Lijn 19

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 06 apr 2015 09:40

de auto's worden omgeleid met een slingel via de engelsestraat waardoor ze dat stuk van de irenetunnel kunnen slopen, pas als dat klaar is worden de sporen van de tram verlegd en zal de rest van de irenetunnel worden gesloopt
Lijn 1 zal dus gewoon naar tanthof blijven rijden met uitzondering van een weekend dat ze de sporen moeten aansluiten
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor bobo90 » 07 apr 2015 19:40

Op spoorzonedelft.nl
Overige werkzaamheden
Slopen spoor - maart t/m medio april 2015
Sloop Prinses Irenetunnel (PIT) fase 1 - medio april t/m medio september 2015
Sloop Prinses Irenetunnel (PIT) fase 2 - medio juni t/m medio september 2016
Ingebruikname tijdelijke route PIT - 17 april 2015 t/m medio 2017
Abtswoudseweg doorgang - juni/juli 2015
Aanleg fietsstrook/parkeerplaatsen Engelsestraat - medio-eind april 2015
bobo90
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 17 maart 2015 04:13

Re: Lijn 19

Berichtdoor bobo90 » 08 apr 2015 11:03

vandaag was men bezig aan het zuidelijke deel van de westvest. Ze waren aan het lassen en er was zand en beton gestort.
bobo90
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 17 maart 2015 04:13

Re: Lijn 19

Berichtdoor wattman » 22 apr 2015 20:23

Voortgangsrapportage lijn 19 aan de Delftse gemeenteraad:
http://ris.delft.nl/internet/vergaderpu ... 49441.html

Met als hoogtepunten:
Tot in 2017 zullen op lijn 19 nieuwe Randstadrailvoertuigen worden ingezet. Reizigers van lijn 19 vanuit de richting Ypenburg/Den Haag zullen voor de bestemming Delft Station of verder gebruik moeten maken van de overstapmogelijkheden. Nadat de tailtrack Westvest gereed is zal lijn 19 weer doorrijden tot aan het station. De gemeente voert gesprekken over de toekomst van de tailtrack met MRDH.

en m.b.t. de het opstelspoor bij "Station Delft CS"
De tailtrack is medio 2017 operationeel

.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
Avatar gebruiker
wattman
 
Berichten: 1138
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:06

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 22 apr 2015 20:44

Ik vraag me af naar welke tailtrack wordt verwezen met "De gemeente voert gesprekken over de toekomst van de tailtrack met MRDH."

En "nieuwe Randstadrailvoertuigen"; zijn dat Avenio's?
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 23 apr 2015 07:07

Hier wordt tailtrack Nieuwe Plantage bedoeld. Deze is ooit zo ontworpen dat er ook wissels aan de andere zijde ingepast kunnen worden als hij definitief zou worden. De boel is echter aangelegd als 'tijdelijk'. Nu tailtrack Westvest er doorheen is zou die bij de Nieuwe Plantage weer weg kunnen.

Met de nieuwe RandstadRailvoertuigen worden de 4055-4072 uit 2011 vermoedelijk bedoeld.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor winterapfel » 23 apr 2015 16:37

"De tailtrack is medio 2017 operationeel"

Waarom zou dit nog zolang duren?
winterapfel
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 06 nov 2013 17:32

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 24 apr 2015 09:19

Het blijft geldverspilling een trailtrack bij het station, maakt voor lijn 19 bij de halte de Veste een paar overloopwissels.
Dat is een goedkopere en een eenvoudige oplossing, ook hiermee is het winkelcentrum de Veste van lijn 19 voorzien en
voor de bewoners aan de overkant van de brug op loop afstand is deze halte gemakkelijk te bereiken.
En de komende 4 jaar een klein pendelbusje naar het toekomstige eindpunt.
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor Roland » 24 apr 2015 10:20

De tailtrack bij het station is er niet voor tijdelijk. Het idee is dat deze in de toekomst ook voor spitsdiensten richting TU gebruikt kan worden. In weekenden kan je een grotere frequentie rijden naar Delft station dan de uitlopers. Het levert je een enorme flexibiliteit op in Delft.
Avatar gebruiker
Roland
 
Berichten: 847
Geregistreerd: 18 jan 2010 18:14

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 24 apr 2015 11:33

In de weekeinden kan je dan ieder kwartier tussen Leischendam en het Delftse station rijden en ieder half uur door naar de TU.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 24 apr 2015 14:06

willem schreef:In de weekeinden kan je dan ieder kwartier tussen Leischendam en het Delftse station rijden en ieder half uur door naar de TU.


Vergeten geachte forum genoten niet dat de tramlijn niet enkel is voor de TU, maar dat daarvoor nog een woonwijk is waar ook mensen wonen.
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 24 apr 2015 14:36

Maar door die woonwijk rijden ook al bus 40, 55 en 174. Aan de noordkant van de TU wijk komen verder ook nog bus 37, 60 en 64. Die rijden allemaal met halfuursdiensten dus dat lijkt me prima zo.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 24 apr 2015 15:33

Sowieso zal na opening van de tram het lijnennet wel herzien worden. Anders is het een beetje zonde van de aanlegkosten.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 24 apr 2015 19:32

Dat betwijfel ik. Ja, bus 69 zal worden opgeheven omdat deze parallel rijdt aan tram 19, maar verder rijden alle busdiensten maar enkele haltes parallel aan 19 aan gaan daarna een totaal andere richting op. (37 naar Delfgauw, 60 Nootdorp, 64 IKEA, 55 Zoetermeer, 40+174 Rotterdam) De trambaan over de Mekelweg is juist aangelegd als gecombineerde tram- en busbaan om er ook bussen overheen te kunnen laten rijden.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor trambestuurder » 25 apr 2015 13:30

OVinDelft schreef:Dat betwijfel ik. Ja, bus 69 zal worden opgeheven omdat deze parallel rijdt aan tram 19, maar verder rijden alle busdiensten maar enkele haltes parallel aan 19 aan gaan daarna een totaal andere richting op. (37 naar Delfgauw, 60 Nootdorp, 64 IKEA, 55 Zoetermeer, 40+174 Rotterdam) De trambaan over de Mekelweg is juist aangelegd als gecombineerde tram- en busbaan om er ook bussen overheen te kunnen laten rijden.


de route van bus 37 tussen leyenburg en Delft zou tram gaan worden had ik begrepen misschien dat ze deze zelfs doortrekken naar delfgauw ?
Avatar gebruiker
trambestuurder
 
Berichten: 547
Geregistreerd: 29 maart 2010 11:21

Re: Lijn 19

Berichtdoor OVinDelft » 25 apr 2015 17:03

Ik heb begrepen dat dat een langetermijnsplan is. Een tramlijn naar Delfgauw lijkt me overigens ook een beetje teveel van het goede; zoveel passagiers zijn dat volgens mij nou ook weer niet.
Avatar gebruiker
OVinDelft
 
Berichten: 1023
Geregistreerd: 19 jan 2010 17:38
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor trammelant » 13 jun 2015 15:14

Paar foto,s van het tramplan voor station Delft......Nog niet echt opgeschoten.... kan ook niet ontdekken waar het uitloopspoor voor lijn 19 zou moeten komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
trammelant
 
Berichten: 197
Geregistreerd: 23 jan 2010 19:08

Re: Lijn 19

Berichtdoor Bert » 25 jun 2015 22:58

Ik ben ook benieuwd waar het keerspoor van lijn 19 nu precies komt te liggen: er is nog niets van te zien. Worden misschien eerst de twee definieve sporen gelegd en alles mooi afgewerkt, om daarna alles weer op te kunnen breken voor het keerspoor? :lol:
Nieuw op dit forum; freqente gebruiker van tram 1 & 19, Metro E
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 105
Geregistreerd: 06 maart 2012 01:09
Woonplaats: Delft

Re: Lijn 19

Berichtdoor Tiktak » 12 aug 2015 16:32

Heeft iemand nog iets vernomen van het derde spoor voor het nieuwe stationgebouw :?:
Tiktak
 
Berichten: 713
Geregistreerd: 17 jan 2010 17:33
Woonplaats: Den Haag

Re: Lijn 19

Berichtdoor willem » 12 aug 2015 17:13

Het is een vermoeden, meer niet, maar waarschijnlijk wordt gewacht tot de nieuwe Coenderstraat aan de andere kant van het station er ligt. Het is de bedoeling dat die straat tussen de Phoenixstraat en de Westlandseweg (ter hoogte van de Van Bleyswijckstraat) gaat lopen en dat dit de route voor het doorgaande verkeer wordt.
Als die straat er eenmaal ligt wordt het op de Westvest rustiger en ontstaat er ruimte om het keerspoor van lijn 19 aan te leggen. Tegelijkertijd is dan de bouw van de tunnel verder, zodat de constructie dan sterk genoeg is om de zwaardere trams te dragen.

Maar nogmaals: dit is alleen een gedachte van mezelf.
Avatar gebruiker
willem
 
Berichten: 983
Geregistreerd: 06 jun 2010 09:20
Woonplaats: Delft

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten