn opgebroken of omgeleid ... laat staan zelfs buiten dienst gesteld. Men kon en kan gewoon langs het Spui en Zieken doorrijden, zoals toentertijd gebruikelijk. Al die zeer langdurige opbrekingen en opheffeingen van goed lopende Tramlijnen, geven alleen maar een enorm afbreukrisico, en welke verstandige HTM-Directeur wil dát nu nog immers voor zijn verantwoording nemen ??? Sinds die achterlijke, jaren vertraagde, Avenio worden echter zulke afbrekende sloop-werkzaamheden usance = blijkbaar gebruikelijk geacht. Jarenlange buitendienst-stelling van (voordien) goede en gezonde trajecten, omdat bijv. zogenaamd ineens (alle) bruggen en duikers enz. moeten worden vervangen ??
Vroeger, toen de HTM nog een eigen Afdeling Weg en Werken had, wist men er daar wel veel beter mee om te gaan, en dus gewoon (zij het enigszins beperkt) gewoon (mee) door-te-rijden. De hele route langs het Voorhout naar het Centraal Station is al veel te lang buiten dienst gesteld, evenals een belangrijk deel van lijn 3 via de Zoutmanstraat en Lijn 10 langs het Gemeentemuseum vanaf de Laan van Meerdervoort, waar nu die domme (want lawaaierige) RR afslaat. Straks is de rest van Lijn 9 richting Scheveningen ook al onbereidbaar, en zo zijn er talloze afgebroken rails, die vroeger gewoon enkelsporig bereden konden, en nog kunnen, worden. Hoe achterlijk kun je toch zijn als HTM
Gr & T d. André Borgdorff
iljitsch schreef:Ik ben het er wel mee eens dat er vaak nogal lange buitendienststellingen zijn. (Lijn 11...)
Maar in het geval Zieken/Spui valt het redelijk mee: ruim drie maanden. Ik vraag me af hoe je enkelsporig wilt rijden met vier lijnen tijdens het vervangen van een wissel... En de omleiding via de Lekstraat is een heel redelijk alternatief, daarmee vervallen maar een stuk of twee haltes.
Aan de Haagweg wordt momenteel flink gewerkt terwijl er gewoon gereden wordt.
Ik weet niet wat het plan is voor de werkzaamheden op lijn 9, maar het lijkt me daar dat 9 inkorten tot Madurodam en dan als alternatieven 1 voor de doorgaande reizigers en een bus voor de buurtbewoners een betere oplossing is dan enkelsporig rijden, mits dit na het strandseizoen gebeurt.
Hoe ging dat enkelsporig rijden in het verleden? Zoals bij lijn 11 recentelijk, waarbij er één richting de normale route gereden wordt en de andere richting via een omleiding, of reed één richting over het linkerspoor? In dat laatste geval zou je tijdelijke (of nieuwe permanente) overloopwissels neer moeten leggen.
Wel interessant in dat opzicht dat bij de werkzaamheden bij lijn 3 vorig jaar (of het jaar daarvoor alweer?) dat er een tijdelijke voorziening aangelegd is, terwijl een permanente overloopwissel een stuk minder werk geweest zou zijn. (Maar zeer waarschijnlijk in de toekomst verder niet nuttig, je kan immers net verderop bij de Lijsterbesstraat alle rangeermanouvres uithalen die je maar wilt.)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast