Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor wattman » 16 jan 2016 21:46

iljitsch schreef:Toch gewoon even de hoek omlopen bij halte Brouwersgracht?

Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Kijk, ben je zo slim overzoeker.nl te raadplegen (als je een smartfoon bij je hebt) kun je zien of er een lijn 6 aankomt, anders is het gewoon een gok. De vraag is trouwens of het in de spits zo veel opleverde om naar lijn 6 te gaan. Ik moest 's ochtends naar het CS. Komende met lijn 1 uit Scheveningen ging ik voor de grap overstappen op de Kalvermarkt. De eerste tram was een lijn 6 die stampvol zat. Daarna kwam een lijn 2 die ... stampvol zat (passagiers op de traptreden, dus vertrekken vanaf de Kalvermarkt ging niet vlot. Daarna weer een lijn 6 die niet echt rustig was, maar ik nog wel met moeite een staanplaatsje kon bemachtigen.

Vervolgens hebben we zeven minuten gedaan over het stuk Kalvermarkt - CS. Dat begon er al mee dat we op de oprit onder de Resident in de rij kwamen te staan om het CS binnen te gaan. De twee voorgaande trams (de 6 en de 2 die ik voorbij had laten gaan) hielden vervolgens het halteperron langdurig bezet. Vervolging ging de kopmakende lijn 3 voor. Zoals reeds gemeld kruipt zo'n Randstadrail naar het perron. Eindelijk kon mijn tram dus naar de eerste halteplaats.
http://twitter.com/de_wattman
http://www.flickr.com/photos/mars1940/
wattman

Berichtdoor Slagathor » 16 jan 2016 22:02

De 6 was inderdaad echt niet minder vol.
Slagathor

Berichtdoor Tiktak » 17 jan 2016 10:17

De oplossing had geweest als lijn RR 3 en RR 4 hadden gereden Uithof - Loosduinen
Dan had lijn 2 met AV's en RR voertuigen naar de Prinsegracht.
Lijn 6 had gewoon lijn 6 kunnen met de omleiding.
De halte Monstersestraat had een overstap halte moeten zijn waar dan de extra in gezetten GTL's ( Leyenburg - Station LvNOI laag) via de Apeldoornselaan/Zevensprong
de passagiers van Lijn 2 - RR 3 en RR 4 ( RR 4 alvast op de tussen liggende haltes) konden meenemen.
De passagiers die gaan winkelen in het centrum die met lijn 2 gaan kunnen dan uitstappen halte Brouwersgracht en aangezien ze toch veel lopen of slenteren kan die 500 meter extra ook wel bij.

Zo simpel is dat en het probleem met een te kort aan GTL's is dan ook gelijk opgelost.
Tiktak

Berichtdoor iljitsch » 17 jan 2016 11:14

In de ochtendspits gaan er niet zoveel mensen winkelen. :-)

En op zaterdagmiddag ging het nog wel.

Ik denk dat de huidige aanpak gezien de beperkingen wel goed was, alleen hadden ze twee dingen beter kunnen doen in de spits:

- niet stoppen tussen Brouwersgracht en CS met 2 en 6, hooguit alleen uitstappen Spui/centrum
- pendelbussen MCH Westeinde - Spui - CS

En wellicht had er met Avenio's over 11 en dan verder naar CS laag gereden kunnen worden om 2, 3, 4 en 6 te ontlasten en een paar extra GTLs vrij te maken.
iljitsch

Berichtdoor Charles » 18 jan 2016 13:17

Vandaag werk aan het spoor van lijn 6 op het Kleine Loo. Dit heeft betrekking alleen voor trams richting Leyenburg.
Op de haltes zie ik mensen onwetend wachten op een tram die niet komt. Maar ze zien wel trams voorbij komen die richting Leidschendam rijden. Als de wachtende mensen nou eens verder kijken dan het perron lang is, dan is er duidelijk werkverkeer te zien op het tramspoor.

En achter de wachtende mensen -letterlijk achter hun rug- stopt bus 66 welke rijdt als vervangend vervoer. Maar zelfs dan nog begrijpen ze klaarblijkelijk nog steeds niet dat ze met die bus moeten reizen.
En op de HTM-website staat keurig vermeld dat tram 6 een omleiding rijdt wegens werkzaamheden, maar niet dat er een bus ingezet is als tramvervangend vervoer.

En bij de HTM komen ze blijkbaar niet op het idee om klapborden neer te zetten om de reizigers te informeren. Digitale display's ontbreken op dit traject.
Charles

Berichtdoor WeKra » 18 jan 2016 17:55

Charles schreef:En bij de HTM komen ze blijkbaar niet op het idee om klapborden neer te zetten om de reizigers te informeren. Digitale display's ontbreken op dit traject.

Heb je hier zelf al eens over nagedacht? Bord ontwerpen, laten printen, neerzetten op de haltes (=kosten)... De storing duurde zelf maar 3,5 uur... :|
WeKra

Berichtdoor mibia » 19 jan 2016 14:23

Ik lees net dat vanaf 18e lijn 2 geheel met Avenio wordt gereden.
Waarom reed men tijdens de TTGM afsluiting afgelopen weekend niet geheel met de Avenio, ipv gtl8's?
mibia

Berichtdoor xCookiesolax » 19 jan 2016 15:02

mibia schreef:Ik lees net dat vanaf 18e lijn 2 geheel met Avenio wordt gereden.
Waarom reed men tijdens de TTGM afsluiting afgelopen weekend niet geheel met de Avenio, ipv gtl8's?

De Avenio en Regio Citadis kunnen niet over de omleidingsroute rijden vanwege hun breedte. Er zijn wat PVR conflicten in de Jan Hendrikstraat en bij de oprit richting het CS.

In het filmpje dat ik had gemaakt tijdens de omleiding is duidelijk te zien dat op sommige plekken de sporen of een muur problemen zouden opleveren. Als voorbeeld het kleine bochtje op 1 minuut 6 sec.
https://www.youtube.com/watch?v=nnYUCHfZLuQ
xCookiesolax

Berichtdoor Lijn 999 » 19 jan 2016 19:05

-----
Laatst bijgewerkt door Lijn 999 op 13 sep 2018 14:42, in totaal 1 keer bewerkt
Lijn 999

Berichtdoor Tiktak » 19 jan 2016 19:20

Wees blij dat iemand de moeite neemt om het te filmen.
Tiktak

Berichtdoor xCookiesolax » 19 jan 2016 20:17

Lijn 999 schreef:Mooi videootje. Eigenlijk had de camera achter de voorruit geplaatst moeten worden.

Als je op youtube naar de gebruiker HTM5000 zoekt dan zie je daar sinds kort ook een video van de omleiding met de 3099 staan gefilmd vanaf de voorruit. En de ruit was inderdaad smerig, maar ik was mijn doekje vergeten om het raam mee schoon te maken :mrgreen:
xCookiesolax

Berichtdoor Roland » 20 jan 2016 08:20

Lijn 999 schreef:...
Waarom ligt er een wissel in de bocht naar de Jan Hendrikstraat? Het rechtdoorgaande spoor is al jaren geleden opgebroken.
...

Het kost een aardige smak geld om dat wissel te verwijderen en een nieuw stukje boog te bestellen en alles weer netjes af te werken. Daarom liggen de 2 wissels en kruising er nog. Als de Jan Hendrikstraat wordt aangepast voor breed materieel dan zullen ze verdwijnen.
Roland

Berichtdoor PAV » 20 jan 2016 14:20

Is er ook al een planning voor dat stuk?
PAV

Berichtdoor Roland » 20 jan 2016 15:45

Ik denk tussen de 1 a 2 jaar.
Roland

Berichtdoor Roland » 14 maart 2016 08:08

Reactie op: viewtopic.php?p=8565#p8565

De Rijswijkseweg zal vermoedelijk wel op zijn minst een buitendienststellingsweek hebben. Er moet aardig wat vervangen worden en het zijn voornamelijk constructies die niet onder exploitatie vervangen kunnen worden.

Verder staat in april ook de aansluiting van Zichtenburg 2 op het programma. Dan wordt op de Werf het driehoekscomplex ingebouwd.
Roland

Berichtdoor xCookiesolax » 15 maart 2016 21:32

Ter aanvulling op het onderwerp Rijswijkseweg: In het voorjaar van 2016 organiseert de gemeente met de aannemer een informatiebijeenkomst voor de omgeving. Er is dan meer bekend over wanneer het werk uitgevoerd wordt.

De herinrichting van de Rijswijkseweg tussen Rijswijkseplein en Neherkade vindt naar verwachting eerst in 2018 plaats. De gemeente past dan de halte op het Rijswijkseplein aan voor de nieuwe trams. Hiervoor wordt ook de rijweg, het fietspad en de stoep aangepast. Tegelijkertijd wordt het riool vervangen. De haltes Goudriaankade en Rijswijkseplein zullen dus nog niet aangepast zijn in het begin als de Avenio gaat rijden op tramlijn 15.

Bron: http://www.denhaag.nl/home/bewoners/verkeer-en-vervoer/verkeersprojecten/to/Herinrichting-Rijswijkseweg-2.htm
xCookiesolax

Berichtdoor YC52000 » 15 maart 2016 23:41

Stap je uit... boem knal je tegen een mast aan

Afbeelding
YC52000

Berichtdoor Slagathor » 16 maart 2016 09:21

Staat dat ook op dat gele bord? "Let op: obstakels!"

Dat zou wel erg grappig zijn. :D
Slagathor

Berichtdoor grizzler » 16 maart 2016 14:27

LOL! Nee, op dat bord staat "Fietsers en voetgangers oversteken". Dat "en voetgangers" is tamelijk infantiel. Geen normaal mens gaat daar oversteken als je gewoon over die "halte" kunt lopen. Erg druk met wachtenden zal het daar niet worden.

Maar ik vraag me wel vaker af wat voor mensen ze dit soort borden laten maken. Wat je af en toe tegenkomt...
grizzler

Berichtdoor xCookiesolax » 12 mei 2016 13:48

Update Spuibrug
Fase 5 start later dan oorspronkelijk gepland was. Dit is veroorzaakt doordat er onbekende kabels en leidingen in de ondergrond zijn aangetroffen. Op 22 juni start het testrijden van de tram over de brug. Enkele weken later start de exploitatie van de tram en kunt u weer de oude route van de tram 1, 9 en 15 nemen. De brug blijft nog werkterrein tot eind juli.

Bron: Nieuwsbrief Spui-Zieken nummer 4, april 2016 (PDF, 369 kB) http://www.denhaag.nl/web/file?uuid=9cfc56e9-b6f3-42cb-9a1e-4105c6e10f61&owner=74620e6c-bdee-4bd8-b88d-0bf63cea10e4
xCookiesolax

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram