Edwin schreef:Ypenburg is gewoon een wijk van Den Haag....
iljitsch schreef:Sowieso zal de tram er aanzienlijk langer over doen dan de trein, hoewel dat blijkbaar voor lijn 1 ook geen al te groot probleem is.
xCookiesolax schreef:Wat betreft tramlijn 19 ... in de avonden en weekenden zal het stuk naar TU ook erg rustig zijn vrees ik.
xCookiesolax schreef:iljitsch schreef:Sowieso zal de tram er aanzienlijk langer over doen dan de trein, hoewel dat blijkbaar voor lijn 1 ook geen al te groot probleem is.
Er zijn op zich meerdere redenen te bedenken waarom een tramlijn zoals lijn 1 succesvol kan zijn ondanks de langere reistijd. Lijn 1 biedt namelijk voor de mensen vanaf Tanthof een snelle verbinding naar Delft Station (v.v.) Vanaf Delft Station vervoerd lijn 1 weer mensen richting Delft Noord (v.v.)
Vanaf de halte Brasserskade is het daarnaast simpelweg sneller om tramlijn 1 naar het Hollands Spoor te nemen i.p.v. eerst naar Delft station en vanaf daar met de trein te reizen. Daarnaast zijn er ook mensen die wellicht de 8 á 10 minuten langere reis voor lief nemen omdat ze dan niet verplicht worden om 10 of 20 euro op hun OV chipkaart te zetten om te kunnen reizen met de NS.
willem schreef:voor mij als Delftenaar voelt Ypenburg toch anders dan Den Haag.
Hoe dan ook Edwin, je hebt wel gelijk.
xCookiesolax schreef:Leidschendam en Den Haag Ypenburg zijn gemakkelijk te bereiken met de auto
OVinDelft schreef: De bedoeling is om tijdens de rustige uren bij de TU tramlijn 19 in te korten tot Leidschendam - Delft station. Bus 69, die in zijn geheel vervangen gaat worden door tram 19, rijdt tenslotte ook 's avonds en in het weekend niet. Dan kunnen de andere buslijnen die door de TU-wijk rijden de vervoersvraag prima aan. Die andere buslijnen zullen ook gewoon blijven rijden wanneer tram 19 naar de TU gaat rijden.
Nadat het definitief ontwerp klaar is zal de bouwvergunning worden aangevraagd en wordt de aanbesteding voorbereid. De planning die wij eerder met u gedeeld hebben is nog ongewijzigd, hetgeen inhoudt dat start realisatie begin 2018 is voorzien.
Als ik zie hoe lang de ombouw van lijn 9 duurt, dan zie ik de eerste drie jaar nog geen Avenio op lijn 1 rijden. Of ze moeten ook lijn 1 gaan inkorten tot Den Haag Centrum.OVinDelft schreef: Ik hoop maar dat de tweerichtingstrams op lijn 1 niet al te lang op zich zullen laten wachten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten