WKZH5A schreef:Via deze link: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/won ... artier.htm kwam ik een inspiratieboek Spuikwartier tegen in PDF-bestand (bijlage). Op pagina 52 heb ik informatie vernomen dat openingen tussen Turfmarkt en Kalvermarkt te lelijk zijn aan de gevel en voor de omgeving, waardoor de tramrails verlegd zal worden van het Lage Zand naar Turfhaven. Er komt ook een extra tramhalte bij de Turfmarkt om daar meer bereikbaarheid te maken. Als de trams rijden naar het Turfhaven ipv het Lage Zand dan wordt al het infra verwijderd en de gevels dichtgemaakt of dicht gemetseld. Het is ook een optie om route alleen te gebruiken bij stremmingen staat daar ook. Het is nog even afwachten op de details, de daadwerkelijke uitvoeringen en het praktijk.
En hoe gaat de bussen dan rijden? Want ze kunnen niet via het Kalvermarkt en Turfhaven rijden ipv het Spui en Schedeldoekshaven. Het trambaan op het Schedeldoekshaven/Nieuwe Haven wordt van asfalt veranderd naar gras en de twee bushaltes op het Nieuwe Haven staan er niet meer op. Apart, misschien krijgen we later meer informatie van de gemeente erover.
iljitsch schreef:Ik ben benieuwd of de meettram hier nog in actie komt, maar om nu met m'n camera urenlang langs de weg te gaan staan is ook weer wat veel van het goede...
Van vrijdag 15 tot en met zondag 17 januari vinden spoorwerkzaamheden plaats in de Tramtunnel Grote Marktstraat.
De halten Grote Markt en Spui zijn deze dagen gesloten. Tram 2, 3, 4 en 6 rijden een aangepaste route en er rijden tijdelijk rood-beige trams op lijn 2.
iljitsch schreef:Dit is wel interessant: 2 en 6 rijden langs de grote kerk en gaan dan alsnog over CS hoog. Ik kan me niet herinneren dat dit ooit eerder gebeurd is, of wel? Ik vraag me af of dit alles nog opstoppingen gaat geven op de prinsegracht waar 3 en 4 moeten keren maar 2 doorrijdt.
De Avenio's en RegioCitadissen van lijn 2 hebben dus een lang weekeinde vrij, wat de vraag oproept of er wel voldoende GTLs over zijn om lijn 2 erbij te doen in de spits op vrijdag.
OVinDelft schreef:Wat ik me vooral afvraag is hoe ze het straks gaan doen als er écht te weinig GTL's zijn om dit soort omleidingen te doen.
Wanneer gaan ze nou eens opschieten met dat stukje geschikt maken voor Avenio en RegioCitadis? Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Voor het rijden door de tramtunnel worden in 2004 de volgende GTL's geschikt gemaakt: 3045, 3050-3095, 3097-3100 en 3130.
In december 2005 wordt in navolging op de in 2004 al in 52 GTL's ingebouwde ARI systemen bij de 3129, 3131, 3132 en 3133 het ARI systeem (Automatische Rem Ingreep) ingebouwd.
WKZH5A schreef:Volgens mij waren er niet zo'n grote oponthoud bij de Prinsegracht en ik verwacht dat nu ook niet gaat gebeuren. Let wel dat de dienstregeling van de vier lijnen aangepast zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast