Algemeen baanwerkzaamheden topic

Voor alles wat met de HTM trams te maken heeft

Re: Algemeen baanwerkzaamheden topic

Berichtdoor tetje » 12 mei 2016 14:28

xCookiesolax schreef:Update Spuibrug
Dit is veroorzaakt doordat er onbekende kabels en leidingen in de ondergrond zijn aangetroffen.

Ah de waterleiding van vorige week ;-)
tetje

Berichtdoor GTL » 12 jun 2016 23:54

Tram 5 Strandexpress vervangt tram 15 op zondagen in de zomer

De Strandexpress rijdt vanaf Nootdorp naar Scheveningen Noorderstrand in beide richtingen alleen op zondagen. De Strandexpress rijdt op alle zondagen vanaf 8 mei tot en met 21 augustus.

Tram 5 rijdt grotendeels via de route van tram 15. Tram 15 stopt niet bij de halten Kalvermarkt-Stadhuis en CS/Schedeldoekshaven omdat tram 5 bij de halte Centraal Station Perron E in de Rijnstraat stopt en verder via de route van tram 9 naar Scheveningen rijdt.

Vanaf 2 juli wijzigt de route van tram 5 wanneer de werkzaamheden bij de Spuibrug afgerond zijn. Houd hiervoor de berichtgeving in de gaten.

Blijkbaar is dit de nieuwe datum voor de hernieuwde indienststelling van de sporen op het Zieken.
Bron: https://www.htm.nl/reisinformatie/wijzi ... ot-21-aug/
GTL

Berichtdoor lcyerbanga3 » 13 jun 2016 16:27

GTL schreef:Vanaf 2 juli wijzigt de route van tram 5 wanneer de werkzaamheden bij de Spuibrug afgerond zijn. Houd hiervoor de berichtgeving in de gaten.

Eindelijk geen stomme omleidingen meer! Ik mis de oude vertrouwde route :(
lcyerbanga3

Berichtdoor PAV » 13 jun 2016 16:34

Jawel, lijn 15, 16 en 17 rijden nog om vanwege de bouw van de parkeergarage Tournooiveld en de herinrichting van de Lang Vijverberg.
PAV

Berichtdoor iljitsch » 13 jun 2016 17:08

En binnenkort gaat 9 weer op de (jaarlijkse, ondertussen) schop.
iljitsch

Berichtdoor xCookiesolax » 13 jun 2016 20:49

En als nieuwkomer deze zomer de omleiding van tramlijn 15 tussen halte Broeksloot en halte Goudriaankade.
xCookiesolax

Berichtdoor willem » 14 jun 2016 08:40

lcyerbanga3 schreef: Ik mis de oude vertrouwde route :(

Dit was wel de meest irritante omdat veel mensen in het zicht van de haven (lees: het centrum) nog een omweg moesten maken.
willem

Berichtdoor trambestuurder » 15 jun 2016 10:20

als de spuibrug klaar is zullen er een hoop dingen veranderen

zo gaat lijn 1+5+9+15 weer zijn oude route rijden over het zieken en bierkade
daarbij kom lijn 1 dan niet meer op centraal station
lijn 5+9 rijden weer via het kalvermarkt stadhuis
lijn 15 rijdt via Scheldeldoekshaven naar de kalvermarkt en via de bierkade en zieken terug naar nootdorp
en als het goed is gaat dan lijn 17 ook via het zieken naar de kalvermarkt en vanaf daar via centraal station naar het korte voorhout
lijn 16 blijft rijden zoals hij nu rijdt en zal ook als het tournooiveld klaar is via de lekstraat blijven rijden
trambestuurder

Berichtdoor trambestuurder » 15 jun 2016 10:22

xCookiesolax schreef:En als nieuwkomer deze zomer de omleiding van tramlijn 15 tussen halte Broeksloot en halte Goudriaankade.

dit is geen hinderlijke route omdat hij via de laakkade gaat rijden dacht ik, dus komt wel bij de goudriaankade
vanaf daar via de laakade naar de oudemansstraat-lorentzplein naar broeksloot
dit is dacht ik voor 4 weken
trambestuurder

Berichtdoor WKZH5A » 15 jun 2016 14:22

trambestuurder schreef:
xCookiesolax schreef:En als nieuwkomer deze zomer de omleiding van tramlijn 15 tussen halte Broeksloot en halte Goudriaankade.

dit is geen hinderlijke route omdat hij via de laakkade gaat rijden dacht ik, dus komt wel bij de goudriaankade
vanaf daar via de laakade naar de oudemansstraat-lorentzplein naar broeksloot
dit is dacht ik voor 4 weken

Correctie: Van 2 juli t/m 21 augustus 2016 (hele zomerdienst) is de trambaan op de Rijswijkseweg buiten gebruik. Voor de reiziger is het een stukje lopen naar Broeksloot of Goudriaankade, dus je komt er wel en het is niet zo erg lange periode dan bij Bierkade/Tournooiveld.

Vanaf medio december 2016 zijn de omleidingen voorlopig voorbij en rijden alle trams weer hun vertrouwde of de nieuwe route, maar vanaf april 2017 gaat het Stationsplein voor een lange periode buiten gebruik voor de trams en dan beginnen we weer opnieuw met de omleidingen.
WKZH5A

Berichtdoor trambestuurder » 15 jun 2016 23:09

WKZH5A schreef:maar vanaf april 2017 gaat het Stationsplein voor een lange periode buiten gebruik voor de trams en dan beginnen we weer opnieuw met de omleidingen.

dit is ook al weer uitgesteld heb ik begrepen ivm de bouw van de studenten woningen, hier zijn de werkzaamheden namelijk nog al vertraagd dus zullen deze werkzaamheden vanaf de zomer 2017 gaan plaats vinden
trambestuurder

Berichtdoor lcyerbanga3 » 16 jun 2016 14:06

tjonge, de trams hebben een normale route maar die wordt eigenlijk bijna nooit gebruikt... Omleiding hier en daar... als het eindelijk voorbij is komt er nog wat bij. Volgens mij gaat het nooit gebeuren dat alle trams EN BUS op 1 dag zonder omleidingen of veel vertraging rijden met hun vertrouwde route... Als het wel gebeurt is het de grootste wonder ooit.
lcyerbanga3

Berichtdoor Maxie33 » 16 jun 2016 17:38

lcyerbanga3 schreef:tjonge, de trams hebben een normale route maar die wordt eigenlijk bijna nooit gebruikt... Omleiding hier en daar... als het eindelijk voorbij is komt er nog wat bij. Volgens mij gaat het nooit gebeuren dat alle trams EN BUS op 1 dag zonder omleidingen of veel vertraging rijden met hun vertrouwde route... Als het wel gebeurt is het de grootste wonder ooit.

Dat gebeurt wel hoor als alle lijnen zijn aangepast voor de Avenio's ;)
Maxie33

Berichtdoor iljitsch » 16 jun 2016 19:30

Die zijn tegen die tijd wel aan hun midlife-revisie toe...

Maar ombouw van lijnen voor brede trams is volgens mij nieteens de meerderheid van de omleidingen. Kades vernieuwen en ondergrondse parkeergarages zorgen daar ook voor. Ik geloof dat er op dit moment zelfs helemaal geen werkzaamheden ten behoeve van de Avenio zijn.
iljitsch

Berichtdoor xCookiesolax » 16 jun 2016 19:57

iljitsch schreef:Ik geloof dat er op dit moment zelfs helemaal geen werkzaamheden ten behoeve van de Avenio zijn.

Er zijn er de afgelopen jaren in ieder geval genoeg geweest. Avenio gerelateerd, ondergrondse parkeergarages, het herinrichting van straten en gewoon onderhoud.

2015: Koninginnegracht (9), Madurodam (9), Delft Westvest (1), Haagweg en de Laan van Hoornwijck (1/15), Tournooiveld (15,16,17), Lange Vijverberg (15,16,17), Spuibrug (1,9,15,16), Tramtunnel (2,3,4,6)

2014: Schenkkadebrug (2), Lijnbaan (2,3,4), Noordwal (17), Valkenboskade brug (3,12), Waldeck Pyrmontkade (3), Buitenhof (1,15,16,17), TTHS (inclusief haltes Jacob Catsstraat tot Hobbemaplein en keerdriehoek Zuiderpark) (1,9,11,12,16,17)

2013: Kademuur (11), Hobbemastraat (6), Prinsessegracht (9), Bosbrug (9,15,16,17), Tramtunnel (2,3,4,6) Veenkade / Noordwal (17)
xCookiesolax

Berichtdoor PAV » 16 jun 2016 19:58

iljitsch schreef:Die zijn tegen die tijd wel aan hun midlife-revisie toe...

Maar ombouw van lijnen voor brede trams is volgens mij nieteens de meerderheid van de omleidingen. Kades vernieuwen en ondergrondse parkeergarages zorgen daar ook voor. Ik geloof dat er op dit moment zelfs helemaal geen werkzaamheden ten behoeve van de Avenio zijn.

Die bij de Zieken/Bierkade wel, hoewel die bijna klaar zijn.
PAV

Berichtdoor lcyerbanga3 » 17 jun 2016 20:35

Maxie33 schreef:Dat gebeurt wel hoor als alle lijnen zijn aangepast voor de Avenio's ;)

het is dus afgelopen met normale diensten met GTL's... ik heb nooit kunnen genieten
lcyerbanga3

Berichtdoor iljitsch » 18 jun 2016 00:18

6 en 12 rijden hun normale route. Straks 1 en 9 ook weer.
iljitsch

Berichtdoor richard1074 » 19 jun 2016 12:50

trambestuurder schreef:als de spuibrug klaar is zullen er een hoop dingen veranderen

zo gaat lijn 1+5+9+15 weer zijn oude route rijden over het zieken en bierkade
daarbij kom lijn 1 dan niet meer op centraal station
lijn 5+9 rijden weer via het kalvermarkt stadhuis
lijn 15 rijdt via Scheldeldoekshaven naar de kalvermarkt en via de bierkade en zieken terug naar nootdorp
en als het goed is gaat dan lijn 17 ook via het zieken naar de kalvermarkt en vanaf daar via centraal station naar het korte voorhout
lijn 16 blijft rijden zoals hij nu rijdt en zal ook als het tournooiveld klaar is via de lekstraat blijven rijden

Ah ok, maar alleen lijn 15 is mij niet helemaal duidelijk. Gaat die een rondje centrum doen via de lekstraat ? Het is toch niet mogelijk om vanaf HS, bierkade rechtsaf te gaan via hoek oude zware Madonna en weer terug naar de kalvermarkt ? Ik weet even niet of daar een wissel zit ?

EDIT : daar zit dus wel een wissel. Net even op YouTube gekeken naar een cabinerit.
richard1074

Berichtdoor trambestuurder » 19 jun 2016 18:57

richard1074 schreef:Ah ok, maar alleen lijn 15 is mij niet helemaal duidelijk. Gaat die een rondje centrum doen via de lekstraat ? Het is toch niet mogelijk om vanaf HS, bierkade rechtsaf te gaan via hoek oude zware Madonna en weer terug naar de kalvermarkt ? Ik weet even niet of daar een wissel zit ?

EDIT : daar zit dus wel een wissel. Net even op YouTube gekeken naar een cabinerit.

De route van lij 15 is vanaf het Rijswijkseplein via de Bierkade, Klavermarkt-Stadhuis, Schedeldoekshaven, Weteringplein, naar het Rijswijkseplein

Lijn 5+9 gaan vanaf de Kalvermarkt naar Centraal Station

Alleen lijn 17 laten ze rijden zoals nu en dat vind ik een gemiste kans :(
trambestuurder

VorigeVolgende

Keer terug naar HTM tram