iljitsch schreef:Toch gewoon even de hoek omlopen bij halte Brouwersgracht?
Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Kijk, ben je zo slim overzoeker.nl te raadplegen (als je een smartfoon bij je hebt) kun je zien of er een lijn 6 aankomt, anders is het gewoon een gok. De vraag is trouwens of het in de spits zo veel opleverde om naar lijn 6 te gaan. Ik moest 's ochtends naar het CS. Komende met lijn 1 uit Scheveningen ging ik voor de grap overstappen op de Kalvermarkt. De eerste tram was een lijn 6 die stampvol zat. Daarna kwam een lijn 2 die ... stampvol zat (passagiers op de traptreden, dus vertrekken vanaf de Kalvermarkt ging niet vlot. Daarna weer een lijn 6 die niet echt rustig was, maar ik nog wel met moeite een staanplaatsje kon bemachtigen.
Vervolgens hebben we zeven minuten gedaan over het stuk Kalvermarkt - CS. Dat begon er al mee dat we op de oprit onder de Resident in de rij kwamen te staan om het CS binnen te gaan. De twee voorgaande trams (de 6 en de 2 die ik voorbij had laten gaan) hielden vervolgens het halteperron langdurig bezet. Vervolging ging de kopmakende lijn 3 voor. Zoals reeds gemeld kruipt zo'n Randstadrail naar het perron. Eindelijk kon mijn tram dus naar de eerste halteplaats.