mibia schreef:Gisteren zag ik op lijn 11 een lege GTL rijden met lijnnummer 71.........
Lijnnummers 71 t/m 73 zijn nummers die worden gebruikt voor ritten tussen remises. 71 is van Scheveningen naar de Lijsterbesstraat.
mibia schreef:Gisteren zag ik op lijn 11 een lege GTL rijden met lijnnummer 71.........
Lange_Dre schreef:Het zou inderdaad een hele verbetering zijn als ze die tram en busbaan gaan opknappen. Mooi donker rood asfalt lijkt mij wel wat. Rijd veel comfortabeler als je in de bus ziet en als er tussen de straatstenen en heet asvalt een witte lijn word getrokken valt het meteen heel goed op waar de trams en bussen rijden.
mibia schreef:Was een Lijn 71 op lijn 11 richting Hobbema/Paul Kruger, toen ik stond te wachten op de tram bij lijn 2 bij kruispunt Monstersestraat. Was dat een inrukkende lijn 16 van Statenkwatier via lijn 11/12 naar Lijsterbes?
iljitsch schreef:Het is wel een leuk principe, maar het werkt gewoon slecht. Aan de kant van de Asta is op zich wel wat ruimte voor fietsers maar dan kom je in de knel met de trap naar de tunnel en andere troep vlak voor de kruising. Aan de andere kant bij de KFC is het te smal om fatsoenlijk te fietsen met al die mensen.
Maar rood asfalt zou wel flink uit de toon vallen. We zijn niet in Leiden.
Nou, dan voldoet de inrichting van het Spui daar totaal niet aan. Asfalt is sowieso taboe in een shared space. En het ontbreekt aan verkeersremmene maatregelen, zoals bloembakken. In een shared space gelden geen verkeersregels en men gaat uit van eigen verantwoordelijheid. BRONPAV schreef:Dat is wel in strijd met het principe van shared space waar de huidige inrichting van het Spui op is gebaseerd. En (donker) rood asfalt is misschien mooi, maar wordt al gebruikt voor fiets.
willem schreef:De Grote Marktstraat is ook volgens dat concept ingericht. Na het onder de grond verdwijnen van de tram had ik gehoopt dat daar een mooie winkelstraat met wat groen zou komen.
lcyerbanga3 schreef:ontsporing bij de monstersestraat voor tram 11... volgens mij is dit de 1ste ongeval met de AV?
wattman schreef:het kopspoor (sorry: "tailtrack")
Trams hebben geen spijt
(...) Buiten reed een tram voorbij met 'SORRY GEEN DIENST' op zijn lichtkrant. Ook dat ergerde me. Sinds wanneer zegt een tram 'Sorry'? Trams hebben geen spijt. In mijn tijd stond er gewoon 'REMISE LEKSTRAAT' op trams die geen dienst hadden. Zoals het hoort.(...)
PAV schreef:Zelfs daar is het concept van shared space niet goed toegepast, wat er is een licht verdiepte fietsbaan aangelegd die ook nauwelijks als zodanig herkenbaar is (zelfde kleuren). Fietsers gebruiken dat om asociaal hard te rijden en luid te bellen alsof zij het alleenrecht hebben daar te rijden.
iljitsch schreef:Wat wil je dan? Geen fietsbaan (waar overigens ook wel taxi's enzo rijden) en de fietsers dwars tussen het winkelend publiek laten rijden?
Het probleem is dat dit de enige redelijke manier is om vanaf de Loosduinseweg bij CS te komen. Als ze daar een betere fietsroute voor maken hoef ik niet door al die winkelende mensen die denken dat iedereen net als zij de hele dag de tijd heeft.
Wel vind ik dat ze geparkeerde fietsen van de Grote Markstraat moeten weren, want dat zorgt voor een enorme verrommeling. Helaas zal het met die straat nooit wat worden omdat op de meest ongelukkige plekken (naast de Hema bijvoorbeeld) trappen naar de parkeergarage en tramhaltes zitten. Of ze moeten de V&D afbreken en op die plek een plein met wat groen aanleggen. Maar ja iedere open ruimte in het centrum wordt natuurlijk prompt volgeplempt met terrassen, zie de Grote Markt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten